Paardenforum Cavaletti

Het is nu 17 sep 2014 11:31

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wat vinden jullie ouders van paarden?
Ze zijn net zo paardengek als ik. 18%  18%  [ 12 ]
Ze willen wel eens een keertje helpen met je paard(en). 27%  27%  [ 18 ]
Ze vinden paarden wel leuk ... van ver. 45%  45%  [ 30 ]
'Paarden' komt niet voor in hun woordenboek. 9%  9%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 66
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:27 

Deze vraag kwam ineens bij me op.

Misschien is hij al ergens gesteld maar ik heb het niet op het nieuwe forum zien staan.

Mijn ouders zijn sinds Belina geëvolueerd van categorie 3 naar 2.
Toch een hele vooruitgang :lol:

Groetjes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:29 

Mijn vader toont nog wel een beetje intresse, is ook al een aantal keer komen kijken en vind de paarden wel leuk om te zien. Mijn moeder ook, van ver, maar snapt er geen snars van waarom ik zo veel van ze hou.

Een paar maandjes terug dachten ze dat ik Tancreda nog verzorgde, terwijl die al sinds vorig jaar september afgemaakt is... Leuk he, dat ze zo'n intresse tonen :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:31 

ik heb voor 3 gekozen. Mijn ouders vinden het helemaal leuk dat ik rij, maar aan hen moet ik niets vragen. Men moeder moest eens men pony vasthouden, verzet hij één stap: "help, hij loopt weg" :lol:
Men vader komt nu toch al meer mee naar de manege.
DAt zij er niet echt mee bezig zijn is ook een deel de reden dat ik geen paard mag, begrijp ik wel, wie weet wat er anders met dat paard gebeurd ( niet dat ik hem aan zijn lot zou overlaten :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:38 

Mijn vader wil als het nodig is en de eigenaar van Tessa kan niet met de trailer rijden weleens rijden. Maar verder boeit het hem allemaal niet zo erg.
Mijn moeder is bang voor paarden, maar ze vinden het leuk dat ik het graag doe :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:39 

MIjn vader vindt het wel leuk en heeft vroeger zelf gereden, maar hoeft er nu weinig meer van te weten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:40 

Het paardenvirus heb ik van mijn vader ge-erfd. Mijn moeder is er bang voor.
Pa kan ook beter rijden dan ik. Nu lukt hem dan niet meer ivm slechte knieen maar hij kon altijd goed rijden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:44 

Mijn ouders vinden paarden wel heel leuk :). Als ik ziek ben of als ik het heel druk heb, heeft er altijd wel eentje zin om Arab wat beweging te geven.

gaat en komt
en blijft steeds een beetje langer

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:49 

Die van mij vinden het niks...ja ..als stipjes tegen de horizon zijn ze wel mwah... :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:58 

Ik heb voor 3 gestemd, alhoewel "ver" wel meevalt (zolang het maar achter een hek staat :D )

Geen ideeee van wie ik het paardenvirus heb. Zal wel van een tante zijn, want die had vroeger een paard, maar verder?? Mijn oom heeft nu ook een aantal pony's maar dat was "na mijn tijd" (wat klinkt dat OUD!), toen woonde ik al in Delfzijl.

Mijn vader heeft er helemaal niks mee, ja het zijn paarden... dus?
Mijn moeder komt nog wel eens kijken, dan aait ze de paarden ook, maar vasthouden? Neuh, niet echt. Niet dat ze niet zou durven, maar zo ver is ze nog niet ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:58 

M'n vader houdt wel van paarden. Hij heeft vroeger zelfs op voltige gezeten! Z'n zus (mijn tante) had ook een paard en hij moest altijd de stal uitmesten. ( :? ) M'n moeder daarintegen griezeld van paarden! Ze houdt er echt niet van, al durft ze nu wel normaal mijn pony te aaien en vast te houden! En dat is echt knap! Haha. Dat komt omdat ze nu mijn pony goed kent en gaat vertrouwen dat ie echt niks doet. Maar bij vreemde paarden....... :shy: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 19:59 

Ik wou dat ze het leuker vonden... :( Maar helaas. Mijn vader moet er helemáál niets van hebben, mijn moeder vind het nog wel leuk. Wel leuk is dan ook precies goed uitgedrukt. Ze is één keer meegeweest naar Sofie, die vindt ze dan ook wel lief, aaien etc en dan houdt het wel zo'n beetje op. Overigens steunde ze me wel in mijn beslissing om een eigen paard te kopen, en zal ze straks ook komen kijken als ik wedstrijden ga rijden. Mijn vader niet... Dat duurt allemaal zo lang, zo'n wedstrijd... :muede: ("Moet je nou óók nog wachten op de uitslag??" *zucht*) :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 20:10 

Ik heb gekozen voor optie drie, ze vinden paarden op zich wel leuk, maar mijn moeder is toch wel van mening dat het ene eind bijt en het andere eind schopt, en mijn vader is zo allergisch ! Echt balen, want hij vind paarden op zich wel leuk maar hij kan er gewoon niet te lang bij in de buurt zijn :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 20:33 

Mijn pa is ook gek op Amanda, zolang hij er maar niet op of achter moet. Hij was er graag mee bezig, beetje borstelen, soms kwam ik ook wel eens thuis na school, zag ik een brandschone stal... -> Pa...? "Ja, ik verveelde me, en zij vindt schoon stro wel fijn." Mooi toch? :D Hij is er absoluut niet bang, als ze raar doet, maar erop heeft hij het lef niet voor. Wel heeft hij heilig ontzag voor haar hoeven, zal altijd laten weten dat hij eraan komt, of een klopje om de kont geven en dan met een boog erom heen lopen.
Mijn moeder is wel bezorgd, en meedenkend, maar ze heeft er niet zoveel mee, ze is er ook een beetje bang voor. Maar als t moet, zet ze zich daar ook overheen. Erop durft ze ook niet.
Mijn broer, heeft er niet zoveel mee, is er niet bang voor, helemaal niet eigenlijk. Op een keer, was ik de (open) stal aan t mesten, en Amanda was aan t klieren, dus wilde ik haar in de paddock zetten. Die zit in een hoek van de grasweide, en wordt daarvan gescheiden door een hek. Dus ik haar daarnaar toe geleid, zag ik dat het hek nog open was. Dus ik vraag aan m'n broer of hij haar even wilt vasthouden, zodat ik m dicht kan doen. Amanda ziet mij het hek dichtdoen, en ontploft van kwaadheid. Staat te springen en te steigeren en is helemaal gek, mijn broer trekt 1 wenkbrouw op, en doet een stap opzij... Roept tegen mij: "Raar paard zeg." Ik kijk om, en kan m'n ogen niet geloven... Naja, beter dit, dan bang :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 20:40 

Mijn ouders rijden allebei, mijn moeder geeft hippotherapie, en als ik op vakantie ben zorgen zij altijd wel voor mijn paardjes (tenzij ze ook weg zijn, dan komt een vriendin van me)
Nr 1 dus :)

(vroeger gingen ze ook altijd mee op wedstrijd en naar de trainingen, maar sinds ik zelf met de trailer kan rijden is dat wel een pak minder, logisch )

*slaap zacht... je hebt het verdiend..*
*weet dat je in mijn hart ...altijd blijft voortbestaan*

profiel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 21:06 

bij ons is het net andersom
Mijn ouders vonden het eigenlijk niet zowat, maar mijn moeder vindt de pony leuk
Nu heb ik mijn dochter van 8 aangestoken en die heeft nu een eigen pony
Mijn kinderdroom dus eigenlijk

Groetjes judith

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 21:43 

Mijn moeder vind het wel leuk ff aaien brood geven enzo. Ze is wel altijd heel geintreseert hoe was het met de paarden, lekker gereden.

Mijn vader heeft deze zomer voor het eerst gereden op een shire nog wel :lol:

-xxx- Femke

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2003 21:51 

Mijn moeder is bang van paarden en mijn vader boeit het niet echt.
En mijn broertje zit alsmaar te zeggen dat paarden stinken.

We'll sit beneath the mango tree now

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 11:57 

Mijn ouders vinden het leuk als ik over ze vertel, komen zelfs af en toe bij wedstrijden wel kijken, maar dat is het.
Wie weet krijg ik ze nog wel eens zover dat ze een keertje op JAc willen zitten....... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 12:22 

Me pa is helemaal gek op de beesten we hebben er 3 er is dus veel werk... Hij wandeld veel met ze en kan ze inspannen en voor dekar zetten
Hij heeft zelfs al eens een keer gereden dus ghaahahah

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 12:29 

Ze zijn beide geinteresserd in mijn paardje.
Maar verder geen andere paarden.
Beter nog onze papa dacht steeds als ik zei binnen een paar jaar koop ik mijn eigen paard .
Zo ver komt het toch nooit.
Echt veel tijd om te komen kijken maken ze niet en als ze er dan zijn zijn ze na 30 min terug weg.
Maar laatst op de keuring was mijn vader toch super trots dat eamonn kampioen was geworden .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 12:41 
Moderator

Ik heb het virus overgedragen op mijn ouders. Ze hadden er vroeger helemaal niets mee. Mede om mij, en m'n paard, zijn we verhuisd naar een huis waar het paard bij huis kon staan. Omdat m'n ouders nog wel eens kritiek op me hadden na een wedstrijd heb ik gezegd dat ze zelf maar eens moesten leren paardrijden en dat ze dan wel zouden merken dat het allemaal niet zo eenvoudig is als het er soms uitziet... En dat hebben ze gedaan (ze waren toen al 50 jaar!), ze hebben een jaar les gehad, mijn vader heeft ook zelf een paard gekocht. Inmiddels rijden ze niet meer, maar de paarden zijn er nog wel. Ze komen op wedstrijden vaak kijken en fokken met veel plezier ieder jaar nog een veulentje.
Ik heb de liefde voor het paard gelukkig ook kunnen overbrengen naar Cor, m'nn mannetje. Hij gaat ook bijna altijd met me mee en eigenlijk heeft hij Romanoff zelfs voor me uitgekozen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 12:47 

Nouw mijn vader en moeder vinden ze wel leuk enzo, maar ze moeten niet te dicht in de buurt komen want dan is het niet leuk meer (vind mijn moeder dan). Maar mn vader die vind ze niet zo eng. En nou mag ik wel een eigen paard van mijn moeder maar dit wil mn vader weer niet dom he.
Maar jah het is niet anders.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 13:31 

Het is precies het antwoord wat ik in de poll heb gegeven. Ze vinden paarden leuk, maar het liefst op een afstandje. Ze zijn er niet bang voor hoor, ze durfen Troef wel vast te houden, maar daar blijft het ook bij. Ze hebben er gewoon geen feeling voor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 18:29 

mijn ma vind bliksem (en toy) ontzettend lief... mijn vader vind bliksem+toybox helemaal te gek... toen ik een keer ziek was en echt niet weg kon, zei mijn vader (uit zichzelf) dat hij wel even naar bliksem toe wilde gaan en hem even lekker liet rennen :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2003 18:38 

Ik heb voor twee gestemd, mijn moeder is wel van de categorie: van een afstand zijn paarden mooi, maar binnen een straal van 3 meter opeens niet meer zo. Ze wil binnenkort de cursus trailerrijden bij de ANWB volgen zodat zij ook weer durft te rijden met de trailer, kan ze me mooi wegbrengen.

Mijn vader heeft in een grijs verleden wel eens een paar lesjes gehad en hij vind het nog wel eens leuk om uit te stappen. En mee te helpen met poetsen en uitmesten.

Maar ze zijn beide erg enthousiast en geinteresseerd, mijn moeder komt altijd kijken naar wedstrijdjes en keuringen en gaat graag met me mee naar de ruiterzaak.

Ik heb dus niets te klagen, maar het paardenvirus heb ik niet van hen geerfd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 2 uur