evaroosje schreef:@ Lin: even een kleine reactie op die verlamming, ik ken (spijtig genoeg) wel degelijk iemand die aan zijn ene arm blijvend verlamd is geraakt.
Tja, het kan altijd natuurlijk, maar ik denk toch echt dat de kans klein is. Ik ken al heel veel mensen die de enting gehad hebben, en de ergste reactie is een stijve arm en een nachtje koorts. Elk medicijn heeft zijn bijwerkingen en bij elk medicijn kunnen die in zeldzame gevallen zeer ernstige bijwerkingen hebben, maar daarom moet je nog niet alles afzweren hé..
Tenslotte heb ik van de pil een bijwerking gehad die me mijn leven had kunnen kosten, terwijl de meerderheid van de vrouwen de pil toch nog wel neemt zonder noemenswaardige problemen. Ik vind eigenlijk dat er zowel over die griep als over de inenting een beetje overdreven wordt gedaan. Mensen die doodgaan aan mexicaanse griep zijn vooralsnog zeldzaam, net als mensen die niet te overziene bijwerkingen hebben van het vaccin.
Ik heb ze laten zetten om volgende reden: Ik werk in 2 instellingen, in de ene worden zo goed als alle gasten ook geënt, in de andere gaat het om kinderen die vaak nog te jong zijn voor die enting en daarenboven enorm zwak!!In die instelling hebben ze uitdrukkelijk gevraagd om te laten enten, en aangezien ik er niet mee zou kunnen leven dat één van die kinderen zou sterven omdat ik die griep binnengebracht heb, en omdat ik vind dat de risico's van de inenting niet opwegen tegen het leven van de kindern, heb ik het dus ook laten doen. Ik heb er overigens behalve een pijnlijke arm helemaal niks aan overgehouden, en zelfs de pijn in die arm is niet meer dan vervelend. Van de inenting tegen hepatitis had ik een pak meer last!!

na 20 minuten in de rij staan, waar je ook nog eens twee folders kreeg over waar en hoe je enge bijwerkingen moet melden, kwam ik bij de dokter en toen brak ik...jánken. Gelukkig had hij respect dat ik ondanks mijn angst toch gekomen was, toen voelde ik me wel minder belachelijk. En nu zit ik hier met een flinke jeukplek op mijn arm. Ik ben benieuwd of ik eraan doodga...let's hope not!

Ský-Iðinn frá Sjávarfalli