Paardenforum Cavaletti

Het is nu 25 feb 2020 16:17

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 13:30 

Ik ben vast niet de enige die tegen dit ''probleem'' loopt, en miss wel een hele domme vraag, maar miss weten jullie iets?

Ik heb thuis op stal geen wasplaats binnen. Dus ik was de paarden buiten. Alleen in de winter vind ik het te koud voor de paarden om ze de benen te wassen, dus dit doe ik dan ook niet.

Nu scheer ik de (witte) benen op, zodat ze wat witter zijn als dat het haar langer is. Maar weten jullie andere mogelijkheden?

Gezien ze voor mensen droogshampoo hebben, vroeg ik mij af of zoiets in die zin ook voor paarden is. Zodat ze niet buiten in de kou met natte benen staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 13:35 

heb je geen optie om het gewoon met warm water te doen,, gewoon een emmer warm water en daarna met emmer schoon warm water afspoelen ?? en daarna gewoon met handdoek goed droog wrijven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 13:55 

Ik geloof dat droog shampoo niet op die manier schoonmaakt. Weet het niet zeker, maar volgens mij is dat voor als je je haar niet gewassen hebt en het word dan vettig. Het neemt dan het vet op, zodat je niet hoeft te wassen.
Dus ik denk niet dat het witte sokken wit maakt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 13:58 

Maizena helpt goed om je paard weer wit te krijgen :ja:
Ik zou ook nat maken,shampo oid en dan droog wrijven met handdoek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 14:07 

Talkpoeder, dat gebruiken ze bij katten en honden op shows om het wit witter te maken. Droogshampoo zeker niet, dat is enkel tegen vet haar en niet om het wit te maken. Ik gebruik zelf iedere andere dag droogshampoo zodat ik maar iedere andere dag mijn haar moet wassen. Maar bij dieren gebruiken ze vaak talkpoeder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 15:26 

Kan m'n bericht niet meer wijzigen maar wou een kleine aanvulling op de maizena doen;
Witte plekken insmeren met maizena gemengd met water, tijdje in laten trekken, en dan uitspoelen, opdrogen...spierwit

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 15:48 

Ik ben daar dan weer een stuk makkelijker in... Hier staan de paarden in ijswater te trappen en te doen. Waarom zou je dan niet even gauw de benen kunnen wassen? Even gauw natmaken, shampoo erin, afspoelen en dan drogen. Daar zou ze niks van krijgen toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 19:44 

Zo zou ik het ook doen Eline. Gewoon even anders op stal zetten om de drogen na het afdrogen met een doek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 21:02 

Thnx, BS, dat met talkpoeder, is dat zonder water te gebruiken?

Ik kan haar wel even buiten laten staan met natte benen, daar krijgt ze niks van. Maar had liever een ''droge'' mogelijkheid voor de winter ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 21:22 

Ik heb het zelf nog nooit gebruikt ofzo, maar ik heb dat al een paar keer gehoord dat ze op shows witte katten of witte plekken op katten met een beetje droog talkpoeder behandelden om ze witter te laten tonen. Het wordt ook gebruikt om klitten uit de vacht van langharige katten te doen. Ik zou zeggen, baat het niet, dan schaadt het niet en weten wij het ook ineens :+ Zowiezo is het droog te gebruiken, met water krijg je een vettig papje (yuk).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 10:08 

Ik zou ook gewoon met warm water en handdoeken ofzo doen. En dan op stal. Zo deden wij het altijd eigenlijk. Nu heb ik het geluk met een solarium maar eerder echt niet hoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 10:23 

EetjeLelie schreef:
Ik ben daar dan weer een stuk makkelijker in... Hier staan de paarden in ijswater te trappen en te doen. Waarom zou je dan niet even gauw de benen kunnen wassen? Even gauw natmaken, shampoo erin, afspoelen en dan drogen. Daar zou ze niks van krijgen toch?

Nee, als je goed nazorgt niet, maar ik vraag me dan af : waarom wil je dat? Met deze kou je paard wassen? Zeker als het voor 'cosmetische' redenen is... Wassen ivm mok of mijt of luizen of iets anders : het zij zo. Gewoon het beste van maken idd. Maar wassen omdat zijn witte beentjes niet wit genoeg zijn bijv.. Neuh.. Daar zie ik het nut niet van in. Je kunt namelijk je paard ook goed op laten drogen op stal, goed uitborstelen, veel antiklit erin etc. en zo schoonmaken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 10:47 

Maya, Whoopi heeft 3 vrij hoge witte benen, dus als ik op concours ga, wil ik die wel zo wit mogelijk hebben.
Ziggy heeft 4 witte benen, maar moet bekennen dat die ze altijd redelijk wit houdt.

Nu in de winter was ik ze beide niet, en in de stal lijkt me bij ons geen goed plan, weet niet waar ik dan het water kwijt moet worden.
Ik ga talkpoeder een keer proberen en verder hopen dat de temperaturen eindelijk eens wat omhoog gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 11:34 

Maar ik zie het hele probleem van buiten wassen niet...
Sharon, je kan ze toch buiten wassen en dan direct met een handdoek drogen en dán op stal zetten? Dan gebeurd er niks lijkt me.

Hier staan ze in de winter in een plas waar ijs op ligt. Dit stampen ze helemaal kapot en vinden ze geweldig. Vorige week hadden ze klompjes ijs aan hun sokken hangen. Niks geen problemen mee. Het loopt een beetje raar en ik haal de grootste dan weg, maar ik zie het probleem niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 15:08 

Oh ik lees het even terug Sharon ik bedoel niet op stal wassen. Ik bedoel buiten even wassen en vervolgens drogen en dan in de stal zetten.... Kan echt geen kwaad en je paardjes hebben weer mooie benen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 16:50 

Eline, het is ook geen ''probleem'' zoals jij aanhaalt, maar ik vroeg me af of er geen droge(re) mogelijkheid was ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 22:48 

Ik heb eerlijk gezegt nog steeds geen 'warmere' manier gevonden ;). Twee weken geleden stond ik te bibberen om Monty zijn sokken te wassen. (welke gek wil nou wedstrijd rijden in de winter *oh pardon lente :+ )
Wat ik nog wel eens wil doen als het om kleine stukjes gaat die vies zijn; billendoekjes gebruiken. Dit werkt ook erg goed. Ze zijn natuurlijk een beetje vochtig, en dan haal je het vuil er makkelijk vanaf. Maar hele witte benen zijn natuurlijk niet te doen.

#09-10-2016 kleine wonder Finn#

Afbeelding Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 apr 2013 15:00 

Green Spot Remover van Cowboy Magic :ja:
Dit gebruikte ik al voor Winner, voor Wimbledons benen, en nu om Wapo z'n benen op een dag dat ik geen zin heb om te wassen ;)

Wannahave RDP
v. Stravinsky B+30 - L1+14 - L2+14 - M1
Wimbledon V v. Troubadour

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 apr 2013 22:00 

talkpoeder werkt alleen als je lang haar op de benen hebt zitten, en dat word op shows niet alleen gebruikt om de honder witter te laten lijken, maar ook om de vacht voller te laten lijken. om die zelfde reden word maizena ook gebruikt. dat word droog gebruikt, bij bouvier baarden bijvoorbeeld, ff insmeren met droge maizena op laten drogen en uit borstelen

tk veelzijdigheids zadel 18 inch

http://www.2dehandsruitersport.nl/advertentie/243/tk-lederen-bates-wintec-met-cair-systeem.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 apr 2013 18:44 

Thnx Mariska, ik ga even googelen.
Gaby, de benen van de paarden zijn opgeschoren, dus erg kort haar, dan zal dat vast niet werken?

Heb nu pas eind mei weer concours, dus nu kan ik ze sowieso fijn buiten de benen wassen, maar green spot remover ga ik zeker googelen en is dan miss wel wat voor de volgende winter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 apr 2013 09:21 

nee het werkt alleen met langhaar, ik zou eerder met blauwe shampoo voor grijs haar gaan wassen, dan krijg je ze echt wit, en die paar tellen dat ze koud water over haar benen krijgt, eerst lekker sponzen met warm water,shampoo erop en dan afspoelen, dat redden ze wel. zeker als je dikste laag afdroogt en dan lekker op stal.

ps voor honden en katten heb je ook droogshampoo, maar ik heb daar geen ervaring mee, ik waste alle honden en katten met honden/kattenshampoo

tk veelzijdigheids zadel 18 inch

http://www.2dehandsruitersport.nl/advertentie/243/tk-lederen-bates-wintec-met-cair-systeem.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur