Likstenen, waar kopen?

Over voeding, verzorging, stal, weide enz.

Likstenen, waar kopen?

Berichtdoor Goldenlady op 14 feb 2010 21:19

Weet niet of het hier goed staat, sorry daarvoor.

Ik ben opzoek naar een nieuwe liksteen, maar kan ze niet zo goed vinden. Hymalaya heb ik momenteel voor de kleintjes die goed in de smaak valt, maar voor Wiet (en de zwarte) zoek ik nu zo'n rode, daar schijnt meer in te zitten. Ik hoop dat ze daar WEL wat mee doet. Echter kan ik die alleen in 2 kilo blokjes vinden die je in speciale houders moet doen. Zo'n speciale houder in de muur boren is geen optie, we hebben geen voerbak waar hij in kan liggen, en ik ben al wat likstenen verloren op de mesthoop tijdens het stalgang-schoonmaken :oops:
Ik zoek dan ook zo'n groot vierkant, met een gat in het midden, en dan zo'n rode zodat ik hem kan ophangen aan een sterk touw. Echter vind ik alleen af en toe van die vierkante witte, maar die rode lijken onvindbaar... Terwijl we die wel ooit eens op stal hadden gehad.

Iemand enig idee waar ik die kan halen/ bestellen??
Goldenlady

Re: Likstenen, waar kopen?

Berichtdoor Norrit op 14 feb 2010 21:41

Kun je die niet bij de welkoop en bij agradi krijgen/ bestellen??
Ik heb ze zelf ook wel eens gehad, die van mij vonden die ook wel fijn.
Mn dieren zijn alles voor mij, en wil ze dan ook voor geen goud kwijt....
Norrit

Berichtdoor nburgmeijer op 14 feb 2010 21:46

Ik ken alleen die witte in dat formaat.
nburgmeijer

Berichtdoor Goldenlady op 14 feb 2010 23:00

Agradi kan ik die niet bestellen helaas.

Zag net bij DIvoza wel een rockies, ook een rode van 10 kg, met sporenelementen en koper. Is dat ook een goede? Staat bij dat het vooral voor paarden op intensief begraasde en zwaar bemeste weidegronden is gemaakt... Stalpaard met tekorten kan dat daar ook bij?
Goldenlady

Berichtdoor dawn op 15 feb 2010 08:03

Die kun je bij ons gewoon bij de Welkoop halen. Maar weet niet of dat een friese keten is eigenlijk. Is een winkel voor het buitenleven zeg maar. Daar hebben ze tuinspullen, laarzen, kruiwagens, voer voor zowel knaagdioeren als honden, katten en paardenbix etc.
L1+2!!, Zelf weer geblesseerd:(
dawn

Berichtdoor Nathalie op 15 feb 2010 16:05

Inderdaad Welkoop/Boerenbond, maar ook bij Ranzijn, en natuurlijk de fourageerders!
Sommige ruietrsportzaken verkopen ze ook, gewoon de KNZ stenen.
Koetsiersbewijslessen en/of meninstructie? Kijk op: http://www.koetsiersbewijs.com
Als toeval niet bestaat, waarom bestaat er dan een woord voor...
Afbeelding
Nathalie

Berichtdoor shabash op 15 feb 2010 16:17

Ik heb toen zo'n grote rode bij Hyporama gehaalt.
Afbeelding
shabash

Berichtdoor Oud-Alblas!! op 15 feb 2010 17:11

Boerenbond heeft ze hier ook inderdaad, winkel is sinds kort iig daardoor overgenomen.. maar zo te lezen hebben ze ze daar dus altijd?
Kan soms wat verschillen, want ik begreep hier dat ze eigenlijk de pavo eruit wilde doen, omdat ze dat normaal niet hebben in hun assortiment.
Alleen helft van de klanten kwam daarvoor dus hebben ze het na overname toch maar erin gelaten.
:hearts: Ský-Iðinn frá Sjávarfalli. :hearts:

Afbeelding
Oud-Alblas!!

Moderator

Berichtdoor jaikster op 15 feb 2010 18:56

Bij de Welkoop hebben ze KNZ en Rockies Rood. Ik stond nog te twijfelen tussen deze 2, maar heb voor de Rockies gekozen. Ik heb hem eerst bij mijn paard opgehangen, die keek er niet naar om, nu bij mijn shetje en die gebruikt hem als schuurblok. Nu heb ik dus een rood/roze shetlander, ze ziet er echt niet uit.
jaikster

Berichtdoor shabash op 15 feb 2010 19:30

Die van mij wilde die rode ook niet. Hij wil alleen die hymalaya en daar zit weer niks in dan alleen maar zout.
Afbeelding
shabash

Berichtdoor Qwek! op 15 feb 2010 20:19

Bij agradi hebben ze ze ook. Ik heb ook een rode likstenen gehad (weet niet meer precies welke, maar volgens mij van knz) en die heeft bij heel veel paarden gehangen, maar later heb ik hem maar gewoon weggegooid. Ze kozen allemaal voor de himalaya steen.
Afbeelding
Qwek!

Berichtdoor Nanja op 15 feb 2010 20:30

Ik koop ze in de paardenwinkel of Welkoop (Horticoop). Je kunt ze ook bij de paardendrogist bestellen, zie link,

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... en/100302/
Sommige mensen praten veel maar zeggen weinig.

Afbeelding
Nanja

Berichtdoor EetjeLelie op 15 feb 2010 21:14

Ja die rockies moet je hebben!

Welkoop heeft ze ook hoor!!!
Als niets wat er is, blijkt te zijn wat het leek, blijft over de zekerheid dat niets meer zo wordt als het was...
EetjeLelie

Berichtdoor Goldenlady op 16 feb 2010 12:06

@ Nanja, zullke bedoel ik niet. Deze kun je niet aan een touw ophangen namelijk...
Ik ga eens bij een welkoop kijken, volgens mij zit die in bodegraven dus niet zo ver weg.

Of Wiet er wat mee gaat doen, geen idee. Die doet maar weinig met al die likstenen, omdat ze er niet in kan bijtne. Probeert een keer, en dan is het over. Als ik een lickit, waar ze gek op is, zo ophang dat ze er niet happen van kan nemen laat ze die ook links liggen. Dan kan ze eropeens weeeeken mee doen, want doet ze er niets mee. Haal ik de houder eraf is hij opeens wel leuk :?

Ze heeft echter wel wat extra nodig, heb dr nu ook aan de suplementen zitten, maar het liefst heb ik gewoon dat ze zelf haar behoeftes een beetje kan bijhouden met zo'n ding. Dus ik hoop dat ze zo'n grote rode wel gebruikt. En anders is hij voor de zwarte (hang hem tussen hun 2 in).

Mijn shetje is gek op de hymalya. Ik had dat ding al 2 jaar in de stal van Wiet hangen. Hij hangt nu net 2 maandjes in de stal van de kleintjes en is nu zo goed als op.
Goldenlady

Berichtdoor Nanja op 17 feb 2010 23:40

Huh ik had er nog wat bij geschreven... nou ja iig wilde ik nog erbij zetten dat je deze ook kunt ophangen alleen is dat echt een kl*te karweitje. Oud stalgenote heeft ooit met een houtboor een gat gemaakt en hem zo opgehangen, op die stal kon zij ook geen houder ophangen. Het is wel makkelijker als je een kant en klare kunt kopen inderdaad.
Sommige mensen praten veel maar zeggen weinig.

Afbeelding
Nanja

Berichtdoor Caroline op 18 feb 2010 00:14

http://www.favanderbijl.nl/
Daar heb ik ook een paar keer voer gehaald en zag toen dat ze ook verschillende soorten likstenen hebben. Op zich werkt het trouwens niet zo heel goed met een touw door een gewone vierkante liksteen. Die zijn toch aanzienlijk zachter dan himalaya en gaan dus snel stuk. Maar een houder kan je best aan de tralies bevestigen als je een beetje handig bent (en anders kom je ff langs, een plaatje is zo gemaakt voor je)
Caroline

Administrator

Berichtdoor Goldenlady op 22 feb 2010 17:35

Bedankt voor alle antwoorden! Naar de welkoop geweest en daar hadden ze idd van die grote rode rockie stenen. Dus eentje voor Wietje (en zwart) meegenomen. Even kijken of vos er uberhaupt wat mee doet, anders vraag ik of de houder van de achterste stal bij Wietje in stal kan worden gehangen. In de achterste staan momenteel toch geen grote beesten meer (ja, emma en shetlief, maar dan kan alleen emma erbij en niet Wyona).

Voor de jonkies wilde ik eerst een hymalaya kopen, maar opzich kan ik daar ook wel zo'n rode voor halen. Maar mag Emma dat al?? Ze is nu 1 jaar. Als veulen was ae namelijk gigantissch aan de diaree en dat bleek door de liksteen te komen waar ze bij kon komen toen, dat scheen niet goed te zijn. Maar mag ze dat nu wel al? Want dan koop ik ook zo'n grote rode voor de kleintjes.
Goldenlady

Berichtdoor alinda13 op 28 feb 2010 11:27

Nanja schreef:Huh ik had er nog wat bij geschreven... nou ja iig wilde ik nog erbij zetten dat je deze ook kunt ophangen alleen is dat echt een kl*te karweitje. Oud stalgenote heeft ooit met een houtboor een gat gemaakt en hem zo opgehangen, op die stal kon zij ook geen houder ophangen. Het is wel makkelijker als je een kant en klare kunt kopen inderdaad.

Ik heb zo'n 2 kilo liksteen met houder.
En aangezien de wand bij de drinkbak van steen is en die likstenen het best bij de drinkbak kunnen hangen heb ik de houder met een touwtje aan de tralies vastgebonden, het zit als een huis.
Ik kan wel even een foto maken van hoe het bij mij vast zit als je dat zou willen.
Ik neem aan dat je tralies in je stal hebt?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
alinda13

Berichtdoor Goldenlady op 28 feb 2010 11:44

Wij hebben 1 wand met alleen maar trailies tot de grond ;) => http://img.photobucket.com/albums/v195/ ... tos093.jpg

Maar de staleigenaar heeft het opgelost! Ik had de liksteen gewoon voor sta op de grond liggen, in het voer, maar hij heeft een houder opgehangen naast de waterbak in de muur geboord! Dus dat is lief :) Nu maar hopen dat Wiet hier wwel wat mee gaat doen, anders vind ik dat zo l*llig :oops:

Heb trouwens een KNZ steen voor de kleintjes gekocht, omdat daar op staat; Voor alle soorten paarden. Maarrrrr hebben die bosmongolen die sticker met informatie OP de liksteen geplakt?! Hoe krijg je dat er vanaf? Want die wil ik eigenlijk los in stal leggen bij de kleintjes (die hebben wel een houder, maar daar kan shetlief niet bij) maar met die sticker erop gaat niet. Heb al gepullekt maar krijg hem er niet af. Grmbl, lekker handig.
Goldenlady

Berichtdoor avonturein op 28 feb 2010 14:29

Ze zijn te koop bij Boerenbond,
Maar even tussen haakjes, ik was bij die KNZ likstenen (rode) op de beurs geweest en vroeg wat het verschil was tussen de witte (runderen, ook van de boernebond die voeren wij altijd) en de knz mevrouw wist dat mij niet te vertellen.
Er zit wel iets meer in, maar een gezond paard kan het ook prima op een witte doen (wij hebben namelijk ook koeien die lopen samen in de wei). Voordeel is dat de witte 1.50 goedkoper zijn :lol:
avonturein

Berichtdoor PaardenLoverrr op 04 maart 2010 15:49

Bij de boerenbond hebben ze een groot aanbod! :)
PaardenLoverrr

Berichtdoor pucklovertje op 04 maart 2010 16:03

idd bij de boerenbond, daar koop ik ze ook altijd voor abel! :)
Fokkerhutte Abel :hearts:
B+1 :D next: 26-09-'10
pucklovertje

Keer terug naar Voeding en verzorging