Wie heeft er hier allemaal nog meer een Flemmingh?
Hoe is het gedrag van ze, zijn ze werkwillig etc.?
Ik zou wel beginnen.
Ik heb 2 Flemmingh's een Flemmingh × Elcaro ( Ulana ) en een Flemmingh × Beaujolais ( Tres Bien ).
Ze zijn allebei ontzettend angstig, overal zien ze spoken, en ze schrikken snel weg,
Ook zijn ze allebei heel erg sociaal, kunnen geen van de twee alleen op de wei staan zonder dat ze andere paarden zien.
Tres Bien kan ook absoluut niet vast staan, je kan hem wel op de poetsplaats zetten maar dan moet je hem niet vast maken want dan word hij gestresst.
Ook Ulana heeft zo haar poetsplaats problemen zij heeft het namelijk naar een kwartier wel gezien op de poetsplaats.
Ook zijn het bijde absoluute knuffels, direct naar je toe komen hoofd op je schouders leggen en vervolgens heel lief doen.
Ulana is een echte diva, en houd absoluut niet van vieze voeten, op de wei rolt ze zich dus ook niet want dat vind ze vies, en ze springt over plassen modder er door heen gaan hó maar.
Tres Bien moet daar dus ook allemaal niks van weten.
Bijde beesten zijn ook heel erg leergierig, willen graag voor je werken ook als het moeilijk word.
Ulana heeft af en toe wel eens nukken en geeft dan een kei hoge bok.
Of ze ziet weer een bak spook en vind dat een goede reden om maar eens goed gemeen weg te springen.
Tres Bien vertrouwt min of meer op de ruiter.
Eigenlijk zijn die van mijn dus 2 kopietjes van elkaar.
Nu ben ik dus wel benieuwd hoe jullie Flemmingh's zijn!