Paardenforum Cavaletti

Het is nu 24 feb 2020 07:12

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 apr 2013 23:56 

Zoals de titel al doet vermoeden had ik geen koopcontract laten tekenen... Waarom? De verkoopster gaf me een goed gevoel ik vertrouwde haar! En ik was heel erg gecharmeerd van het paard dat zij te koop had staan. Het paard had cornage en de verkoopster zou hem laten opereren. Als deze operatie lukte dan was het paard voor mij. Als de operatie zou mislukken dan hield zij hem. Een top afspraak zou je denken!

Helaas bleek pas toen ik het paard op stal had dat de operatie helemaal niet zo goed verlopen was.(ondanks controle van haar dierenarts!) Het paard verslikte zich steeds, kreeg eten in zijn luchtpijp en moest dat er dan natuurlijk uit hoesten! Voordat ik er achter kwam waar dat nare hoestje vandaan kwam waren we een week of 3 verder. Nog niet lang genoeg om het paard terug te nemen zou je zeggen! Het is een professionele dressuurstal in Drenthe waar ik hem gekocht had!
Bleek niet zo professioneel want zoals ze vertelde was het geld op en namen ze hem niet terug! Na inmenging van een advocaat hebben ze hem teruggenomen en slechts de helft van het geld terugbetaald!! Samen met advocaat kosten heeft het ons enorm veel geld gekost! Een dure les die ik jullie graag wil besparen!
Volgens de eigenaren van deze dressuurstal is er niets met het paard aan de hand. Ik had hem alleen ondervoed ( :shock: ). Ik ben dus ook bang dat hij gewoon weer verkocht wordt! Aan de ene kant zou het heel fijn zijn voor het paard want het was echt een heel lief dier met een lekkere beweging, aan de andere kant hoop ik dat ze dan plotseling eerlijk geweest zijn en tegen de koper gezegd hebben wat er met het paard aan de hand is!
Grts Carina

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 apr 2013 14:10 

Hoi Carina, een vriendin van mij is met een paard bezig in Drenthe zou je ons de naam van de Stal kunnen geven dan kunnen wij hier rekening mee houden. Het is een schade dat ze je maar de helft terug hebben betaald en nu het paard weer te koop aanbieden. Horen graag van je groetjes Carla

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 apr 2013 23:08 

Hoi Carla,
Het was bij een dressuurstal in Koekange! Ik hoop niet dat je vriendin daar iets wil kopen! De eigenaresse van die stal gaat nog wel maar haar vriend is een echte 'kamper' hij heet Kallenkoot!
Succes
Grts Carina

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 apr 2013 12:19 

Hoi Carina, heb even gevraagd naar de naam van de stal en het is van Anne Lehmann ? Weet niet of het in Koekange is maar daar komen we nog wel achter.

Gr Carla

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 mei 2013 18:52 

Ach... Een koopovereenkomst bied ook geen enkele garantie. Ik had er nl wel een en ben door de rechtbank volledig en mijn recht gesteld en nu... Nu heb ik een vonnis liggen die niet geint kan worden. Is het papier waar het op geschreven is niet eens waard!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 mei 2013 09:02 

Dat zijn altijd heel nare dingen en het is altijd heel erg moeilijk om af te handelen. Volgens de wet is een koopcontract volgens mij niet eens nodig en kun je de koop binnen een bepaalde tijd weer ongedaan laten maken, maar in de praktijk werkt dat helaas vaak niet zo. Zelfs niet als je het voor laat komen.
Wat een nare situatie, Carina!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 sep 2013 01:16 

wat karin zegt klopt. Als je een paard koopt met of zonder koopcontract moet diegene die jouw het paard verkocht heeft binnen een jaar het paard terug nemen/kopen (volgens mij voor hetzelfde geld wat je voor het paard betaald hebt) als het niet klikt of gebreken heeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 sep 2013 07:59 

Oud topic, slotje.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur