mexicaanse griep & inenten

De plek om lekker te ouwebetten over school, werk en het andere wat ons bezig houdt

Re: mexicaanse griep & inenten

Berichtdoor Lientje op 18 nov 2009 18:11

evaroosje schreef:@ Lin: even een kleine reactie op die verlamming, ik ken (spijtig genoeg) wel degelijk iemand die aan zijn ene arm blijvend verlamd is geraakt.

Tja, het kan altijd natuurlijk, maar ik denk toch echt dat de kans klein is. Ik ken al heel veel mensen die de enting gehad hebben, en de ergste reactie is een stijve arm en een nachtje koorts. Elk medicijn heeft zijn bijwerkingen en bij elk medicijn kunnen die in zeldzame gevallen zeer ernstige bijwerkingen hebben, maar daarom moet je nog niet alles afzweren hé..
Tenslotte heb ik van de pil een bijwerking gehad die me mijn leven had kunnen kosten, terwijl de meerderheid van de vrouwen de pil toch nog wel neemt zonder noemenswaardige problemen. Ik vind eigenlijk dat er zowel over die griep als over de inenting een beetje overdreven wordt gedaan. Mensen die doodgaan aan mexicaanse griep zijn vooralsnog zeldzaam, net als mensen die niet te overziene bijwerkingen hebben van het vaccin.

Ik heb ze laten zetten om volgende reden: Ik werk in 2 instellingen, in de ene worden zo goed als alle gasten ook geënt, in de andere gaat het om kinderen die vaak nog te jong zijn voor die enting en daarenboven enorm zwak!!In die instelling hebben ze uitdrukkelijk gevraagd om te laten enten, en aangezien ik er niet mee zou kunnen leven dat één van die kinderen zou sterven omdat ik die griep binnengebracht heb, en omdat ik vind dat de risico's van de inenting niet opwegen tegen het leven van de kindern, heb ik het dus ook laten doen. Ik heb er overigens behalve een pijnlijke arm helemaal niks aan overgehouden, en zelfs de pijn in die arm is niet meer dan vervelend. Van de inenting tegen hepatitis had ik een pak meer last!!
Before you make your judgement, make sure your mind is free

*slaap zacht... je hebt het verdiend..*
*weet dat je in mijn hart ...altijd blijft voortbestaan*

profiel
Lientje

Berichtdoor Yunyah op 18 nov 2009 19:05

Ik heb hem vanmiddag gehad...er stond een enoooorme rij :shock: Bijna alleen maar bejaarden en een paar mensen met een zuurstofslang in de neus enzo. Ik had van tevoren een verdovende zalf gebruikt op mijn arm omdat ik zo bang ben voor injecties, maar ik voelde hem er nog doorheen, gelukkig niet zo hard als normaal. Ik was de enige die stond te huilen :unknown: na 20 minuten in de rij staan, waar je ook nog eens twee folders kreeg over waar en hoe je enge bijwerkingen moet melden, kwam ik bij de dokter en toen brak ik...jánken. Gelukkig had hij respect dat ik ondanks mijn angst toch gekomen was, toen voelde ik me wel minder belachelijk. En nu zit ik hier met een flinke jeukplek op mijn arm. Ik ben benieuwd of ik eraan doodga...let's hope not!
Afbeelding
Yunyah

Berichtdoor alinda13 op 18 nov 2009 19:34

een vriendin van mij werkt in het ziekenhuis in de apotheek, en die heeft zowiezo afgeraden om kleine kinderen te laten enten, ze vond het allemaal nogal vaag(wat betreft de bijwerkingen en de ingredienten van het vaccin geloof ik) . Ik weet verder nog niet veel van het hoe en waarom, want ik hoorde dus van een ander (die dus een klein kind heeft) dat ze door haar gebeld was om het niet te doen. Toch heeft ze zelf de prik wel gehaald.
Ik zal proberen het na te vragen, als het goed is zie ik haar zaterdag weer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
alinda13

Berichtdoor Kay op 18 nov 2009 19:55

@ Alinda: het spijt me, maar dat vind ik echt belachelijk. Kinderen hebben nu eenmaal een grotere kans op flinke complicaties bij de griep. Hoe kun je jezelf vergeven als je kind doodgaat en jij vond dat die enting het risico niet waard was?!!

Gisteren bij Netwerk was een goed item erover, ik ben ook volledig om, niet zeuren maar halen die prik. We krijgen 'm niet voor niks (de risicogroepen).

@ J10: respect voor je! Goed dat je geweest bent. :knuddel:
Afbeelding
Kay

Berichtdoor alinda13 op 18 nov 2009 22:14

Zoals ik al zei, ik weet haar precieze motivatie om het af te raden niet, dat ga ik nog eens vragen.
Die andere vriendin, waar ze dat tegen gezegd had, was zowiezo al niet van plan haar kindje te laten enten tegen de MG. Ze heeft ook haar twijfels bij alle "gewone" entingen, en volgens mij was ze ook van plan om die niet allemaal aan haar baby te laten geven.
Iemand anders die ik ken, en die zwanger is, heeft zichzelf wel laten enten. Ikweet niet of dat juist wel of juist niet verstandig is.
Waarom mag de ongeboren baby het vaccin (via de moeder) wel binnenkrijgen en een baby van 3mnd oud mag niet geënt worden??? Dat blijf ik vaag vinden.
Ieder maakt voor zich de keuze, en wat het meest verstandig is weet volgens mij niemand. :?

Moet ik er wel bij zeggen dat ik er verder niet heel veel mee bezig ben, omdat ik het voor mezelf niet nodig vind, en omdat ik geen kinderen heb hoef ik ook daar niet over te denken.
Het lijkt me heel moeilijk om voor je kind (wel of niet geboren) te beslissen wat het word. Ik ben toch wel blij dat ik niet voor die keuze sta.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
alinda13

Berichtdoor Nanja op 18 nov 2009 23:04

Ik heb voor mijn kids de oproepen gisteren binnen gekregen. Nu staat er dat wanneer je kind een kippenei eiwit allergie heeft hij/zij niet ingeent mag worden. Ik heb echt geen idee of Benjamin dat heeft, hij eet nog geen ei. Het is zo raar mijn gevoel zegt dat ik Anthonie zonder problemen kan laten inenten maar bij Benjamin heb ik er helemaal geen goed gevoel bij.
Sommige mensen praten veel maar zeggen weinig.

Afbeelding
Nanja

Berichtdoor Kay op 19 nov 2009 09:15

Nanja, dat herken ik wel. Lieke heeft al wel eens ei op, en niet heel raar op gedaan, ;) dus ik ga er maar vanuit dat ze niet allergisch is. Maar bij Dana is het toch anders, die is al wat ouder en je hebt dan meer het gevoel dat het allemaal wat makkelijker kan. Ik laat beide meiden overigens wel enten.
Afbeelding
Kay

Berichtdoor Kay op 19 nov 2009 09:50

Nanja schreef:Ik heb voor mijn kids de oproepen gisteren binnen gekregen. Nu staat er dat wanneer je kind een kippenei eiwit allergie heeft hij/zij niet ingeent mag worden. Ik heb echt geen idee of Benjamin dat heeft, hij eet nog geen ei. Het is zo raar mijn gevoel zegt dat ik Anthonie zonder problemen kan laten inenten maar bij Benjamin heb ik er helemaal geen goed gevoel bij.

Nanja:
SNPG.nl schreef:Allergie kippenei-eiwit
Allergie voor kippenei-eiwit komt zeer zelden voor. Controleer dit en vraag naar de reactie op een eerdere influenzavaccinatie of BMR-vaccinatie (kinderen). Als mensen voedingsproducten die kippenei-eiwit bevatten (beschuit, pannenkoek, cake) normaal kunnen eten, is een allergie zeer onwaarschijnlijk. Overleg bij twijfel met een allergoloog. Geïndiceerde personen met een bewezen allergie voor kippenei-eiwit kunnen geen vaccin krijgen. Meer informatie vindt u in de NHG-Standaard Influenza en Influenzavaccinatie.

dokterdokter.nl schreef:Hoe herkent u het?
Een allergie voor kippenei-eiwit of soja-eiwit kan zich uiten in eczeem (constitutioneel eczeem). Ze kan echter ook een anafylactische reactie teweegbrengen. Hierbij treedt binnen korte tijd na het eten van een voedingsmiddel dat kippenei of soja bevat, een hevige allergische reactie op. Daarbij kunnen zwellingen van de huid, galbulten, kortademigheid en uiteindelijk zelfs een allergische shock optreden. Gelukkig is dit zeer zeldzaam.
Waarom het ene kind met eczeem reageert en het andere met zo’n hevige anafylactische reactie is niet bekend. Sommige kinderen kunnen ook reageren met lokale zwelling van de huid als die in contact komt met een voedingsmiddel dat kippenei of soja bevat, of met spugen en buikpijn na het eten van een ei- of sojahoudend voedingsmiddel.

Als ouder kunt u een kippenei-allergie of soja-allergie herkennen doordat het kind reageert na het eten van kippenei of soja. Dit is echter in de praktijk lang niet altijd even duidelijk, omdat heel veel voedingsmiddelen kleine hoeveelheden kippenei of soja bevatten. Belangrijke uitlokkers van kippenei-allergie zijn koek, cake en mayonaise. Soja zit vaak als verstopt bestanddeel in koek en zakjes sauspoeder, en in grote hoeveelheden in tofu en ketjap. Een bijkomend probleem is dat bij eczeem de reactie vaak laat en traag optreedt op basis van dagelijks niet-bewust gegeten sporen kippenei of soja.
Afbeelding
Kay

Berichtdoor Yunyah op 19 nov 2009 18:34

Ik heb de hele dag al jeuk :willnicht:
Afbeelding
Yunyah

Berichtdoor Nanja op 19 nov 2009 20:51

Even vergeten dat er ook ei in pannenkoeken zit en die eet hij regelmatig. We hebben toch besloten om ze beiden niet te laten vaccineren. Er zijn nu best wel wat kindjes ziek bij Anthonie op school en allemaal knappen ze weer op.

Afbeelding
Nanja

Berichtdoor evaroosje op 20 nov 2009 17:13

@ Lin: akkoord maar dit vaccin kan je niet vergelijken he. Het is nog geen jaren in omloop, uitgebreid getest etc.

Soit, ik heb dan toch moeten buigen en gisteren de prik moeten krijgen (omdat het van de 'moetens' is want anders had ik het nooit genomen) en ik ben er echt afschuwelijk slecht van vandaag. Precies of ik heb de griep zelf, jak!
Those we loved don't go away,they walk beside us every day. Unseen, unheard, but always there.
Still loved, still missed, still very dear..

Mijn profiel!
evaroosje

Berichtdoor Lientje op 20 nov 2009 22:04

Dit vaccin is idd nog maar pas uit, maar elk vaccin is ooit moeten beginnen hé. En qua uitgebreid testen; ik kan me niet voorstellen dat dat niet gebeurd is hoor. Het vaccin is er tenslotte om levens te redden hé, niet om ze te verwoesten. Ik geloof er wel in dat op die korte termijn (wat tenslotte nog om verscheidene maanden gaat) alles gedaan is om het vaccin zo veilig en zo doeltreffend mogelijk te maken en dat de mensen die het ontwikkeld hebben al ervaring genoeg hebben met het ontwikkelen van vaccins. Ik maak me daar dus echt geen zorgen over. Tuurlijk kunnen er fouten gemaakt zijn, en tuurlijk zullen sommige mensen nders dan gemiddeld reageren, maar ik denk dat ondertussen half Europa (of toch zeker België en Nederland, van andere landen heb ik er niet zo'n gedacht van hoe die ermee omspringen) bij wijze van spreken ingeënt is en als er op korte termijn veel schadelijke reacties zouden zijn, zou het allang door iedereen geweten zijn (zeker mensen in de gezondheidszorg lijkt me) en zou de campagne van het inenten wel afgevoerd zijn ook. Geen enkele werkgever gaat toch zijn werknemers verplicht laten inenten in dat geval, want daar heeft hij alleen zichzelf mee (ik vraag me trouwens af of je dat wel mag verplichten?). En aangezien jouw werkgever een ziekenhuis is, lijkt me dat die zo'n dingen nog wel het eerst zouden weten. En geen enkele overheid gaat campagne voeren voor een vaccin waarvan al gebleken is dat het schadelijk is. En qua gevolgen op lange termijn: dat weet niemand natuurlijk, maar ik denk dat dat van veel andere vaccins ook niet geweten is. Volgens mij wordt er door veel mensen ook niet echt nagedacht over de gevolgen van andere vaccins op lange termijn. Ik heb er in elk geval nog nooit bij stilgestaan als ik me heb laten vaccineren voor iets hoor. Ik denk dat de gevolgen van de ziekte waarvoor je je laat vaccineren vaak veel rampzaliger zijn dan de gevolgen van de vaccins.

Overigens zei de vader van 1 van de kinderen op het werken gisteren ook iets waar hij wel een punt me had: dat kind is 3 dagen ziek geweest van de spuit, en hij zei: 'gelukkig hebben we ze laten zetten, als de reactie op de spuit al zo erg is, wil ik er niet aan denken wat haar reactie zou zijn als ze die griep ook echt zou krijgen' Je weet het eigenlijk gewoon nooit op voorhand. In elk geval: ik heb ze dinsdag laten zetten en heb tot gisteren pijn in mijn arm gehad, vandaag voel ik het nog een heel klein beetje maar het hindert me totaal niet in mijn werk ofzo.

profiel
Lientje

Berichtdoor dawn op 22 nov 2009 10:31

Als ik het goed heb kunnen wij hem aankomende week halen op het werk. Ik denk dat ik het toch maar ga doen..Er zijn al 2 huizen die besmet zijn, dus ja het komt wel dichterbij. Ook al sta ik er nog niet 100% achter, ik denk dat ik het gewoon maar doe en er verder niet meer over na moet denken.
L1+2!!, Zelf weer geblesseerd:(
dawn

Berichtdoor Mystery op 22 nov 2009 21:46

Wij hebben besloten hem niet te halen. Ons dochtertje is 4 maanden oud en zij mag hem dus nog niet halen dus wij als ouders mogen hem halen. Ik zie voor haar daar geen voordelen in want ze komt de halve week in aanraking met andere mensen. Mijn ouders zijn niet geent, mijn broertjes niet, de leidsters van het kinderdagverblijf ook niet. Wat heeft het dan voor een nut om hem te gaan halen? Nee wij zien er vanaf, ook het feit dat er nog te weinig onderzoek is gedaan naar de stof die erin zitten.

Wat ik ook raar vind is dat huisartsen een andere vaccinatie hebben dan de GGD...
Mystery

Berichtdoor Shirley op 23 nov 2009 09:13

Ik zelf heb besloten (samen met me man) om me niet te laten inenten. Ik ben nu 14 bijna 15 weken zwanger en ik wil dat risico gewoon niet lopen. We hebben er lang op moeten wachten en stel je voor het gaat wel mis door die prik nee dank je wel. Geen naalden meer in mijn lijf.

Ik heb er met mijn verloskundige over gehad en die vertelde me dat ze dus nog niet weten wat het risico is. Ze roepen wel mensen op die 18 weken zwanger zijn die kunnen zich gewoon laten prikken maar ben je net zoals mij dus tegen de 15 weken of minder weken zwanger dan is het weer niet verstandig. Dus ja weer tegenstrijdige verhalen.

Ze weten namelijk nog niet wat het risico is op een ongeboren kind. Nee dank je wel. Dan maar wat meer vitamenes slikken.
Gebr. Joshua Elia Meijer 12 mei 2010
Shirley

Berichtdoor Yunyah op 23 nov 2009 10:38

Uiteindelijk heb ik er 3 dagen jeuk van gehad en een behoorlijke zwelling (plek van 3 bij 6 cm), waar de jeuk waarschijnlijk ook van kwam omdat ik nogal snel erg veel histamine aanmaak. Verder ben ik zaterdag flink ziek geweest. Geen koorts, maar wel acuut heftige verkoudheid (en voor mij is dat ook benauwdheid), moe, overgeven, spierpijn. Gelukkig was dat gisteren weer over maar ik vond het toch erg onprettig dat ik zoiets blijkbaar krijg van een enting die moet voorkómen dat ik ziek word. Verder heb ik nog nooit een bijwerking gehad van een vaccin, zelfs geen zwelling...dus ik vraag me af hoe dit voor mensen zal zijn die vaak last hebben van bijwerkingen. Ik heb in ieder geval al mijn bijwerkingen bij Lareb gemeld.
Afbeelding
Yunyah

Berichtdoor Tikan op 25 nov 2009 14:10

Mijn dochter heeft vrijdag haar 1e enting voor de mex. griep gehaald en die heeft helemaal nergens last van gehad. De entingsplek was even enigzins gevoelig, maar verder helemaal geen bijwerkingen.
Was haar 5e!!!! prik al weer dit jaar. Eerst 3x tegen baarmoederhalskanker, toen gewone seizoensgriep en nu deze. Heeft als voordeel dat ze al dat geprik helemaal niet boeiend meer vindt en totaal ontspannen (en alleen) d'r prikjes gaat halen. Dat scheelt ook vast wel in de reactie op de inentingen.
Tikan

Berichtdoor Kay op 25 nov 2009 15:40

Mijn meisjes hebben vanmorgen allebei de vaccinatie gehad. En niet gehuild he, kanjers van mij! 8) Dana vond het gewoon een uitje haha! Ze hadden het ook wel leuk gedaan, K3 muziek en een grote pop erbij, ze keek haar ogen uit. (Was in grote sporthal, echt een mega-happening.)
Afbeelding
Kay

Berichtdoor Nanja op 25 nov 2009 20:48

Wij hebben het dus definitief niet gedaan. Bij ons was maandag de eerste dag. Sta ik op het schoolplein hoor ik ineens heel veel moeders zeggen dat ze toch geweest zijn of nog zouden gaan (ligt aan de leeftijd van je kindje), die zelfde moeders riepen vorige week nog dat ze niet zouden gaan. Nou ja iig hebben wij het niet gedaan en is Anthonie maandag ziek geworden. Ik weet niet zeker of het Mex. griep is, hij is niet echt heel erg ziek maar heeft wel koorts.

Afbeelding
Nanja

Berichtdoor meisje2000 op 26 nov 2009 13:43

Wij hebben wendy dinsdagmiddag wel laten enten maar god wat is ze nu ziek.
Dinsdagavond begon het al met 40.3 koorts en nu is ze nog niet van de koorts af.
Wil niet eten end rinken is ontzettend ziek en hangerig.
Als ik dit had geweten had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan.
Ik was al erg aan het twijfelen maar ben er niet blijer van geworden kan ik je zeggen.
Ze heeft nu nog koorts en is nog steeds erg ziek.
We hebben al een paar keer aan de telefoon gehangen met de dokter en die zegt dat ze waarschijnlijk niet helemaal lekker is geweest end e prik het verergd heeft.
Duh en wat hebben wij eraan.
Wij zitten met een doodziek meisje thuis.
Kan niet aan het werk want ze wil alleen maar bij mama zijn en wendy weet niet hoe ze het heeft het arme ding.
trotse mama van wendy marian 14-06-2007 en youri roy 08-08-2010
meisje2000

Berichtdoor Shirley op 26 nov 2009 15:03

nou ik heb gisteren dus wat verhalen hoort over deze inenting. Het blijkt dus dat ze deze prik niet goed hebben kunnen testen.

Dit heb ik van iemand die zelf in het ziekenhuis werkt en zich dus niet laat inenten vanwege de stoffen die er in zitten.

Normaal doen ze dit testen op een ei. Maar nu dus op foetus. Er zit dus ook kwik in en een bepaalde stof waar je reuma enzo van kan krijgen.

Ze vertelde dat er een man in het ziekenhuis ligt door deze prik. hij heeft de prik gehaald liep naar huis toe en klapte in elkaar herseninfarct. Worden nu allemaal testen met hem gedaan bloed afgenomen enz enz enz. En het blijkt omdat ze te weinig inentingen hadden hebben ze het product verdund. En het is zo'n massa hysterie geworden.

Dus wat ben ik weer blij dat ik het niet heb gedaan. Als ik dan ook lees dat vele van jullie ziek zijn geworden na die prik. Nee, dank je dat doe ik mijn ongeboren kind niet aan.

Een vriendin van mij had aan haar huisarts gevraagd als hij de keuze zou hebben of hij de prik dan ook zou nemen. Deze man zij dus nee.

Volgens mij een minister in polen heeft gezegd. Mijn familie zou ik het nooit aanraden. Maar aangezien het om het volk gaat. Nou dat zegt dus al genoeg.
Gebr. Joshua Elia Meijer 12 mei 2010
Shirley

Berichtdoor Mona-Lisa op 26 nov 2009 16:06

Denk dat ik die prik maar laat vieren en het gewoon uitziek mocht het er van komen.
Mijn zoon is 9 dus die ontspringt de dans.
Maar mocht het zo zijn dat hij er wel één had moeten hebben dan had ik me sosiaal opgesteld tegenover hem
en had ik samen met hem een prik gehaald denk ik.
En dan als eerste met een stalen gezicht die prik ontvangen zovan "kijk lieverd doet echt niet zeer!" :shock: :lol:

Ik vind dat er nogal een ophef over gemaakt wordt.
Oke er zijn al een aantal slachtoffers gevallen door de MG. Maar ik durf te wedden dat er door de 'normale' griep minstens zoveel
slachtoffers zijn gevallen binnen de zelfde periode (als het er al niet meer zijn).
Maar daar wordt niet over gesproken omdat dat ieder jaar weer het zelfde liedje is.
"imagination is more important then knowledge
knowledge is limited imagination encircles the world"

A Einstein
Mona-Lisa

Berichtdoor Lientje op 28 nov 2009 23:23

Shirley schreef:nou ik heb gisteren dus wat verhalen hoort over deze inenting. Het blijkt dus dat ze deze prik niet goed hebben kunnen testen.

Dit heb ik van iemand die zelf in het ziekenhuis werkt en zich dus niet laat inenten vanwege de stoffen die er in zitten.

Normaal doen ze dit testen op een ei. Maar nu dus op foetus. Er zit dus ook kwik in en een bepaalde stof waar je reuma enzo van kan krijgen.

Ze vertelde dat er een man in het ziekenhuis ligt door deze prik. hij heeft de prik gehaald liep naar huis toe en klapte in elkaar herseninfarct. Worden nu allemaal testen met hem gedaan bloed afgenomen enz enz enz. En het blijkt omdat ze te weinig inentingen hadden hebben ze het product verdund. En het is zo'n massa hysterie geworden.

Dus wat ben ik weer blij dat ik het niet heb gedaan. Als ik dan ook lees dat vele van jullie ziek zijn geworden na die prik. Nee, dank je dat doe ik mijn ongeboren kind niet aan.

Een vriendin van mij had aan haar huisarts gevraagd als hij de keuze zou hebben of hij de prik dan ook zou nemen. Deze man zij dus nee.

Volgens mij een minister in polen heeft gezegd. Mijn familie zou ik het nooit aanraden. Maar aangezien het om het volk gaat. Nou dat zegt dus al genoeg.

Tja, ik kan je ook wel wat verhalen vertellen hoor. Iedereen kan dat, maar of ze gegrond zijn?
Om te beginnen kan ik je al zeggen dat iedereen potseling een herseninfarct (of hartaderbreuk, of hartinfarct, of god weet wat) kan krijgen, met of zonder inenting en dat de kans wel heeeeeeel klein is dat dat herseninfarct er komt door die prik. Zoals ik in een interview ergens heb gelezen: als iemand de inenting heeft gehad en er valt de dag nadien een boom op zijn hoofd zal niemand zeggen dat het van de prik komt, maar als die persoon de dag nadien in zijn lichaam iets mankeert gaat opeens iedereen ervanuit dat het daardoor komt. Ook al hangt een menselijk lichaam wel aaneen natuurlijk, er kunnen ook altijd 2 dingen los van elkaar gebeuren, en het kan ook toeval zijn dat het juist in dezelfde periode tot uiting komt. Ik durf er bijna voor te wedden dat dat herseninfarct een andere oorzaak heeft dan die inenting.
Iedereen kiest natuurlijk zelf of hij al dan niet de inenting wil, maar ik vind het een beetje dom om van die horrorverhalen de wereld in te gaan sturen of je daardoor te laten leiden. Als je dan toch zo wantrouwend bent, fijn, neem hem dan niet, maar ga in godsnaam andere mensen die niet overal kwaad opzet in zien bang maken met zulke dingen. Straks komen er nog verhalen dat die mensen die die inentingen ontwikkeld hebben eigenlijk terroristen zijn die op die manier de hele wereld willen vrroveren ofzo :?

profiel
Lientje

Berichtdoor Oud-Alblas!! op 29 nov 2009 00:09

Shirley schreef:nou ik heb gisteren dus wat verhalen hoort over deze inenting.

Ik ken ook heeeeeeel veel verhalen... en dat heet niet voor niks zo :? dit bedoel ik nu met paniek/onrust zaaien op internet waar vooral ook de zorg etc over klaagt, iedereen heeft het maar over verhalen die die gehoord heeft en niemand komt met een duidelijke bron. Of zegt iets wat zo te weerleggen is zoals dit:
Shirley schreef:Er zit dus ook kwik in

Als je dit topic doorleest, volgens mij de eerste pagina('s) valt te lezen dat dat totaal niks te maken heeft met het kwik in thermometers dat wel giftig is voor de mens. De kwiksoort in het vaccin is totaal niet schadelijk en gaat gewoon via je ontlasting weer eruit (kwestie van even googlen wat gebruikt wordt in het vaccin en vervolgens even googlen naar de betreffende kwiksoort)

Shirley schreef:hij heeft de prik gehaald liep naar huis toe en klapte in elkaar herseninfarct. Worden nu allemaal testen met hem gedaan bloed afgenomen enz enz enz. En het blijkt omdat ze te weinig inentingen hadden hebben ze het product verdund. En het is zo'n massa hysterie geworden.

En had die man al een medische geschiedenis/slechte gezondheid/klachten etc? Hoe was zijn levensstijl? Er zijn zoveel redenen waarom je een herseninfarct kan krijgen en zoveel moment waarop dat kan, gewoon domme pech. Ze hadden te weinig inentingen dus hebben ze het verdund, nou hoe meer je iets verdund hoe minder schadelijk het eventueel kan zijn. Dus persoonlijk kan ik daarmee al geen link leggen naar het infarct, net als het bloedafnemen en alle testen, dat is volgens mij altijd zo nadat iemand een infarct heeft gehad, of die nu wel of geen griepprik gehad heeft. Zulke verhalen is precies de reden waarom het zo'n massahysterie aan het worden is ;)

Dit vaccin is niet voor niks zo weinig getest, dat is juist het hele idee erachter.. bij een nieuw virus zo snel mogelijk een vaccin ontwikkelen om erger tegen te gaan.. dan kan je gewoonweg niet eerst 20 jaar uitgebreid gaan testen in de hoop dat ondertussen niet 3/4 van de mensheid eraan dood gaat.

Lientje schreef:Straks komen er nog verhalen dat die mensen die die inentingen ontwikkeld hebben eigenlijk terroristen zijn die op die manier de hele wereld willen vrroveren ofzo

Nou sorry hoor!!!! :roll:

Maar het zijn de buitenaardse wezentjes die hiermee de wereld willen veroveren!
:hearts: Ský-Iðinn frá Sjávarfalli. :hearts:

Afbeelding
Oud-Alblas!!

Moderator

Berichtdoor Pearl op 29 nov 2009 09:38

Oud-Alblas!! schreef:
quote="Shirley"]Er zit dus ook kwik in

Als je dit topic doorleest, volgens mij de eerste pagina('s) valt te lezen dat dat totaal niks te maken heeft met het kwik in thermometers dat wel giftig is voor de mens. De kwiksoort in het vaccin is totaal niet schadelijk en gaat gewoon via je ontlasting weer eruit (kwestie van even googlen wat gebruikt wordt in het vaccin en vervolgens even googlen naar de betreffende kwiksoort)

Ja dat staat duidelijk vermeld op grieppandemie.nl en van wie is die site? Juist van de overheid! In 2005 is er besloten om geen Thiomersal meer toe te laten in vaccins, dit om het menselijk lichaam niet onnodig met kwik te belasten. In 2009 kan deze kwik ineens geen kwaad meer.... :?
Dit komt van de site van het ministerie van volksgezondheid http://www.minvws.nl/kamerstukken/gmt/2 ... vaccin.asp

Je moet niet klakkeloos alle horrorverhalen geloven, maar zo moet je ook niet klakkeloos alles wat de regering zegt geloven!!
Pearl

VorigeVolgende

Keer terug naar De Kantine