Paardenforum Cavaletti

Het is nu 06 apr 2020 07:25

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 apr 2013 17:34 

Es peilen hier wat jullie ervan denken:

Hoever mag je gaan in fotobewerking tegenwoordig mbt rijfoto's ?
We weten dat het in reklame schaamteloos gebeurd en ook vergaand, maar hoe stellen wij ons op naar elkaar toe in de paardensport ?
En dan bedoel ik niet een halstertje wegpoetsen of halstertouw, nee echt dingen zoals voorbeen iets hoger zetten, buik vlakker maken, etc, echt iets veranderen aan paard zelf zodat ie er beter uitziet en beter presteerd als dat ie in het echt kan ?
Of een paard als geheel in een omgeving plaatsen waar ie nooit is geweest.

Durven we hierin een standpunt in te nemen, en iemand daar fiks voor aan te pakken, of zeggen we alleen maar whow wat mooi en doen net of onze neus bloed ?

Ben wel benieuwd hoe jullie erover denken hier.

Edit Karin: Horsepics -> Algemeen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 apr 2013 18:47 

Geloof niet dat dit hier juist staat maar dan zal het wel naar de juiste plek verplaatst worden.

Ik kwam er laatst voor het eerst achter in hoeverre foto's van vooral de bekende mensen (al zij het op internet 'bekend') worden bewerkt. Benen net wat hoger, hals wat dikker en ga zo door. Jammer dat ze dan de details als het hekwerk langs de bak vergeten waardoor de door de mand vallen ;)

Ik vind het van de zotte! De paarden/ruiters waarbij het gebeurd hebben het vaak helemaal niet nodig. Doe je het voor eigen gebruik omdat je een 'perfecte' foto aan de muur wil, dikke prima. Ik kan er dan niet mee zitten, groot gelijk zelfs ;) . Maar doe je het als fotograaf of ruiter zijnde om (nog) meer positieve reacties los te krijgen van je 'publiek' ... Nee :n dat is niet oké vind ik. Jammer dat het nodig wordt gevonden!

In the face.

With a chair.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 apr 2013 19:09 

Ik vind dat het afhangt van het doel van de foto.
Als je het dier wil promoten voor fok of wedstrijden dan vind ik niet dat je aan dingen als bouw of actie moet sleutelen, maar als je het puur voor bijv. een verslag of eigen gebruik van de foto zou doen, dan heb ik er midner moeite mee. Zelf vind ik het prima als je een dier in een omgeving plaatst waar hij nooit is, als hij bijvoorbeeld thuis dus wel even goed showt en die genen/techniek dus wel bezit. Ik heb er geen moeite mee om de omgeving zodanig te bewerken dat het dier beter uitkomt. Maar het is toch een beetje ook aan de geinteresseerde om ter plaatse het dier te bekijken, en het dier en ook de actie met eigen ogen te zien, om een goed beeld te krijgen. Je kunt ook altijd nog om videomateriaal vragen, al is dat tegenwoordig ook prima bewerkbaar. Tegenwoordig weet iedereen wat de techniek allemaal kan, dus naar mijn mening kun je je daar het beste tegen "wapenen" door op lokatie met eigen ogen een kijkje te nemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 mei 2013 08:35 

Geef draadje effe schoppie....: wordt wel gelezen maar weinig reactie's.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 mei 2013 09:41 

Ik heb Photoshop vroeger vele gebruikt, maar dat was dan om bepaalde dingen scherper te maken of net bepaalde delen onscherp, bepaalde delen eruit halen (zoals jij zegt een draadje wegtoveren enzo). Maar om echt aan mensen en dieren zaken te veranderen, dat vind ik gewoon belachelijk. Nu ja, behalve om vb. een gezicht wazig te maken (onherkenbaar) ofzo. Maar een paard dunner maken of ik weet niet wat, zie er geen reden toe. Het enige dat ik ook bij een dier gephotoshopped heb, is vlindervleugels op mijn kat gekleefd om als voorplaat te dienen voor een fotoboekje :+ oh en een achtergrond vaag gemaakt om te dienen als foto voor een muismat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 mei 2013 14:55 

Ik weet niet eens hoe dat moet, dus zelf doe ik niet aan photoshoppen.

Wat een ander doet.. ach, daar maak ik me persoonlijk niet zo druk om eigenlijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 mei 2013 19:44 

Ik snap nooit zo goed wat mensen daarmee willen bereiken, dan hou je jezelf ook voor de gek toch.. Dan kan het in het echt alleen maar tegenvallen lijkt mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 mei 2013 08:27 

Ik heb nog nooit Photoshop gebruikt, ik heb daar totaal geen verstand van. De foto's die je van mij zult zien, zijn dus exact de foto's hoe ik ze gemaakt heb. Als dat dan niet mooi genoeg is, kijken ze maar niet :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 mei 2013 08:04 

Ik vind het onzin om te doen. Je houd jezelf ermee voor de gek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 mei 2013 19:20 

In een nieuw digitaal blad: http://www.paardenlifestyle.com/wp-cont ... index.html. Hebben twee vak fotografen het over dit onderwerp.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 mei 2013 07:36 

Ik zie het nut er niet van in vooral niet als het gedan word voor de verkoop van dat paard.
Je kan het op fotos er wel allemaal beter uit laten zien maar als mensen dan echt komen kijken zien ze de verschillen toch en haken ze af omdat het niet het paard is op de foto.
Voor eigen gebruik ja waarom niet als maar dan heb ik nog een instelling van waarom eigenlijk want blijkbaar voldoet je paard dan ook niet aan je eisen als je dingen van je paard gaat veranderen op een foto.
Ik heb zelf niets met fotoshoppen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 mei 2013 19:56 

Zoals ik al eerder zei, als het is om op te leuken, zoals ik heb gedaan met vlindervleugels op mijn kat te photoshoppen, dan vind ik het niet erg. Vond het wel grappig, want sommige mensen denken dat ik vleugels had aangebonden op mijn kat, terwijl ik het bewijs heb dat het de vleugels van een vlinder van een eigen foto zijn die ik gephotoshopped heb.:-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 mei 2013 22:39 

bs@ maar dat is nog leuk maar als je je eigen paard helemaal gaat fotoshoppen zodat je hem mooiervind dan denk ik toch dat de persoon moet gaan nadenken of zijn of haar paard wel het paard is wat hij of zij wil zien

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 14:20 

Mooi dat we er hier toch vrij eengezind over denken.
Had trouwens niet de illusie dat iemand die volop fotoshopt om paard "beter" te maken :loser dat hier braaf komt melden.

Maar misschien wordt diegene als meelezer aan het denken gezet ?

Ik trek in ieder geval m'n kleppie open als ik het ergens zie :-ppp

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 17:29 

Dat is duidelijk.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur