Paardenforum Cavaletti

Het is nu 24 feb 2020 06:53

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 jan 2013 20:50 
Moderator

Ach sommige mensen hebben nu eenmaal een groter bord voor hun kop dan de ander, daar kunnen ze ook niks aan doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jan 2013 18:07 

Ik zou laten weten hoe t afliep:

vandaag is ze meegeweest. Ze had een envelop bij. Ik heb meer gehad dan ik vroeg.... Ik wilde het niet aannemen maar dat moest. Ik trakteer dus volgende keer op een frietje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 feb 2013 10:52 

Om even een kleine update te geven.

Verzorgster gaat nog steeds alle weken mee. Omdat ze teveel betaald had heb ik haar op een uitje meegenomen. Ik ben samen met haar en de paarden naar de duinen geweest. Het teveel geld heb ik als benzinegeld gebruikt hiervoor.
Ze heeft het heel erg naar de zin gehad en er zijn leuke fotos uitgekomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 feb 2013 17:29 

Kijk dat is mooi! Ik vind dat je het op deze manier leuk oplost :)

In the face.

With a chair.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 feb 2013 23:15 

Bedankt! Ja ik doe het graag zo. Dit leek mij voor haar het leukste.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 maart 2013 22:02 

Toch nog even een update:

Meisje komt de laatste weken steeds minder. Ze is nu drie weken niet geweest. En daarvoor kwam ze eens in de twee weken. Ze heeft dan ruzie gehad of moet mee naar familie.

Op zich geen probleem. Ook niet kwa betalen.

Maar het zit me wel wat dwars.. Vaker komen red ze niet. Haar moeder vind het ook niet prettig dat ze veel van huis af is.

Wat zouden jullie in mijn positie doen?
Op deze manier doorgaan? Meisje doet het leuk. Ouders betalen netjes. Het is ook altijd gezellig.
Of kijken of een ander meisje hiermee blijer gemaakt kan worden? Die moschien iets vaker mee kan. En die ik zodoende echt iets kan keren. En die een band kan krijgen met mijn pony?

Ik twijfel wat ik hiermee moet. Vriendlief heeft meer gevoel bij oemand anders zoeken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 08:57 

Dat hangt puur af van wat jij zelf wil.
Wil je een soort van bijrijder / halve stal, dan kan je beter iemand anders zoeken die vb. 2 keer per week komt.
Moet dat niet en vind je het ok zo, dan hou je het zo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 12:06 

Ik ben altijd heel makkelijk geweest in dit soort dingen. Ik heb zelf tijd genoeg voor mijn paardjes (kleine gaat gewoon mee). Beweging is twee keer in de week ook zat. En dat zou ik zelf makkelijk redden.

De reden dat ik een bijrijder heb voor mijn paard is omdat ik hem zelf niet altijd aankon. Tegenwoordig wel, maar mijn bijrijder is een schat en die stuur ik niet meer weg.

Voor mijn pony heb ik altijd verzorgstertjes gehad. Gewoon omdat ik dat wel leuk vind. Veel meisjes hebben geen geld voor manege of zelf een pony. En verzorgponys zijn hier niet in overvloed.
Ik heb de tijd ruimte en middelen. Dus ik heb altijd de gedachte gehad, waarom een ander niet ook blij maken?

Dus ja.. Wat wil ik zelf? Ik wil een meiske blij kunnen maken met lekker tutten en ponyrijden. Buitenritten en kleine wedstrijdjes alles kan. Ik vraag daar een klein bedrag voor (bij dit meisje 30 in de maand voor zes a acht keer komen). Alleen dit meisje red het dus niet zo vaak. Sinds de 23e vorige maand is ze niet meer Geweest.

Ik vind het hoe nu verder, wat lastig. Doorgaan met dit meisje? Of mischien een ander meisje blijer maken? Dit meisje rijdt ook nog op de manege. En een tante van haar heeft paarden.

Mijn vriend denkt dat ik een ander meisje blijer zou maken. Ikzelf denk dan ook weer aan de "zoektocht".

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 12:48 

Waarom vraag je zelf niet aan dat meisje wat haar bedoeling is? Of ze er nog wel zin in heeft?
En is het voor jou/jullie geen optie om nóg een ander meisje blij te maken? Dus dat je je huidige verzorgstertje niet per direct wegstuurt, maar wel een ander meisje zoekt die vaker kan en die je dan ook blij maakt.

Ik zou gewoon eens zelf in gesprek gaan met je huidige verzorgstertje, wat zij zelf wil. Misschien heeft ze er geen tijd meer voor, of geen zin meer in, en durft ze dat niet goed uit zichzelf te zeggen. Je weet het niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 13:04 

Dat is ook nog een idee inderdaad! Daar hadden wij nog nier aan gedacht.

Mijn huidige verzorgster wil heel graag maar kan en mag niet zo vaak mee.
Ze heeft er nog steeds zin in. (Dit zeggen haar ouders ook. En is aan het meisje ook goed te merken als ze mee is).

Het punt waarom ik het lastig vind is dat ze er nog niet zo lang is. En ze gaat komend jaar naar de middelbare school. Heeft ze dan nog tijd naast haar school. Mischien heeft ze wel meer tijd naast een fijn rooster.
Je weet niet hoe dat allemaal loopt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 16:57 

Ik ben bang dat ik alsnog op zoek ga naar een ander meisje..

Dit meisje heeft sinds 20 januari niet meer betaald. Ze is nu drie weken niet meer geweest. Ik wil van de week een afspraak maken met de smid. Dus ik heb om betaling gevraagd. Zegt haar moeder: Ja ik vind nog niet dat we al hoeven te betalen. Want ze is de maand Januari maar twee keer geweest.

Ze is sinds de kerst vorig jaar bij mij. Dat zijn bijna vier maanden. Maandelijks 30 euro maakt 120. Ik heb tot nu toe vijftig gehad. Iets minder omdat ze minder komt is voor mij geen ramp. Maar dit gaat de andere kant op.

Ik denk er dus aan om dit te laten gaan. En op zoek te gaan naat een ander meisje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 17:19 

Niet om lullig te doen maar wat heeft haar bijdrage te maken met de hoefsmit?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 17:25 

Dat ik de smid contant betaal. En dit net zo makkelijk is. ;)
Geld van bijrijders gaat bij mij rechtstreeks naar de paarden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 17:29 

Het klinkt (correct me if I'm wrong) dat je dit meisje nodig hebt om je paard te kunnen betalen.
Natuurlijk zal je het ongetwijfeld leuk vinden als iemand met je paard knuffelt. Maar is het niet gewoon handiger als je zelf de 30 euro in de maand bij elkaar werkt? Misschien kan je bij iemand schoonmaken ofzo. Dit meisje kost je meer rompslomp dan het schoonmaken bij iemand denk ik.

#09-10-2016 kleine wonder Finn#

Afbeelding Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 17:37 

Het gaat niet om het geld. Ik heb al even thuiswerk ;)
Waar het mij wel om gaat is dat er afspraken zijn gemaakt. En ik moet nu achter haar kont aanlopen wanneer ze komt. En er word nu doodleuk gezegt dat ze niet veel is geweest. En dus ook nog niet hoeft te betalen. Terwijl ik wel mijn dagen vrijhoudt. Oppas regel (betaal ik ook voor). Ik ga dan alsnog wel naar stal. Maar leuk is het zo niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 18:08 

Maar daarover maak je toch op voorhand afspraken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 18:12 

Dat is ook gedaan. Afspraak is dat als ik afzeg er niet betaald hoeft te worden. Zeggen hun een week vooraf af is dat ook prima. Zeggen hun een dag tevoren af (zoals steeds gebeurt is) word er gewoon betaald. Echter krijg ik nu dus te horen van: ze is niet geweest hoef ik ook niet te betalen. Ik kan ze nu niet bereiken. De discussie hierover loopt nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 18:13 

Niet van afzeggen.
Afspraken over wanneer er gekomen wordt, hoe lang, wat er gedaan mag worden met het paard, welk bedrag er betaald moet worden etc etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 18:43 

Er zijn heel duidelijke afsoraken gemaakt:
8 x maands voor dertig euro. Pony mag ze dressuur springen en buitenritten mee doen. Paard mag ze dressuren en enkele buitenritten. Buitenritten duren makkelijk driebur. Met les rijdt ze ook rustig anderhalf a twee.uur.
Ze krijgt les en mag bij de manege rijden.
Kwa afzeggen heb ik al uitgelegd.
Ik haal haar elke keer op en breng haar thuis.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 04:02 

Wat is dan de reden dat ze niet mag van haar ouders?

Profiel  

Berichttitel: .
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 08:25 

Ze gaan dan bijvoorbeeld naar familie. (afgelopen maand twee keer geweest). Of haar moeder zegt: ik vind het fijn s je een keertje thuis bent. Laatst had ze ruzie gehad met haar ouders en mocht ze noet gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 15:24 

Tja als ze niet aan de afspraken houdt zou ik nog 1 keer met haar en de ouders om tafel gaan. Nog een maand de tijd geven en anders inderdaad op zoek gaan naar een ander of het lekker zelf doen. Dan heb jehelemaal geen betalingsgedonder

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 15:53 

Ik zou haar ouders opbellen en melden dat als de dochter graag wil paardrijden bij jou, de afspraken moeten gevolgd worden en dat als dat niet kunnen, de deal gedaan is. Zeg hen dat als hun dochter een halve stal zou doen, ze verplicht zou moeten komen en dat jullie regeling overeenkomt met een halve stal. Dat ze moeten kiezen, de dochter paardrijden of niet. Ik zou het niet lang meer laten aanslepen, want ze spelen gewoon met je voeten. Dus ofwel wel komen ofwel totaal niet meer. Pech voor het kind, maar de ouders moeten ook leren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 16:26 

Eigenlijk zou ik dat moeten doen. Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb er echter moeite mee. Omdat ik het meisje echt lief vind. Ik vind het zo sneu voor haar..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 17:40 

Maar misschien krijgt ze zo meer kansen, als haar ouder weten dat je niet meer met je voeten laat spelen en dat ze moeten kiezen en de regels volgen. En zeggen ze nu dat het meisje wel mag komen, zou ik vragen om telkens voor een hele maand op voorhand te betalen. Komt ze niet, dan komt ze niet, maa als ze op voorhand betalen zullen ze haar dan wel sneller laten gaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 2 uur