Paardenforum Cavaletti

Het is nu 25 feb 2020 16:44

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 apr 2013 17:19 

Hallo allemaal,

ik heb mij aangemeld op dit forum om me te oriënteren om eventueel een eigen paard. Dit klinkt allemaal heel twijfelachtig en dat is het dus ook. Ik weet waarschijnlijk totaal niet waar ik aan begin, vandaar dat ik eerst mezelf goed wil inlezen voordat ik überhaupt besluit eraan te beginnen.

Even wat informatie over mezelf;
Ik ben Susan, 20 jaar en op het moment studeer ik nog. Vanaf volgend schooljaar wordt het voor mij allemaal wat rustiger qua studie en houd ik ook meer vrije tijd over en dus ook meer tijd voor een eigen paard. Ik rijd zelf nu al sinds mijn 6e jaar. Ik heb op 3 verschillende maneges gereden en ben bij de laatste blijven hangen. Ik rijd 1x per week, waarin we dressuur leren en af en toe een springlesje hebben of naar buiten gaan (in de zomer). Aantal jaar geleden heb ik ook meegedaan aan wedstrijden, maar dit heb ik toen moeten afkappen omdat ik er op dat moment te weinig tijd voor had helaas.
Nu gaan wij binnen enkele maanden verhuizen en dan hebben we meer ruimte om ook daadwerkelijk een pony of paard aan te schaffen.

Kan iemand mij advies geven waar ik allemaal op moet letten bij het aanschaffen van een eigen paard of pony.
Natuurlijk aan; geld, ruimte, tijd, alle spullen die een paard nodig heeft (kan iemand een mooi rijtje geven?), een goede dierenarts/hoefsmid, voer en stalling.
Het zou een huis worden waar wel plek voor stalling is, maar geen wei of rijbak bij zit. Wel is er een mogelijkheid om buiten te rijden op een veilige plek. Is dit een verstandige keuze, of zouden jullie dan toch kiezen om dan het paard te stallen bij bijvoorbeeld een manege?