weer een pil vraag

De plek om lekker te ouwebetten over school, werk en het andere wat ons bezig houdt

weer een pil vraag

Berichtdoor pluiske op 04 maart 2010 13:50

Sorry, denk al de 100.000ste pilvraag hier.

Maar ik kon het antw. niet terugvinden met de zoekfunctie en die topics zijn te oud om omhoog te schoppen.

aangezien ik op stage ga voor 20 weken wil ik wel een goede pil hebben, ik heb nu opeens weer ee andere gekregen opzich prima, niks veranderd verder.
Maar ik ben altijd in de stopweek ontzettend ziek de eerste 2 / 3 dagen. Dan voel ik me koortsig, zweterig, lusteloos, slap en ziek en dan blijf ik ook vaak thuis van school :oops: Ik heb al vanalles geprobeerd Alive Feminax, ibuprofen, panadol, maar ik blijf dat houden. Ben er eigenlijk nooit mee naar de huisarts geweest, ik dacht hoort erbij. Maar hoe warmer het is hoe meer last ik heb en aangezien ik straks 5 maanden in Frankrijk zit heb ik geen zin om elke 4 weken ziek zwak en misselijk te zijn :oops:

Nu wil ik dus naar de huisarts gaan voor een nieuwe pil ofzo, maar ik heb nog maar 1 maand om het uit te proberen en als het niet werkt baal ik wel flink als ik en heimwee heb en me beroerd voel omdat ik ongesteld ben.

Nou hoorde ik dus van een klasgenoot dat zei een pil heeft waarmee je niet meer ongesteld word, ik kan er alleen niets over vinden op internet.
Ook hoorde ik dat je met de prikpil niet meer ongesteld word, nou dan heb ik dat prikje er wel voor over en er bestaan ook implantaten die in je arm worden gezet en dan schijn je er ook minder last van te hebben.

Gebruikt iemand zo'n pil, prikpil, implantaat en wat zijn de ervaringen?
want als ik naar de HA ga krijg ik miss iets anders maar stel dat het niet werkt en ik krijg weer iets anders en dat werkt ook niet ben ik niets opgeschoten, vandaar dat ik het eerst wilde vragen hier :oops:
Of is het heel stom als ik hiermee naar de huisarts ga?
Afbeelding
pluiske

Re: weer een pil vraag

Berichtdoor Nousa op 04 maart 2010 15:28

Ik slik de yasmin pil i.v.m. mijn endometriose. Ik slik deze non stop door en dat gaat perfect het is een lichtere pil dan de microgynon etc die bevatten 30 mg en de yasmin pil 20 mg. Sinds ik de yasmin pil slik merk ik enorme verbetering, ik zit beter in mn vel, houdt minder vocht vast en mn libido is terug.

Ik weet niet welke pil jij nu slikt maar misschien is de yasmin pil een oplossing?
Het enige nadeel is wel dat je hieraan zult moeten bij betalen omdat het door de meeste verzekeringen niet volledig gedekt wordt. Ik moet 11 euro voor 3 strips bij betalen maar heb het er helemaal voor over!

*edit*

Je bent gek als je niet naar de huisarts gaat ;)! Dit moet je gewoon even regelen en daar kan je huisarts je vast goed bij helpen. Je kunt ook googlen op dingen als de prikpil en implantaten, dan vind je veel informatie.
it's not my fault... it's how I'm programmed to function
Nousa

Berichtdoor wino op 04 maart 2010 15:30

Ik ben zwaar allergisch voor de pil. Vanwege mijn ziekte mag ik hem niet meer. Dat jij zweet enzo betekent dus ook dat de pil niet goed voor jou is. Zijn gewoon afkick verschijnselen. Dus dat zegt dus al wat voor troep het is.
Volgens mijn arts is de pil zoooo slecht en zo ongezond. Je kan er moe door worden, hoofdpijn enz.. Ik heb nu de mirena spiraal en mijn gezondheid is nu veel beter. En word niet meer ongesteld. Soms iets maar dat is minimaal. Ik gebruik dan 1 tampon.
Zoiezo als ik jou was zou ik daar over na denken....
Waarom verschillende kleuren dekjes en bandages kopen om een setje te vormen, terwijl mijn pony en ik zelf al een setje zijn?

Jeg Elsker Deg(L)
wino

Berichtdoor wino op 04 maart 2010 15:34

Nu wil ik niet zeggen dat ie bij een ander niet goed werkt hoor. Zat mensen met een goed gezond lijf kunnen er tegen. Maar sommige hebben kwalen terwijl ze niet door hebben dat het door de pil komt. Heel veel artsen zeggen dus dat het geen kwaad kwam. Paar artsen die ik ken zeggen van wel en ik heb het ondervonden en mijn moeder en zus ook. Mijn moeder is er 20 jaar ziek van geweest. Ook mijn zus heeft het spiraal en is heel tevreden.
Waarom verschillende kleuren dekjes en bandages kopen om een setje te vormen, terwijl mijn pony en ik zelf al een setje zijn?

Jeg Elsker Deg(L)
wino

Berichtdoor PaardenLoverrr op 04 maart 2010 15:43

Jeetje wat naar, ,succes!
PaardenLoverrr

Berichtdoor hollyfield op 04 maart 2010 16:03

ik ken juist weer een slecht verhaal over het spiraaltje. Een vriendin van mijn moeder had er ook 1 maar op een gegeven moment wilde haar kerel steeds minder vaak met haar naar bed. Heel gedoe natuurlijk want zij dacht dat hij vreemd zou gaan. Maar wat bleek nou, hij kwam tijdens de sex tegen het spiraaltje aan. Kan me wel voorstellen dat dat pijn doet. Het preciese weet ik er verder niet van. Of het toeval was of dat het spiraaltje mischien verkeerd of niet ver genoeg in gebracht was maar ik kan me voorstellen dat ook het spiraaltje niet bij iedereen goed bevalt.
Afbeelding
hollyfield

Berichtdoor Pesnia op 04 maart 2010 16:25

Wat irritant zeg, dat je zo ziek ervan bent. Kun je niet de tijd dat je in Frankrijk bent je pil gewoon doorslikken? Of doe je dat liever niet misschien. Zelf hou ik daar ook niet zo van, maar goed, in zo'n geval is het misschien te overwegen. En anders idd een andere vorm van anticonceptie, steeds zo beroerd in je stopweek is toch ook helemaal niks!
Maar ligt het trouwens zoveel aan de pil die je hebt, hoe je je voelt?
Na twee bevallingen ziet mijn stopweek er ook heel anders uit dan voor de zwangerschappen (ik loop ongeveer leeg en heb barstende koppijn) en ik heb altijd dezelfde pil geslikt.
Pesnia

Berichtdoor Kristien op 04 maart 2010 16:56

Ik neem de yasmin pil met stopweek. Ik ben hiermee begonnen omdat mijn ongesteldheid niet meer uit te houden was. Wat begon met 1 dag een beetje buikpijn, eindigde in vier dagen immense buikpijn, hoofdpijn en rugpijn. De eerste dag was altijd de ergste, ik kon niets door de pijn. Ik werd er ook zo misselijk van dat ik de halve dag boven de wc hing. Nu met de pil merk ik echt niets van mijn ongesteldheid (qua pijn natuurlijk :wink:)
~Toen ik de mens leerde kennen, leerde ik de dieren liefhebben~
*Paloma, mi estrella en el cielo*
Afbeelding
Kristien

Berichtdoor Goldenlady op 04 maart 2010 19:33

Lastig dat je zo'n korte periode van te voren hebt, want iets uitproberen is dan lastig.... Echt tips heb ik niet, ik heb maar 1 pil ooit gehad, en heb vrijwel nooit ergens last van. Met mijn 3,5 maand stage ga ik ook gewoon de volledige periode doorslikken, omdat ik geen gedoe wil met ongesteld zijn en temperaturen van 45 graden, om maar te zwijgen over volle dagen in het vel zonder toilet aanwezigheid. Ik slik sowieso altijd een aantal strippen door dus hoop dat dat geen probleem is :oops: Al verwacht ik wel doorbrakingen vanwege de grote veranderingen en STRESS ;)

Hopelijk vind je nog wat van te voren, afspraakje met je HA over de klachten en over de opties is wel een idee.

Ovewrigens denk ik dat je met een prikpil of dergelijks ook wel kansen houdt op doorbraakbloedingen of heb ik dat fout?
Goldenlady

Berichtdoor Tikan op 04 maart 2010 20:30

Ik zou zeker even een afspraak met de huisarts maken! Juist ook voor dit soort zaken bestaat je huisarts.

Ik zou overigens niet zo kort van tevoren een Mirenaspiraaltje laten plaatsen, hoe mooi het ook klinkt. Ik heb er een half jaar met regelmaat flink en daarna nog een half jaar behoorlijk, buikkrampen van gehad. Dat zijn ook minder gewenste bijwerkingen. Nu ben al met mijn 2e bezig en heb al lang geen klachten meer, maar op zo'n korte termijn zou ik het je niet aanraden.
Tikan

Berichtdoor alinda13 op 04 maart 2010 21:57

Bij alle mensen die ik ken die een spiraaltje hebben gehad is het fout gegaan.

Ik slik zelf de pil, moeilijke naam maar het was vroeger de DIANE35.
Ik slik hem al jaren achter elkaar door zonder stopweek en word dus ook nooit ongesteld.
Ik heb er veel info over gevraagd zowel bij huisarts als apotheek en die zeiden dat als je toch de pil slikt het niet uitmaakt of je hem doorslikt of eeen stopweek houd, omdat het geen echte ongesteldheid is, maar een soort nepbloeding.
NOu weet ik niet of dat ook zo is als je een zwaardere pil hebt, ik heb de lichtste die er is.

Maar als ik jou was zou ik er zeker voor naar de HA gaan.
Succes
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
alinda13

Berichtdoor pluiske op 04 maart 2010 22:43

Bedankt voor jullie reacties.. ik slik de pil ook steeds vaker door omdat ik geen zin he in ziek zijn. maar ik denk dat 5 maanden micr.30 doorslikken niet gaat werken, doelend op doorbraakbloedingen.
@kiek: dat heb ik dus ook, te beroerd om iets te doen. lig meest met een pittenzak op bed..

nous jou pil klinkt goed.. had jij in het begin nog doorbraakbloedingen? daar hoop ik niet op nlk want dan voel k mij net zo beroerd als in mijn stopweek.

een spiraal lijkt me niets om eerlijk te zijn, vind ik toch een beetje eng, als er iets mee is zit ik toch in het buitenland, beetje kort dag dan.

@wino: kun je echt afkickverschijnselen krijgen door je pil? dat wist ik niet. maar nu je het zegt lijken mijn klachten wel op afkickverschijnselen.

ik denk dat ik maar even goed ga praten
met mijn ha, over het algemeen is hij heel makkelijk en begripvol..

bedankt voor jullie reacties!
Afbeelding
pluiske

Berichtdoor Nousa op 04 maart 2010 22:53

Nee de eerste weken niet, daarna wel wat maar dat is te verklaren. Je wordt niet ongesteld, het baarmoederslijmvlies wordt dan steeds dunner. Waardoor je door de minste beweging al een klein schaafwondje op kunt lopen waardoor je lichtelijk kunt bloeden.

Mijn gyneacoloog heeft mij toen geadviseerd (of het idee voorgelegd) om toch één keer ongesteld te worden waardoor het baarmoeder slijmvlies weer dikker wordt. Ik bloed nu inderdaad helemaal niet meer, al weken niet!
Daarbij wil ik ook zeggen dat ik nooit een normale menstruatie periode heb gehad, ik verging altijd van de pijn. Maar deze keer (voorbereid op het ergste) gebeurde er niks, heb nauwelijks last gehad van pijn. Dus ik ben enorm blij met deze pil :)
it's not my fault... it's how I'm programmed to function
Nousa

Berichtdoor pluiske op 04 maart 2010 23:05

Oke dus je klachten worden ook minder net als bij kiek?

Ik kan evt. ook mijn HA vragen of het kwaad kan micr30 door te slikken 5 maanden, maar jullie pil klinkt wel ideaal, nooit meer ziek zwak en misselijk zijn van de pijn als je menstrueerd :love:

Echt super bedankt voor de reacties..

Overigens zag ik op intenet dat prikpil niks is, doorbraakbloeding of spots, heb k geen zin in eigenlijk.. en als je er niet tegen kunt (wat ik al snel heb met medicijnen) zit het nog 3(!) maanden in je lijf en ben je er dus 3 maanden ziek van.. euhhh laat maar..

Dat implantaat schijnt nog wellis te gaan 'zwerven' las ik, ook niet echt prettig.
Voordelen zeer efficiënt voorbehoedsmiddel
het staafje is makkelijk te verwijderen en de plaatsing is vrijwel pijnloos
de gewone cyclus herneemt zich vlot na het verwijderen van het staafje

Nadelen de menstruatie komt vaak op onvoorstelbare tijdstippen komt en kan soms heviger zijn
er kunnen bijwerkingen (acné, hoofdpijn, duizeligheid en pijn in de borsten) optreden in het begin.

zit ik niet op te wachten
Afbeelding
pluiske

Berichtdoor Oud-Alblas!! op 05 maart 2010 01:36

Even HA bellen hoe of wat :ja: overigens slik ik ook altijd paar strips achter elkaar door... vind ongesteld zijn maar stom dus stel het altijd uit..
Overigens is er ook een natuurlijke pil (maakt gebruik van lichaamseigen hormonen geloof ik) alleen hoe of wat weet ik niet precies, zou ik dan moeten vragen.
Geen idee ook of het iets kan helpen voor jou... maar misschien dat je HA daar ook al iets van gehoord heeft? Heb het van iemand gehoord die dat promoot/informatie geeft etc aan HA
:hearts: Ský-Iðinn frá Sjávarfalli. :hearts:

Afbeelding
Oud-Alblas!!

Moderator

Berichtdoor Mir2horses op 05 maart 2010 11:13

Jeetje wat ben ik dan toch braaf. Ik slik al jaren lang keurig de 3 weken en dan een stopweek. Mij werd altijd verteld dat het slecht was om altijd de pil door te slikken, menstruatie is iets wat bij een vrouwelijk lichaam hoort, dus het moet er ook gewoon uit.

Maar goed, ik slik al een jaar of 3 een hele goede pil (is moeilijke naam, zal thuis even opzoeken hoe het nou precies heet). Heb daar nooit bijwerkingen van (bv vasthouden van vocht e.d.) en heb geen hevige pijnen meer bij mijn stopweek. Ook zijn mijn stemmingswisselingen niet zo heftig meer de dagen net voor mijn menstruatie. Had daar altijd vreselijk last van :( .
(*) Een hinnik van mijn allerliefste horse Monty!! (*)
Mir2horses

Berichtdoor hollyfield op 05 maart 2010 12:51

ik heb ook de zwaardere versie en heb een keer geprobeerd om door te blijven slikken. Dat zou ik niemand aanraden want ik werd alsnog ongesteld na 3 maanden en nog heel raar ook. Ik was eerst een paar dagen ongesteld en toen ik dacht dat het over was en dus de ob's aan de kant gegooid had begon het opeens weer en dit is 3 weken zo door gegaan. Toen heb ik toch maar een stopweek ingelast maar toen heb ik een menstruatie klachten gehad als nooit tevoren ik verging echt van de pijn. Dus dat zou ik niet doen die mig30 door slikken.

Ik denk dat je indd het beste met je huisarts kunt overleggen die heeft vast een goede oplossing voor je. Succes
Afbeelding
hollyfield

Berichtdoor maaike79 op 05 maart 2010 14:11

hollyfield schreef:ik ken juist weer een slecht verhaal over het spiraaltje. Een vriendin van mijn moeder had er ook 1 maar op een gegeven moment wilde haar kerel steeds minder vaak met haar naar bed. Heel gedoe natuurlijk want zij dacht dat hij vreemd zou gaan. Maar wat bleek nou, hij kwam tijdens de sex tegen het spiraaltje aan. Kan me wel voorstellen dat dat pijn doet. Het preciese weet ik er verder niet van. Of het toeval was of dat het spiraaltje mischien verkeerd of niet ver genoeg in gebracht was maar ik kan me voorstellen dat ook het spiraaltje niet bij iedereen goed bevalt.

alles heeft voor- en nadelen. Dit verhaal kan te maken hebben met een aantal dingen, de "draden" voor het inbrengen en/of verwijderen kunnen te lang gelaten zijn, of meneer is relatief groot geschapen, of de vrouw heeft een kortere afstand naar de baarmoeder.
Zelf heb ik wel een spiraaltje, maar dit probleem heb ik niet (en ben zeer tevreden over het formaat van mijn vriend! ;D ).

Probleem van een spiraaltje is ook dat, net zoals de pil, niet elk lichaam het ding accepteert.
Ik zou naar de huisarts stappen en vragen of er een pil is die je door kunt slikken, of dat hij praktische oplossingen heeft.

Kan een rare vraag zijn, maar ben je de pil met een bepaalde reden gaan slikken? Als het niet om medische redenen was (zoals heftige bloedingen etc), dan kun je overwegen om gewoon een paar maanden niet te slikken (en als je wat uitspookt, het op een andere manier veilig te doen). Anders raad ik je gewoon aan om even met je huisarts om tafel te gaan zitten, die hebben het meeste verstand van wat er allemaal op de markt is.

alinda13 schreef:Bij alle mensen die ik ken die een spiraaltje hebben gehad is het fout gegaan.

Weet jij dan werkelijk van alle vrouwen in je omgeving wat hun vorm van anticonceptie is? Ik niet, en de meeste mensen weten het ook van mij niet. De verhalen dat het niet goed gaan hoor je aanmerkelijk eerder dan de verhalen dat het wél goed gaat.

Waarmee ik het Pluiske niet aanraad overigens, niet zo kort voor je stage.
if they can't beat you, they'll join you.
maaike79

Berichtdoor pluiske op 05 maart 2010 17:10

@ Maaike, dat risico wil ik niet aangaan, ik ben de pil gaan slikken omdat ik voor die tijd nog beroerder was als ik ongesteld was. Dus in pricipe ben k hem om medische redenen gaan slikken ja.

Aangezien ik voor stage nog een stopweek heb en ik nu de pil slik kan ik het ook niet meer uitproberen en straks zit ik daar met de ellende.. :oops:
Afbeelding
pluiske

Berichtdoor alinda13 op 05 maart 2010 18:34

maaike79 schreef:
alinda13 schreef:Bij alle mensen die ik ken die een spiraaltje hebben gehad is het fout gegaan.

Weet jij dan werkelijk van alle vrouwen in je omgeving wat hun vorm van anticonceptie is? Ik niet, en de meeste mensen weten het ook van mij niet. De verhalen dat het niet goed gaan hoor je aanmerkelijk eerder dan de verhalen dat het wél goed gaat.
.

Ik ken gewoon niet zoveel vrouwen :d
Van mijn vriendinnen en (schoon)zussen weet ik idd of en wat voor anticonceptie ze gebruiken, en dat zijn er wel een aantal, en ik weet ook of het wel of niet goed gaat met een spiraaltje.
Nu had toevallig een vriendin zo'n anticonceptie-ring geprobeerd, maar dat was bij haar ook niet zo'n succes.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
alinda13

Berichtdoor maaike79 op 09 maart 2010 18:46

alinda13 schreef:Ik ken gewoon niet zoveel vrouwen :d
Van mijn vriendinnen en (schoon)zussen weet ik idd of en wat voor anticonceptie ze gebruiken, en dat zijn er wel een aantal, en ik weet ook of het wel of niet goed gaat met een spiraaltje.
Nu had toevallig een vriendin zo'n anticonceptie-ring geprobeerd, maar dat was bij haar ook niet zo'n succes.

Mijn zus weet van mij niet dat ik niet meer aan de pil ben maar overgestapt ben op een spiraaltje! :wink: Sommigen van mijn vriendinnen weten het wel, maar nog veel meer niet. Als het onderwerp toevallig ter sprake komt dan lieg ik er niet over, maar er zelf over beginnen is weer heel wat anders.

@ Pluiske, ik zou even langs de huisarts gaan, misschien dat de prikpil een optie zou zijn... maar ik spreek daarmee niet uit ervaring!
if they can't beat you, they'll join you.
maaike79

Berichtdoor wino op 10 maart 2010 00:04

Ik weet niet precies hoe het zit Pluiske maar mijn arts zei dat afkickverschijnselen zijn en het heeft met je hormonen te maken. Als je ineens heel beroerd word enzo in je stopweek betekent dat de pil niet echt geschikt is voor je. Dan kan je waarschijnlijk niet tegen de hormonen.

En idd over het spiraal. Je hoort alleen altijd de negatieve kant. Terwijl jet spiraal mijn leven heeft veranderd. De pil heeft jaren lang mijn leven verziekt. Eerst wilden artsen daar niks van weten maar de nieuwe generatie doktoren die de kennis van nu hebben zeg maar, die beweren dat de pil voor sommige mensen heel ongezond is. En dat je er dus wel degelijk ziek van kan worden. Met het spiraal was ik snel van de ellende af. Wel wat hoofdpijn en zweet aavallen gehad door het afkicken maar kramp heb ik niet gehad en het bloeden was gelijk gestopt.

Jeg Elsker Deg(L)
wino

Berichtdoor wino op 10 maart 2010 00:05

Overigens voor de mensen met de ziekte pfeifer of darmproblemen zoals een spastische darm, gooi die pil eruit.

Jeg Elsker Deg(L)
wino

Berichtdoor Sissie op 10 maart 2010 10:09

Pluiske, het is ook maar net hoe je lichaam het aanneemt hoor. Ik heb ook lang Yasmin genomen, en in het begin was deze pil wel oké voor mij. Na een tijdje kreeg ik evengoed heel veel pijn, en op een gegeven moment heb ik een aantal keer het bewustzijn verloren. Volgens mijn HA kwam het doordat Yasmin niet goed was voor mij. Daarna heb ik verschillende pillen moeten proberen. Ik heb een hele tijd Microgynon 30 gehad, dan weer Cilest, en ik ben er nog enkele overgeslagen waarvan ik de naam me niet kan herinneren.

Kortom: geen enkele van deze pillen was goed voor mij. Bijkomend probleem, zoals Wino al aanhaalt, spastische darm. Hierdoor is de pil niet zo veilig, en bijgevolg heb ik nog eens goed met de gynaecoloog gesproken. Eigenlijk wou ik een spiraaltje, maar dat was bij mij niet mogelijk. Hij stelde me voor om Nuvaring te proberen. Dit zag ik niet zo zitten, maar hij vroeg me toch om het eens te proberen. Veel vrouwen die het niet zien zitten, maar veel vrouwen die er daarna toch heel tevreden over zijn. En dat ben ik nu ook! Ik kan nu makkelijk drie maanden verder zonder stopweek, langer heb ik nog niet geprobeerd. Het is gemakkelijk, je voelt het niet zitten en je moet er maar eens in de drie weken aan denken. Bovendien is het eigenlijk veiliger dan de pil, omdat je beschermd blijft als je moet overgeven of diarree hebt.
Sissie

Moderator

Berichtdoor pluiske op 10 maart 2010 14:24

Sissie: voor Nuvaring heb ik inderdaad ook gekeken, dat lijkt me ook wel heel ideaal :ja: Ben alleen bang dat ik hem er bijvoorbeeld niet uitkrijg of het een keer vergeet ofzo :oops:

Vrijdag naar de HA :D
Afbeelding
pluiske

Volgende

Keer terug naar De Kantine