Paardenforum Cavaletti

Het is nu 24 feb 2020 07:13

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 jan 2013 12:32 

Zoals sommige al weten heb ik nu een bijrijder voor mijn pony. Dit om zelf wat dingetjes te kunnen betalen. Ik kan het geld goed gebruiken.

Het meisje in kwestie is 14 en mag niet van haar ouders alkeen naar stal fietsen. Ik haal haar dus op en breng haar weer thuis. Ze gaat twee keer in de week mee en betaald hier 30 euro voor. (mijn prijs was vijftig maar dit vonden zij teveel).

Ze mag bij mij alles wat ze wilt en krijgt ook les. Ze mag zowel mijn pony rijden als mijn paard (dkt wel met opbouwen gezien hij niet de makkelijkste is).

Nu is er dus een bedrag afgesproken wat iedere maand betaakd word. Echter.. Ze is al drie weken mee geweest, maar betaald is er nog niet.

Mijn vriend en ik hebben hier wat onigheid over en daarom vraag ik mij af hoe ii dit netjes oplos.

Ik heb het meisje nu drie keer gevraagd naar het geld. Zij geeft aan dit mee te nemen maar: mam was werken dus kvergat ze het ee te geven. Of: het was niet in huis.

Nu loopt alles via het meisje zelf. De eerste afspraken. Het afspreken wanneer we gaan gaat via facebook. Ik heb haar ouders eenmaal gesproken omdat we het over het bedrag moesten hebben en de veiligheid. Verder laten zij dochter alles regelen.

Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Het meisje nogmaals vragen? De ouders opbellen (heb ik weinig mee te doen, en wil geen zeur zijn?). Het even aankijken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jan 2013 13:02 

Hoe lang heb je die bijrijder al?

Ik zou het toch via de ouders allemaal regelen. Het kind is nog maar 14.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jan 2013 13:23 

Ze is eind november voor het eerst wezen kijken. En ze rijd nu al zon drieenhalve week bij. In totaal is ze zeven keer geweest.

Ik denk dat via de ouders ook beter is. Maar ben ik geen zeur als ik ernaar ga vragen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jan 2013 13:30 

Ik zou de volgende keer tegen het meisje zeggen dat ze haar ouders moet contact laten opnemen met jou of met je eens moeten afspreken en dat ze voor je haar ouders ontmoet hebt, ze niet meer mag rijden. Ze is nog een kind eigenlijk en zowiezo is het beter dat je eens met de ouders kan spreken en wat afspraken maken. Ik zou niet willen dat mijn kind ergens heen gaat met iemand die ik niet ken, dus is het netter om eens met de ouders te spreken en dan ook het feit van het betalen aan te halen. Stel vb. voor dat ze het maandelijks op een bepaalde dag meebrengt en dat als ze geen geld bij heeft, ze ook niet mag rijden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jan 2013 13:45 

Dus eigenlijk heeft ze nog nooit betaald? Ze is 3,5 weken bij jou en ze heeft al drie weken niet betaald?
Waarom zou je een zeur zijn als je naar niet nagekomen afspraken verwijst. ;) Ik zou echt niets meer met het meisje regelen/bespreken, maar naar de ouders gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jan 2013 13:58 

Jullie zeggen precies hetzelfde als mijn vriend. Die had dezelfde gedachte.
Ikzelf vond het nogal lastig.. Ik was bang dat ik als zeur overkom als ik er steeds naar mlet vragen.

Dan toch maar even contact opnemen! Is het slim om te vragen of ze vanaf nu vooraf willen betalen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jan 2013 19:30 

Ik zou ook zeker even contact opnemen. En vooraf betalen is een prima idee. Stalgeld betaal je tenslotte ook vooraf in de maand.

#09-10-2016 kleine wonder Finn#

Afbeelding Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jan 2013 21:51 

Lastig altijd zulke geldzaken, maar jullie hebben nu éénmaal een afspraak gemaakt en daar hebben ze zich aan te houden. Ik zou gewoon de ouders opbellen. Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jan 2013 21:59 

Niet met het meisje zulke dingen regelen, maar met de ouders. Idd vragen of ze vooraf willen betalen, of iig een of andere zoveelste van de maand verzinnen waar het betaald moet worden - contant of over gemaakt. Dat had je eigenlijk van te voren al duidelijk moeten regelen met ze (mondeling of op papier)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jan 2013 22:05 

Ik ga ook voor de ouders.

Ik heb ooit een meisje gehad die zocht ook een bijrijd paard. Ik zoek eigenlijk iemand die ik alleen met mijn energierijke haflinger kan laten.
Via via is dat meisje bij mij terecht gekomen en heeft toen ook proefgereden. Het meisje kon ik dus niet alleen laten, ze kon niet alleen zadelen (pony te groot en zadel te zwaar). Ik heb toen gezegt dat elke keer als ze kwam 10,00 mee kon brengen omdat ik toch zeker 2 uur met haar bezig zou zijn.

Ik heb er nooit meer iets van gehoord, moeder schrok best wel toen ik vertelde dat ze niet alleen kon zadelen.

in jou geval komt ze rond de 8x per maand. 30,00 delen door 8 is 3,75. Ik zou afspreken dat ze iedere keer dat ze komt rijden 4,00 meebrengt en dit dus ook niet laten oplopen.
Vergeet ook niet een contract op te stellen wat en wie er betaald bij schade.

Stalgeld werdt bij mij aan het einde van de maand betaald.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jan 2013 15:55 

@hotchocolat, dat is ook een goed idee! Ik ga dit zeker even in de groep gooien!

We zijn niet erg slim geweest dit niet meteen goed te bespreken. Ik moet er ook bijvertellen dat het voor mij ook wat raar was. Geld vragen voor het bijrijden. Nu is het zo dat dit meisje nog niet alles alleen kan. Dus ik kan me er nu overheen zetten.

Meisje is nu een paar dagen niet geweest. Ze gaat waarschijnlijk woensdag weer mee. Dan loop ik even mee naar binnen om een en ander te bepraten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jan 2013 23:16 

Ze mag dus doen en laten wat ze wil, ze mag je pony èn je paard rijden, ze krijgt les en bovendien ben jij haar taxi. En dat, tot nu toe, gratis? :shock:
Ook krijgt ze de kans om heel veel te leren, maar dat betekent dat jij er altijd bij moet zijn. Was dat wat je in gedachte had toen je aan een bijrijdster begon?

Je weet toch dat de reële kilometerprijs tegenwoordig ongeveer 50 cent is? (naast brandstof, verzekering en onderhoud moet je ook de afschrijving meetellen!) En wat jou tijd je waard is moet je zelf maar bepalen.
"Niks woensdag weer komen, eerst maar eens centen zien!" Dat zou ik zeggen als ik in jou schoenen zou staan.
Als ze één keer per week naar een manege gaat zijn haar ouders meer kwijt hoor! Niet alleen aan geld, maar ook aan tijd :wink:
Ik krijg een beetje het idee dat jij als oppas gebruikt wordt. Mijn kinderen, 14 en 15 jaar, fietsen naar hun sport en als ik het niet veilig vindt is dat wel mijn probleem, en dan rij ik ze.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jan 2013 23:37 

Sorry hoor Mister Macho, vind je dit nu niet een beetje pijnlijk voor alle mensen die zolang op jóuw geld hebben moeten wachten? Ik vind het maar een vreemd topic, dit. Net als alle andere topics van jou die gaan over geld uitgeven of geld binnen halen met diensten. Ik heb er iig een dubbel gevoel bij, en dan was ik nog niet eens degene die belazerd was door je.

Dat je een nieuwe kans krijgt prima, maar het zou je wellicht sieren als je je dan iets terughoudender zou opstellen over financiële zaken. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jan 2013 00:49 

Mijn idee, ik vind het een beetje dubbel. Ik heb best ideeën en tips voor je. Maar ik vind dit soort topics ook een beetje vreemd.

[url=http://www.cavaletti.nl/viewtopic.php?f=21&t=47314&p=787749&hilit=#p787749][b][color=#008000]........[/color][/b][b][color=#BF0000]Ik ben SaskiaB[/color][color=#008000]........[/color][/b] [b](opgefrist profiel)[/b][/url]

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jan 2013 14:52 

Jullie hebben ook gelijk, laten we het er maar op houden dat de TS ervan heeft geleerd.

Ik denk dat ze erg op zoek is naar extra inkomsten zo toch haar droom (pensionstalling) te kunnen realliseren.
Maar als het met 1 meisje al niet soepel loopt dan gaat het straks met de stal ook niet lukken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jan 2013 19:18 

Van 30 euro extra in de maand kan je niet opeens je pensionstalling realiseren hoor ;) Dit staat daar (neem ik aan) los van. Al vraag ik mij af hoe ze dat willen realiseren, als dit zakcentje al hard nodig is eigenlijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jan 2013 23:44 

En de maandelijkse kosten van een hypotheek kunnen ook flink oplopen.

[url=http://www.cavaletti.nl/viewtopic.php?f=21&t=47314&p=787749&hilit=#p787749][b][color=#008000]........[/color][/b][b][color=#BF0000]Ik ben SaskiaB[/color][color=#008000]........[/color][/b] [b](opgefrist profiel)[/b][/url]

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jan 2013 19:09 

Dit zou inderdaad niet mijn pensionstal bekostigen.

Overigens hadden mijn vriend en ik na lange gesprekken samen erover uitgekomen Dat hij mij stent in wat ik tekort kom. Ik heb deze inkomsten dus niet meer hard nodig.

Wek wil ik nog steeds eigen inkomsten. En ben ik daar nog mee bezig.

Een pensionstak zit er voorlopig niet in. Ik wil eerst mijn leven op orde. Afgelopen maand ging super. Als vanouds. Maar na gisteren? Nee geen pensionstal of verhuizing voor mij..

Bijrijdster is vandaag niet meegeweest (wat ik niet heem erg vond. even rust en nadenken). Dus hoe dat nu gaat is even afwachten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jan 2013 20:43 

Ik heb dit een tijdje gevolgd en was benieuwd naar de uiteindelijke oplossing aangezien mijn vriendin met het zelfde probleem kampt!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2013 01:01 

Het is nog niet opgelost. meisje is niet meer geweest. kwam beide keren iets tussen (woensdag en zondag). Morgen kan ik zelf niet dus zie ik haar ook niet.

zodra ik nieuwd heb zal ik dat even laten horen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jan 2013 16:35 

Karma is een b*tch...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jan 2013 22:52 

Ik heb geen problemen met deze situatie hoor. geen geld is niet meer rijden. easy as that. Ik kan daar nket over wakker liggen.Ik heb belangrijker aan mijn hoofd

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jan 2013 23:01 

Ja, geldzaken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jan 2013 23:21 

Ik ga er niet meer op in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jan 2013 13:11 

Zou ik ook niet doen. Blijf me er over verbazen dat je hier gewoon blijft posten.....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 2 uur