Paardenforum Cavaletti

Het is nu 22 aug 2019 01:18

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 16:24 
Hai
Ik vroeg me af of iemand nog een leuk stageadres weet!
In Januari heb ik namelijk een stage van 10 weken, het is wel een managment stage dus het bedrijf moet wel bereid zijn om wat cijfers(hoeven geen recente te zijn) te geven. Verder wil ik het liefst een stage waar ik heel veel kan rijden!
Ik hoop dat iemand iets weet!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 16:30 

Misschien helpt het als je je opleiding zegt ;D

*slaap zacht... je hebt het verdiend..*
*weet dat je in mijn hart ...altijd blijft voortbestaan*

profiel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 16:35 

Ik weet er wel aan paar :D Maar ik moet weten aan wat voor eisen het bedrijf moet voldoen, wat jij op die stage moet doen, en in welke omgeving je het wilt hebben ;D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 17:12 

Anonymous schreef:
Verder wil ik het liefst een stage waar ik heel veel kan rijden!

En DAT is nou net de verkeerde instelling

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 17:48 

Moet je met een managementstage niet veel managen ipv veel rijden??? Beetje onlogisch komt het over zo. Veel rijden willen we allemaal wel tijdens onze stages...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 17:49 

Welke school en opleiding doe je nu eigenlijk? Gewoon even benieuwd :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 19:44 

Volgens mij zijn een bedrijf managen en veel rijden twee totaal verschillende dingen.Weet je zeker dat je op de goede opleiding zit? :gruebel:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 21:01 

Ik denk dat dat vele rijden een verkeerde instelling is om zo'n stage te vinden. Beetje jammer dat je dat erg graag wilt, je moet ook de rest leren!

Donna M2 +7 en Amber B +14

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 23:59 
Ik doe de opleiding paardenhouderij in Barneveld (sorry was ik even vergeten erbij te vermelden :biggrin: )
Ik wil alleen wel even weten waarom je een verkeerde instelling hebt als je veel wilt rijden! Ik heb hiervoor een blokstage bij Edward Gal gehad dus daar ik heb ik helemaal niet gereden maar wel heel veel geleerd. Maar nu wil ik dus een stage waar ik meer kan rijden in plaats van verzorgen omdat dat ook heel belangrijk is!! Ik woon vlakbij Utrecht, maar ik vind het niet erg als de stageplek wat verder weg zit. Intern is ook geen punt.
Verder heb ik erbij vermeld dat het een managementstage is omdat ik eventueel de cijfers van het bedrijf moet hebben. Maar aangezien je niet de hele dag daar mee bezig bent zoek ik wel een plek waar ik kan rijden. Ik hoop dat iemand iets leuks weet!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2004 15:10 

Anonymous schreef:
....nu wil ik dus een stage waar ik meer kan rijden in plaats van verzorgen omdat dat ook heel belangrijk is!!
...Verder heb ik erbij vermeld dat het een managementstage is omdat ik eventueel de cijfers van het bedrijf moet hebben. Maar aangezien je niet de hele dag daar mee bezig bent zoek ik wel een plek waar ik kan rijden.

Kan iemand mij dan misschien uitleggen waarom je voor een opleiding in de paardenhouderij BELANGRIJK is om tijdens je manegementstage veel te kunnen rijden :gruebel:

En waarom het een verkeerde instelling is dat je per se iets zoekt waarbij je veel kan rijden, omdat het daar gewoon helemaal niet om gaat :roll:
Als je dan ook de opleiding paardenhouderij hebt uitgekozen met het idee dat je dan veel kan rijden, vind ik ook dat je ├ęcht een verkeerde keuze hebt gemaakt, dan had je de paardenSPORT richting moeten kiezen (toch :????)

:rofl: Ik zie het al helemaal voor me. Werk je later een manegement functie in een groot paardenbedrijf waar je 's morgens even naar de cijfertjes kijkt en dan de rest van de dag lekker paardrijden...:freude: ik zie het al helemaal voor me
Afbeelding

@maya: :oops: don't shoot me if i'm wrong :oops: Ik ken deze opleiding alleen van internet en via via. Jij kent de opleidingen waarsch. beter :wink:
Maar is het dan echt zo dat het rijden ook belangrijk is ? Kom je later ook echt ergens te werken waar je moet rijden en verzorgen buiten het manegen om? Want jij moest toch ook je ruiterbewijs en koetsiersbewijs halen?? en longeerdiploma's ? Of is dat nu weer een heel andere opleiding :stumm: :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2004 19:07 

Ik zit op de Hogere Agrarische School (HAS, HBO-niveau-opleidingen dus) en doe daar Bedrijfskunde & Management variant Paard en Management. Ik heb in het 1e jaar een beetje praktijk gehad met idd mijn koetsiersbewijs, ruiterbewijs, examens groomen en longeren. Voorts 1 blokstage van 4 weken op een primair bedrijf. Echter hier was het ook niet de bedoeling om enkel met het basiswerk bezig te zijn maar meer met het management gedeelte.

Ik lees dat de TS op Barneveld zit, dat is dus waarschijnlijk een MBO-opleiding, hier wordt minder aandacht besteed aan het management gedeelte maar meer aan het praktijk gedeelte :)

Toch denk ik dat, als het juist een managementstage is. Dat je dan toch beter op een bedrijf kan zitten wat niet zo primair is ingesteld. Puur omdat het op zulke bedrijven qua management minder goed is geregeld.

In jouw geval, kijk even op aequor, denk dat je daar wel het eea kan vinden :) Ik begrijp dat jij hoofdzakelijk om het rijden gaat, dan kan ik je niet helpen :) Succes iig ermee!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2004 21:25 

Anonymous schreef:
Ik doe de opleiding paardenhouderij in Barneveld (sorry was ik even vergeten erbij te vermelden :biggrin: )
Ik wil alleen wel even weten waarom je een verkeerde instelling hebt als je veel wilt rijden!

Paardenhouderij is iets anders dan paardrijden.
Ik heb zelf ook de opleiding in Barneveld gedaan( dierverzorging).
Met de instelling die jij nu hebt, kwam je vroeger niet eens op die school!
Maar zo zie je maar weer, tijden veranderen.
Als jij een bedrijf belt en zegt wat je nu hier schrijft, kom je echt op geen enkel bedrijf. Ik weet niet in welk jaar je zit en dat maakt eigenlijk ook niet zo heel veel uit, maar het werken in de dierenbranch ( ook paardenhouderij) betekent dat 80% van de werkzaamheden schoonmaken is. Als je dit niet wilt, moet je een andere opleiding doen. Mensen die zich " te goed" voelen om uit te mesten en de handen uit de mouwen te steken komen er nooit. Ik wil hier niet beweren dat jij zo iemand bent, maar als jij roept dat je een stage bedrijf wil waar je veel kan rijden komt dit wel zo op mij over. Vaak moet je het rijden verdienen. Ik bedoel: eerst uitmesten en dan misschien nog even rijden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2004 23:02 

Anonymous schreef:
Ik heb hiervoor een blokstage bij Edward Gal gehad

Ik ben zeer zeer heel erg jaloers! :evil:

@Mimi : die foto, whahaha geweldig!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2004 11:06 

Je vraag is een beetje krom. Stage adres voor een MBO-er die een mangement opleiding doet en veel wil rijden.

Op de grote stallen mag je alleen rijden als je echt goed kunt rijden en waarschijnlijk rij je daar niet goed genoeg voor, anders had je bij Edward denk ik ook nog wel mogen rijden. Op zich is het natuurlijk wel een buitenkans om op zo'n stal je stage te mogen doen!!
Er zijn wel stallen waar je wel mag rijden maar dan moet je meer gaan denken aan maneges. Ik denk dat dat dan het beste bij je past.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 dec 2014 22:29 

Ik heb een leuk stage adres voor je in scherpenzeel. Dat is 25 minuten fietsen vanaf de school in Barneveld. Er worden paarden getraind en bosritten georganiseerd, de paarden die daarvoor worden gebruikt moeten ook in de winter in conditie blijven. Wat betekend iedere dag rijden voor stagiaires.
Het beste kan je even een mailtje sturen naar marije@uniquehorses.nl als je interesse hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 dec 2014 22:41 

Na tien jaar hoop ik dat de betrokken stagezoeker haar opleiding heeft afgerond :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 dec 2014 23:00 
Moderator

Daarom een slotje.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur