Paardenforum Cavaletti

Het is nu 22 nov 2017 00:49

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Knutten
BerichtGeplaatst: 16 jun 2013 21:51 

Dit jaar lijkt het erger te worden met de knutten, vergelijkbaar met vorig jaar.
Ik haal de paarden rond 8 uur naar binnen. ik heb ze liever langer buiten staan, paarden worden erg onrustig door de knutten dat het niet anders is dat ik ze eerder naar binnen moet halen.
Ik gebruik sectolin dazenex dan blijven knutten eind weg bij paarden, ik zoek eigenlijk goedkoper alternatief spray is best prijzig om de hele dag mee rond sprayen.
Wat gebruiken jullie om de knutten op afstand houden.?

edit Sissie: Paardengedrag :arrow: Voeding & verzorging

Profiel  

Berichttitel: Re: Knutten
BerichtGeplaatst: 17 jun 2013 08:20 

Knutten?? :gruebel:

pullie schreef:
Ik gebruik sectolin dazenex dan blijven knutten eind weg bij paarden, ik zoek eigenlijk goedkoper alternatief spray is best prijzig om de hele dag mee rond sprayen.

Lees dit nou zelf eens door, dit is toch geen volwaardige zin? Misschien voortaan eerst je tekst even doorlezen, voordat je het post. Want ik heb nog nergens een normaal kloppende zin van jou gelezen. Niet als kritiek bedoeld, maar wel als tip, dan word je wellicht een stuk serieuzer genomen :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2013 08:52 

Zinnen zijn prima te lezen, dat jij daar moeite mee hebt is jou probleem.
Jij bent 37 mag je daar ook wel eens naar gedragen, in plaats van eerst sorry tegen mij zeggen in het vorige topic.
daar meende je niks van. je gaat gewoon door met kritiek geven wat nergens op slaat, ik heb niet om jouw mening gevraagd hoe ik moet schrijven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2013 09:03 

Ik hoef echt niet te wachten op een vraag van jou, voordat ik mijn mening ga geven hoor. Ik ben oud en wijs genoeg om dat uit mezelf te doen :mrgreen: Jouw zinnen kloppen van geen kant, maar prima als jij daar geen moeite mee hebt. Ik zeg alleen dat je serieuzer genomen zal worden, als je wat beter let op wat en hoe je schrijft. Jouw schrijfstijl is namelijk wel de reden dat je veel jonger geschat wordt dan je waarschijnlijk bent. Alleen maar een tip, als jij daar niks mee wilt doen, geen probleem! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2013 09:22 

Wat is eigenlijk een knut als ik vragen mag? Want ik ken dat woord echt niet, waardoor ik ook geen antwoord kan geven.
Ik heb trouwens ook moeite met jou zinnen. Ik moet ze een paar keer lezen voor ik DENK dat ik weet wat je bedoelt.
Probeer aub eens volle zinnen te gebruiken met leestekens, zodat wij minder moeite moeten doen om je te begrijpen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2013 09:26 

Pullie, niet om de knuppel nog meer in het hoenderhok te gooien, maar jouw zinnen kunnen best wel beter geformuleerd worden. Het viel mij in verschillende topics maar ik vond het de moeite niet waar om enkel daarom te reageren. Nu dat je er vriendelijk op gewezen wordt en toch meteen in de aanval gaat, wil ik toch ook wel benadrukken dat het een kleine moeite is om tenminste correcte zinnen te schrijven. We vallen niet over een spellingsfout of een komma die ergens verkeerd staat, maar het moet wel een beetje Nederlands blijven. Heb je er moeite mee schrijf het dan eerst even in Word en lees het na (of laat een ander het nalezen) en plaats het dan op Cava.

Nu, om inhoudelijk op je vraag te antwoorden.
Er zijn verschillenden soorten sprays op de markt. Wat voor de ene werkt, werkt voor de andere helemaal niet en voce versa. Als jij nu dus een spray gevonden hebt die de knutten bij jouw paarden weg houden, dan zou ik die blijven gebruiken ongeacht de prijs. Het kan goed zijn dat als je naar het goedkopere segment gaat dat jouw paard ineens wel last krijgt. Wil je toch echt goedkoper, tja, dan is het kwestie van naar de winkel gaan, een goedkopere pakken en uitproberen.
We kunnen hier nu wel tien merken opsommen, als ze bij jou niet werken, dan ben je daar helemaal niets mee. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2013 09:26 

Knutten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Knutten

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2013 09:32 

Om dan nog even ontopic te blijven, misschien een goede vliegendeken kopen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2013 11:18 

Ik zou ook voor een vliegendeken gaan dan, tenminste, als je paard geen sloper is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2013 16:45 
Moderator

Als je paard gevoelig is voor zomereczeem moet je hem gewoon een deken op doen, alleen een vliegenspray werkt absoluut niet afdoende.
En nee, ik vind die zin ook niet bepaald leesbaar geschreven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2013 07:59 

Ik zou idd ook zeggen; een deken opgooien. Eentje met flink fijne mazen, het liefst zo'n exceem deken dat ook de buik beschermd. Dat is op lange termijn waarschijnlijk goedkoper, en werkt als enige afdoende tegen dit soort beestjes volgens mij. Er zijn een hoop fijne dekens op de markt met buik bescherming en hals.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2013 09:48 

Ik heb een vliegendeken met buikflap en hals, daar wordt het al snel heel warm onder.
Daar wil ik de paarden niet onder hebben staan, met de temperaturen die voor komende dagen worden voorspelt.
Ik blijf dazenspray gebruiken dat bevalt goed :D
Paard heeft Absoluut geen zomereczeem, een Eczeemdeken is alleen bedoelt voor paarden die eczeem hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2013 10:04 

Waarom vraag je dan in hemelsnaam tips, als je toch niet van plan bent om iets te veranderen? :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2013 10:34 

pullie schreef:
Paard heeft Absoluut geen zomereczeem, een Eczeemdeken is alleen bedoelt voor paarden die eczeem hebben.

Een eczeemdeken is gewoon een beter beschermend vliegendeken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2013 10:54 

'S avonds doe ik een vliegendeken op, Overdag wordt het daar veelste warm onder, daarom doe ik overdag geen vliegendeken op.
Ik zoek Vliegenspray wat ik kan gebruiken voor overdag, sommige mensen maken zelf soort vliegenspray. ik dacht dan een van jullie dat ook wel zou doen, vandaar dat ik vroeg wat gebruiken jullie.
kristien ik gebruik liever geen eceemdeken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013 09:03 

Anyway, ikzelf zweer bij de vliegenspray van Leovet. Heb nu één keer een andere in huis, maar Leovet blijft de beste. Althans, voor mijn paard, want elk paard reageert anders...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jun 2013 14:29 

Onder sommige vliegendekens blijven ze juist 'koeler' dan dat je ze bloot i de zon zou hebben staan. Er zijn een hoop UV werende vliegendekens, en daar wordt het niet warmer onder dan dat ze in hun blote kont zouden doen. Het is echter wél een investering om zon goede deken aan te schaffen. Volgens mij doet vliegenspray vrij weinig tegen knutten. Als we op vakantie zijn zitten ze er ook vaak, en krijgt mijn paard gewoon een deken op. Ook met hele hoge temperaturen. Of met de schemer - wanneer ze gleoof ik het meest aanwezig zijn - op stal houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 dec 2014 09:06 

wat zijn knutten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 dec 2014 11:56 
Moderator

Kutten zijn kleine steekvliegjes die vaak jeuk veroorzaken

Oud topic -> slotje

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur