Paardenforum Cavaletti

Het is nu 25 feb 2020 16:57

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 19:09 

Ik denk dat mijn vraag hier het beste past?

Ik ga eind volgende maand met mijn vriend, dochtertje en beste vriendin op vakantie. En het leek mij leuk de paarden mee te nemen. Nu hebben we een mooi huisje gevonden. Waar de paardjes bij kunnen staan, met leuke uitrijmogelijkheden. (wat gewoon goedkoper was als een saai bungalowtje bij een park haha).

Maar... Waar moet je aan denken?

Naamplaatjes + 06 nummer aan het halster zadel en hoofdstel.
De ehbo doos met bandages en de hele rataplan. (heel uitgebreid. Honderd smeerseltjes, coolpacks met zon breekzakje, allerlei sprays verband. Ook pleisters paracetemol alles zit erin).
Extra tuigage voor het geval er iets stuk gaat.
Grote poetskist.
Meerdere shabrakken ivm zweten evt.
Vliegen en zweetdekens.
Brokken, muesli + slobber.

Waar moet ik nog meer aan denken? Ik heb ze nog nooit mee op vakantie gehad. En uberhaupt ben ik zelf nooit op paardenvakantie geweest.
De standaard dingen, ehbodoos en naamplaatjes heb ik nu.
Maar wat is nu essentieel om niet te vergeten?

Vergeet ik nog belangrijke dingen? Ik wil een lijst maken met wat mee moet. En deze voor vertrek tig keer cobtroleren. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 19:40 

Extra singel.
Telefoonnummer zoeken van een dierenarts daar in de buurt, mocht er iets zijn, dat je dan niet lang hoeft te zoeken.
Paspoort vd paarden.
Ruiterbewijs als je die nodig hebt daar.
Extra halster (per paard)

Weet niet hoe lang je gaat, maar zou niet teveel meeslepen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 19:53 

Extra singel is een goede! Die schrijf ik erbij! Paspoorten had ik er al bij staan. Zonder komen we het terrein niet op ghihi.

We gaan een midweekje. Ik wil daar het nummer van hun dierenarts overnemen. Bedank!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:22 

Alleen datgene wat je normaal ook gebruikt, verder alleen een sjabrak, halster + touw en longeerlijn extra. Laatste enkel voor als je met de trailer op stap gaat. Alles wat je voor de handig of geval,dat mee neemt gaat heel vaak ongebruikt mee retour. In de zomer zou ik wel een goede vliegendeken adviseren, voor en najaar een zweetdeken.

Verder zorg dat je de route al op de kaart voorbereid hebt, eventueel een afdruk als backup voor als de tomtom uitvalt.

Extra tuigage vind ik onnodig, dito voor enorme ehbo dozen.

Eventueel zadeltas als je die hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:27 

Ehbo doos vind ikzelf eigenlijkbwel belangrijk. Je weet vooraf nooit wat er gebeurt.
Met extra tuigage bedoel ik een hoofdstel met teugels extra mee. Voor het geval er een bakstuk/teugel breekt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:43 

Hoe vaak heb je dat nou? Net zoals zaken waar je een ehbo voor nodig hebt? Ik heb in al die jaren maar 2x een gebroken teugel gehad. 1x een vetertje van een split rein, en 1x was ik zelf stom en stapte ze op een teugel. Bij verwondingen ook, serieus gedoe heb je een DA voor nodig en kleine dingen genezen ook zo wel of met wat water even schoonmaken. Maargoed, ik sta daar ook nuchter in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:46 

Ik zou je tekening spullen meenemen,je tekent toch zo graag.
Daar heb je dan wel tijd en rust genoeg voor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2013 20:57 

@Maya, Dan heb ik helaas vaker dat soort ongelukjes. Mijn pony heeft alleen dit jaar al twee keer een vrij diep wondje op de knieen gehad. (Hoe ze het telkens voor elkaar krijgt?). En heb ik toch dagelijks calendulan gesmeerd.
Mijn ruin sloopt veel. Voor hem durf ik niet zonder reserves te vertrekken haha.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 maart 2013 18:11 

Hmm, ik zou alleen de EHBO doos meenemen die je op stal ook hebt staan, en bij voorkeur nog alleen de dingen die je het afgelopen jaar ook daadwerkelijk wel eens gebruikt hebt (denk aan jodium, zalf). Maar ik zou er geen extra uitgebreide voor meenemen.
Extra zadeldekje en halster+touw per paard. Hooguit 1 extra stel teugels en 1 stel extra beugelriemen, want als er tuig kapot gaat dan gaat het in mijn ervaring alleen om die dingen. Neem wel een rol touw en een schaar mee; als je pech hebt kun je daar altijd nog een noodreparatie aan je hoofdstel mee verrichten, maar de kans daarop is minimaal. Extra singel kan, maar heb je die ook echt nodig? Zelf zou ik die niet meenemen.
Ik vind de vliegendeken die Maya noemt wel een goede tip. En dus ook eventueel vliegenspray.
Niet de hele poetskist maar alleen de basisdingen, dus de hoevenkrabber, manenkam (optioneel), en een paar losse borstels. Dan heb je meteen plek voor wat EHBO spul in je kist en dat ruimt weer mooi op!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 maart 2013 15:42 

Als jij de ehbo kist mee wilt nemen doe je dat toch fijn. Geeft jou een fijn gevoel en dan hoef je niet de hele tijd te denken ooooooh als er maar niets gebeurd.

Strotouwtje is echt wonderspul om even wat mee te repareren onderweg ofzo. Steek die in je jaszak en het komt altijd goed. Verder indd misschien extra teugel en halster +touw.

Toevoeging over de dekens hoef ik niet meer te geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 maart 2013 15:57 

In plaats van de schaar die Maaike suggereert zou ik een inklapbaar goed (!) zakmes meenemen, kleiner, veiliger om mee te nemen onderweg dan een schaar. Een strotouwtje klinkt ook mooi, maar moet zeggen dat ik dat in al die jaren nooit gemist heb. Stel je beugelriem breekt (wat ik sowieso al niet snap hoe je dat met normaal rijden voor elkaar zou kunnen krijgen, je onderhoudt je spullen toch), dan rijd je toch zonder beugel verder :+ Kan je dat niet op je paard, dan gewoon wandelen.

Breekt een teugel, dan clip je gewoon een halstertouw vast als teugel, en ga je ook verder. Dat kan je makkelijk opgerold meenemen zodat je er ook geen last van hebt met rijden.

Qua poetsspullen : ik heb 3 dingen mee, 1 harde borstel, 1 hoevenkrabber, 1 Oster staart/manen borstel. Klaar.

Maargoed, ik zie ook nooit beren en kamelen onderweg ;D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 maart 2013 20:25 

@Maya. Ik heb nog een zwaar mes liggen. Zo een multimes. Heeft ons pap ooit gekregen, scheen een hele dure goede te zijn. Mocht ik van hem hebben voor op stal. Zit een schaar messen tang en alles in. Die is wel heel handig denk ik!

Ik ga inderdaad op stal wat strotouw uitzoeken. En halstertouwen neem ik zowieso extra mee :D

Nu moet ik ook zeggen. We gaan met vieren. Ik, vriend, dochter, en mijn beste vriendin. Dus ver van "huis" kunnen we niet. Gezien er altijd iemand met kinderwagen loopt.

Zonder beugels rijden moet prima te doen zijn! Zo niet is lopen inderdaad een optie.

Ik denk dat ik mijn lijst zo wel compleet heb :D

Een extra stel teugels en een beugelriem. (gaat maar een.dresuurzadel mee. Andere is western). Wat strotouw. Mijn inklapbaar mes. Kwa poetsspullen: hoevenkrabber, harde zachte en rosborstel. (harde is zon plastic ook prima voor de manen). De kist afvullen met het belangrijkste ehbo spul :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur