Paardenforum Cavaletti

Het is nu 24 feb 2020 08:10

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pensionstal keuze
BerichtGeplaatst: 18 aug 2013 17:10 

Eigenlijk wilde ik de kwestie even laten rusten, maar nu het forum toch schreeuwt om nieuwe topics, wil ik toch even polsen naar hoe jullie erover denken. Ik had nooit gedacht dat de zoektocht naar een pensionstal zo moeilijk kon zijn. Ik heb heel veel moeite met het idee dat ik de zorg uit handen moet geven en dat ik hoogstens 1 maal per dag naar mijn paard zou kunnen. Daardoor heb ik besloten om zo lang mogelijk te blijven staan waar ik nu sta, maar ik wil wel een plan B achter de hand hebben voor moest ik op korte termijn weg kunnen. Ik ben verschillende stallen gaan bezoeken, 2 daarvan was ik positief over. Deze wil ik hier even aan jullie voorleggen en wat jullie gedacht is.

Beide stallen hebben twee dingen gemeen:
- Ze liggen (voor mijn doen) ver: 9,6 en 9,3 km. Met de fiets is bijna niet te doen, zeker de eerste niet en busverbindingen zijn slecht. Is dus sowieso telkens met de auto.
- Het zijn nieuwe stallen, ze zijn pas sinds dit voorjaar in roulatie. Alles is dus ook nog een beetje work in progress wat je ook wel merkt.

Stal 1:
Pensionstal met ongeveer 15 pensionpaarden en 8 eigen paarden (deze staan in een apart stallencomplex).
Ruime, luchtige stallen (4,30 x 3,80)
Dagelijks weidegang, tenzij bij echt slecht weer is, dan op stal of een uurtje in de piste als deze vrij is. Ruime weides met veel gras (op het begin van het seizoen weliswaar, ik weet niet hoe goed het gras het houdt).
In kleine groepen (max. 5) de wei op.
9,6 km ver
Gedraineerde buitenpiste met goede bodem van 30 op 80m, longeercirkel.
Poets-, wasplaats en solarium in aanbouw
Eigen zadelkast
Onbeperkt hooi
Volpension is 260 euro (hooi, 2x krachtvoer pavo's nature best, stro en uitmesten)
Halfpension is 220 euro (alleen uitmesten voor rekening van eigenaar, de rest blijft inbegrepen).
Eigen voer is mogelijk, prijs blijft wel hetzelfde. Eigen stalstrooisel is mogelijk, prijs blijft wel hetzelfde.
http://www.het-begin.be/

Stal 2:
Stal die zich niet adverteert als pension. Is een kleine hobbyfokkerij van Arabieren en nemen max. 3 pensionklanten aan, waarvan ik de derde zou zijn. Zelf nog een tiental eigen paarden.
Ruime, luchtige stallen (3 x 4,50)
Dagelijkse weidegang, ook in de winter tenzij het echt slecht weer is/vriest dan op de piste. Weides zijn wel postzegels en staat niet heel veel meer gras meer op (hier ben ik pas naar gaan kijken, dus meer richting einde seizoen).
Per twee de wei op.
9,3 km ver
Buitenpiste met relatief goede bodem, staat nog op de planning om betere bodem te leggen. Afmetingen weet ik niet, ik gok standaard 20 x 40.
Longeercirkel, poets-, wasplaats en solarium in aanbouw.
Eigen zadelkast.
Veel hooi, maar niet onbeperkt. Wel mogelijkheid om extra eigen hooi op te slaan en te voeren.
Volpension is 225 euro (hooi, stro of strooisel naar keuze, 2x per dag krachtvoer van Mijten, uitmesten).
Halfpension is 175 euro (enkel het stalstrooisel inbegrepen).
http://www.jcstables.webs.com/

Shoot, wat denken jullie van de stallen? :biggrin:

Profiel  

Berichttitel: Re: Pensionstal keuze
BerichtGeplaatst: 18 aug 2013 18:57 

Ik vind ze beiden nogal gelijkaardig.

Hoe zit het verder met DA, hoefsmid, lesgever etc? Aanwezig, vrije keuze? Hoe voelde de sfeer bij beiden aan? Openingsuren?
Hoe zien de paarden eruit?

En wat wil je zelf? Je bent nu gewoon om zelf rustig bij de paarden rond te hangen. Die eerste stal bvb lijkt me soms druk, met het toerisme erbij.

Wat ik zou doen in jouw geval (omdat je niet per direct moet verhuizen) is het nog even laten rusten en ga beide stallen eens in de winter bekijken. Hoe staan de paarden en de weides er dan bij?

Ter vergelijking: ik sta volpension voor 230 €. Overdag weide, 's nachts stal. Uitmesten, binnen/buitenzetten, hooi en krachtvoer inbegrepen. Per 2 op de weide (Nita staat nu wel alleen). Postzegelweides, met schuilhok en vooraan gedraineerde bodem in de winterweides. De grotere weides zijn voor de paarden die dag en nacht buiten staan. Buitenpiste 20X40, gedraineerd, binnenpiste in aanbouw, longeercirkel, doucheplaats en directe toegang tot het bos. 'stal' DA en hoefsmid aanwezig, ook 2 lesgevers maar verder vrije keuze. Ze weten bvb dat ik DA ben en dat ik bvb de entingen wel zelf ga zetten. Heb hen verder wel gezegd dat als er echt dringend een DA nodig is ze gewoon hun DA bellen, ook (en vooral) als ze mij niet kunnen bereiken.
Tot 4kg krachtvoer zit inbegrepen in de prijs. Hooi in de winter onbeperkt buiten maar niet op stal (staan op stro). In de zomer krijgen ze ook geen hooi bij.
In theorie. Ik wil dat Nita nu al hooi bijkrijgt en ook 's nachts. Zonder morren wordt daar dan een dot hooi bijgelegd.
Ze heeft dus haar stalregels als basis, maar past het verder wel aan indien nodig.
Wat minpunten van de stal zijn dat er geen sanitair is en de zadelkasten zijn miniscuul. Zadels hangen dus gewoon open op zadelsteunen en m'n poetskist/laarzen staan nog steeds in de koffer van m'n auto, waar ze altijd al stonden.
Mijn gevoel zit bij die mevrouw goed en Nita staat er goed. Dat is het voornaamste.

Als je trouwens 9 km ver vind: ik rijd 25km :wink: . En kan er dus ook niet alle dagen heen, bvb als ik wachtdienst heb.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 11:17 

Voordelen stal 1
- Een pensionstal, maw een bedrijf.
- Grote boxen
- Ruime weides
- Lekker grote bak, werkt een stuk prettiger.

Nadelen stal 1
- Geen paddock oid in natte of winterse omstandigheden? Dan gaat alles beperkt op de piste?

Vraag mbt beide stallen : hoe zijn de uitrijmogelijkheden? Hoeft niet eens in de zin van 'mooi' ala bos oid te zijn, maar meer veilige fietspaden langs wegen of polderwegen, of rijd je via een route waarbij je direct uit je onderbroek geblazen wordt? Voor stal 1 lijkt dat in orde te zijn gezien hun adverteren.

Persoonlijk neig ik naar stal 1, en dat is puur gevoelsmatig omdat dat een echt bedrijf is wat de pensionstalling als tak heeft, terwijl de tweede een fokkerij is wat het er een beetje bij doet. Daarnaast heeft stal 1 de faciliteiten al voor elkaar terwijl stal 2 het vooralsnog verhalen zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 11:35 

Mijn voorkeur zou als ik het zo lees uitgaan naar stal 1, dit met name omdat het grote weides zijn en zo'n grote bak lijkt me ook super! Alhoewel ik meer van het buitenrijden ben, dus ik zou het net als Maya ook belangrijk vinden of je veilig kan buiten rijden. Dus brede bermen e.d.

Ver vind ik het beide niet, ik moet 15 km rijden om bij Troef te komen :wink:

*edit* ik heb nu even vluchtig de sites bekeken en heb nu een nog grotere voorkeur voor stal 1, klinkt goed!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 12:37 

Persoonlijk zou ik het vooral belangrijk vinden hoe het klikt met de pensionhouder en hoe de sfeer is. Ik ben ook op verschillende stallen geweest, en bij de meesten weet je wel: die vertrouw ik mijn paard toe, die niet. En uitrijmogelijkheden vind ik persoonlijk ook heel belangrijk. Om te lezen klinkt stal 1 wel ideaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 16:55 

Ik heb gisteren een mailtje gehad van pensionstal 1. De stallen die nog verhuurd worden zijn 3,5 op 3,5 m.

Saartje, DA, hoefsmid en instructie is vrije keuze bij beide stallen.
Op stal 1 is het inderdaad iets drukker dan op stal 2. Vooral omdat ze redelijk vaak BBQ's, parelli-namiddagen, clinics en dergelijke organiseren. Het paardentoerisme zelf weet ik niet hoe dat gaat verlopen. Zuid-Limburg is eigenlijk absoluut geen paardenstreek. We hebben geen ruiterpaden en veldwegen zijn grotendeels verhard. Fietstoerisme staat op de eerste plaats.

Jouw plek klinkt wel leuk, ook ongeveer gelijkaardig. Behalve dan de binnenpiste, die hebben beide stallen niet en gaat er ook niet komen.

Dat ik stallen snel te ver vind, is iets wat ik uit mijn geheugen moet deleten. Na 8 jaar maar twee minuten fietsen om bij de paarden te zijn, is het heel moeilijk om dat los te laten. :lol:

Maya, in de winter gaan ze dan inderdaad maar beperkt de piste op, misschien dat ze een stuk opgeven om zwart te laten lopen, maar dat stond nog niet vast. Denk ik, want ze hebben het verhaal al dikwijls aangepast. Daarom dat ik ook twijfel. Puur op papier en uitzicht is stal 1 het beste, punt. Wat me tegenhoudt is het feit dat ze sinds mei al tig keer hun verhaal aangepast hebben. Pensionprijzen hebben al gevarieerd van 200 over 220 tot 230. Eigen voer was eerst wel, dan weer niet en nu weer wel mogelijk. Weidegang was eerst dag en nacht, dan dagelijks, dan minstens 3 keer per week en nu weer dagelijk muv slecht weer. En nu weer de stallen die blijkbaar toch kleiner zijn. Ik weet niet of ik dit moet interpreteren als een nieuwe onderneming die nog volop aan het zoeken is hoe en wat, of iemand die mij de dingen voorkauwt die ik wil horen.

Uitrijmogelijkheden zijn gelijkaardig. Er zijn geen ruiterpaden hier. Stal 1 ligt midden in een dorp, maar je bent wel zo tussen de velden. Dit zijn grotendeels verharde wegeltjes met zacht bermen.
Stal 2 ligt op het einde van een (voor auto's) doodlopende straat. Ook hier ben je snel op veldwegen.

Marielle, met de mensen klikte het allebei wel. De stallen waar ik sowieso al geen goed gevoel bij had, heb ik ook niet in het lijstje gezet. Wat ik wel ga doen is nog eens bij beide stallen op bezoek gaan 's avonds, wanneer er leven is, wanneer de pensionklanten er zijn en zo. Om dan de sfeer op te snuiven en te zien hoe het eraan toe gaat. Nu was ik telkens alleen met de pensioneigenaar daar.

O ja, bedankt trouwens voor al de inzichten al. Helpt me toch weer een beetje verder. Vooral het feit dat 9 km echt niet ver is, heb ik nu eindelijk in mijn hoofd kunnen inprenten. :biggrin:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 17:29 

Ten eerste, als ze op een pensionstal staat hoeft dat niet te betekenen dat je ook maar 1x mag/kan/moet komen. Je kan uiteraard meerdere malen per dag gaan, eventueel wat dingen helpen/ uit handen nemen. Ik heb een stal waar je alle kanten op kan; ik kan alles zelf doen, of ik kan het laten doen. Dat geef ik per dag aan. Soms ben ik er meerdere keren per dag (als ik daar zin in heb of iets), andere dagen kom ik niet (komt heel weinig voor ;)).

Qua afstand; mooie afstand voor beiden. Ja, het is wel met de auto, dus extra kosten qua benzine. Ik fiets ook nooit meer, dat merk je wel hoor aan de tankkosten. Maar 11 km vind ik te ver. Ik fiets het wel eens, maar dan moet ik echt zin en ook TIJD hebben. half uur tot 3 kwartier fietsen is wel lang (enkele reis), dan liever de auto en 10 minuten.

Nieuwe stallen is altijd wel een beetje spannend, spannend hoe het gaat draaien. Maar daar kun je vrij weinig aan doen, en gewoon in mee gaan. Een stal die wel al jaren draaid wilt niet zeggen dat dat garantie of iets geeft. Mijn stal was vlak voor ik daar kwam net over genomen (qua management, eigenaar is nog hetzelfde) door anderen. Dat moest ook nog een beetje leuk gaan draaien toen. En een stal hier verderop dat al jaren prima draaid, VEEL stallen heeft en behoorlijk popu was zijn net de eigenaren uit vanwege geld issues na een hoop gezeur op die stal. Er kan altijd wat gebeuren, maar daar moet je niet vanuit gaan. Dan kan je nergens meer heen.

De eerste stal klinkt wel fijn met het weidegang, onbeperkt hooi, en bedrijfs verhaal. Echter idd de vraag; hoe houdt het gras het? Wanneer is het 'op'? Hoe is de ondergrond daar? Want het klinkt mooi, maar er zitten dus sowieso wel al beperkingen aan, en hoe groot zijn die beperktingen, hoe snel is het te nat, of niet meer begaanbaar? Want dan zit je met je paard op stal. Een uur in de piste zou voor mij geen optie meer zijn.

Stal twee is ook wel een mooie optie, ook met buitengang ,maar dus minder land. Dat maakt het wel eerder kapto gelopen of 'op' waarschijnlijk. En niet onbeperkt hooivind ik ook niet alles. Ik zou dan overigens voor full pension kiezen, want voor 50 euro in de maand hooi voeren gaat je in de winter niet lukken (iig niet met de hooiprijzen hier).

Ik neig dan ook naar de eerste stalling. Het is jammer dat ze geen paddocks of iets hebben, want je zit geheid met nat en koud weer dus aan een stal gebonden (je paard dan). Maar de luxe van paddocks is nog erg schaars vaak helaas.

Echter; je zegt in het laatste bericht nogmaals dat verhalen steeds worden veranderd. Daar zou ik niet van houden, want je weet dus niet waar je terecht komt, en het staat blijkbaar nog niet vast in de regels. Daar zou ik duidelijkheid over willen, en niet steeds dat vage dan weer wel en dan weer niet gedoe. Want voor je het weet komen ze helemaal niet meer op het land, of krijgen ze toch maar afgemeten porties hooi omdat het anders te duur wordt bijvoorbeeld (zeg maar wat). Jammer dat ze zoveel versies hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 18:55 

Verhalen die veranderen zouden mij ook laten twijfelen. Ik heb ook wel eens mailcontact gehad over n pensionstal, klonk perfect. Paarden kwamen naar zeggen elke dag buiten, ook in de winter. Uiteindelijk afspraak gemaakt, kwam ik daar, stonden ze gewoon binnen midden op de dag! Reden: het weer was zo slecht (het miezerde een beetje). Tsja, zeg dat dan gewoon eerlijk in de mail, dan weet ik waar ik aan toe ben en was ik er niet eens heen gereden.. Dus ook als ze als reden geven: bij slecht weer minder naar buiten, zou ik om uitleg vragen. Als de paarden bij elk buitje binnen gelaten worden zou ik niet blij zijn, maak dan een paddock waar ze veel in kunnen.. En als je voor stal 1kiest zou ik een duidelijk contract opstellen, zodat ze niet elke x kunnen veranderen.. (ik weet niet hoe gewoon dat is, ik heb zelf geen contract)

Kwa omstandigheden vind ik stal 2 wel ideaal klinken hoor, privestal, lekker rustig..

Edit: mijn pony staat 15km weg en mijn bijrijdpaard 20km. Allemaal prima te doen vind ik, kwartiertje rijden en ik ben er.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 20:25 
Moderator

Qua afstand is het beide niet veel .. vanaf mijn ouders en vanaf kot is het met de auto 55km naar Itje toe. Vanaf station fiets ik 15km (Roosendaal) of 11km (Essen). Is stal 1 niet te bereiken qua afstand of puur door het gebrek aan veilige fietspaden/wegen?

Qua site hoe het op mij overkomt : stal 1 (gelukkig voor hun, site 2 is niet "veel" maar voor hobbymatig is dat geen enkel probleem!)
Qua voorzieningen (bakbodem, wasplaats etc.) : stal 1 (puur omdat bij stal 2 die dingen er nog niet zijn .. zijn ze ook werkelijk in aanbouw of planning?)
Qua grootte pensionklanten : stal 2
Qua weidegang : stal 2

En voor mij persoonlijk weegt dat laatste het zwaarst. Stal 1 heeft grote weides, maar met slechter weer moeten ze het doen met een uurtje piste MITS beschikbaar. Dan heb ik liever dat ze gewoon lekker buiten staan op een wat kleiner kaal stuk. Kunnen ze iig nog hun benen strekken en frisse neus halen i.p.v. hele dag op stal van 3.5x3.5. Zeker omdat die stalling toch groter is, zal de kans op een vrij uur in de piste dan ook kleiner zijn.

Waar Itje staat is voldoende weide, maar ook dat is momenteel voor het grootste deel kaal hoor! Het is dat ze zo snel dik worden en er stukken extra afgezet zijn dit jaar. Normaal blijft elke strook gewoon erbij, nu is vanaf begin een heel stuk weer afgezet. Dus hadden ze eigenlijk een breed looppad naar achter een bredere strook met dan vers strookje gras. Daardoor kunnen ze nu nog op nieuw gras staan, anders was het ook al aardig op geweest voor deze zomer. Maar vergis je niet hoeveel die kleine sprietjes vullen.

Zeker met een paard wat de neiging heeft om vlot dik te worden is zo'n weide dat eind van de zomer "op" is geen overbodige luxe. Weet alleen niet in hoeverre dat voor jou van toepassing is.

En voor jou denk ik een groot voordeel dat stal 2 een stuk kleinschaliger is?

Daarbij als stal 1 telkens verandert van verhaal zou ik ook zeer gaan twijfelen. Je moet wel weten waar je precies aan toe bent. Natuurlijk kunnen dingen veranderen. Maar als het al zoveel wisselt voor je er ook maar staat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 aug 2013 10:24 

Al eens op een avond langs geweest?

Jammer van die wisselende verhalen, dan snap ik beter waarom je twijfelt. Als je verder geen geschikte opties dan deze twee hebt, dan kun je het allicht proberen? In ontwikkeling vind ik verder niet zo ernstig. Mocht het toch een verkeerde kant opdraaien, dan kun je wel naar een andere :)

Ruiterpaden vind ik persoonlijk niet zo boeiend, die heb ik ook niet, daar ga ik wel op vakantie voor :) Waar het mij meer om gaat is dat ik een beetje veilig kan rijden, dus met voldoende ruimte tussen auto's en jouzelf, en natuurlijk ook dat rustige polderwegen niet al te ver weg zijn. Want ook die afwisseling hoort erbij, puur alleen in de bak rijden kan ik niet, en ik denk jij ook niet als ik je zo inschat.

En idd, Marielle haalt een goed punt aan, wat is 'onbeperkt' ? wat is 'slecht weer'? etc. etc.

Daarnaast moet je je wel realiseren dat het in de winter vaak gewoon behelpen is...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 aug 2013 08:33 

Ken je niemand die op stal 1 al gestald staat anders is het wel handig om daar even bij te polsen hoe het zit :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 aug 2013 09:20 

Bij beide stallen heb ik contact gehad met een klant. Beiden zijn zeer positief over waar ze staan en "zouden nooit meer anders willen". Het zijn beide ook echt goede stallen. Zeker als je kijkt wat er verder aangeboden wordt in de omgeving steken deze er met kop en schouder bovenuit.

Ingrid, we zitten op leemgrond, helemaal niet ideaal voor paarden. Stal 2 had begin augustus nog maar weinig gras (maar wel meer dan op mijn wei nu). Maar ik vind het ook moeilijk in te schatten omdat wij op bezoek geweest zijn echt een uur na een onweer van 2 uur. Een tweede bezoek bij beide stallen ga ik dus sowieso plannen. Stal 1 had heel veel gras, echt een halve meter goed lang gras, maar de weiden waren ook nog maar een tweetal weken oud. Op foto's van nu zie ik een kortere grasmat, maar wel nog altijd goed. Maar ja, dat ook weer he, het is het eerste jaar.

Ik heb verder nagevraagd en bij stal 1 gaan ze van 9 tot 6 op wei. Om 6 uur wordt dan ook meteen krachtvoer en hooi gegeven. Dat vind ik vroeg, maar ik had al gedacht om dan eventueel zelf hooinetten op te hangen voor de nacht. Verder is de piste blijkbaar toch wat zwaar geworden en komen er stenen naar boven, maar dat gaat verholpen worden (en dat geloof ik ook wel). Volgens mij is hun piste hun pareltje.

Slecht weer is inderdaad een enorm rekbaar begrip. Zo heb ik op een stal gelopen waar donkergrijze bewolking en winter synoniem waren voor slecht weer. Moet je niet vertellen dat de paarden daar amper buiten kwamen.

Bieb, bij stal 2 moet ik natuurlijk vertrouwen op hun verhalen. Maar ik zie eigenlijk niet echt een reden waarom ze het niet zouden doen. Plaats voor een poets-wasplaats en solarium is er (dus het is niet dat er extra aanbouw gedaan moet worden). De piste ligt er met mooie hardhouten omheining. Kan natuurlijk altijd dat de geldkraan op geraakt.

Maya, ik ben nog niet 's avonds langs geweest, maar dat ben ik bij beide stallen wel van plan. Zien hoe het allemaal draait wanneer de pensionklanten daar zijn.
Ik wil ook zeker veel naar buiten. Ik denk dat dat bij beide stallen geen probleem is. Bij stal 1 is het op het begin iets drukker (dorpskern), maar eens je "op de buiten" zit is het wel rustiger. Je moet niet langs grote, drukke banen. Ook bij stal 2 kun je gemakkelijk grote banen vermijden. Auto's die je op veldwegen tegenkomt zullen wel dicht moeten passeren.

Bedankt nogmaals voor het advies tot nu toe, het helpt me toch wel erg bij mijn twijfel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 aug 2013 01:48 

Bij ons is voor 220 zelf mesten zelf binnen en buitenzetten kan in overleg gedaan worden en er word drie keer krachtvoer en in mijn geval vier keer hooi omdat ik 5/6 uur de laatste voerronde te vroeg vind

Ik zou persoonlijk dan voor stal 1 gaan omdat ze grotere weilanden hebben en onbeperkt hooi

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2013 11:15 

Manege dressuurstal Epona
Steenweg op Kortenaken 79, 3450 Geetbets

0476 49 87 49

En deze? Heel veel weidegang, bIjna altijd. Binnen en buitenpiste

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2013 18:29 

10tje??? Zooo, das lang terug :biggrin:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2013 21:16 
Moderator

Totaal offtopic ook: kijkt zeer verbaasd naar beeldscherm... zie ik dat goed? :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2013 12:21 

Ik lees nog regelmatig mee hoor :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2013 13:40 

Leuk :D Hoe is het?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2013 17:35 

10tje, dat is inderdaad lang geleden. Ik voel me spontaan weer een groentje op het forum. :happy:

Van Epona had ik al gehoord ja, maar ik wist niet zo goed wat er mee aan te vangen. Ik wil niet op een manege staan. Weet jij waarmee het een beetje vergelijkbaar is? Is het echt een manege manege of valt het wel mee met de kinderlessen, ponykampen en dergelijke?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2013 10:46 

Ik weet niet wat Kristien haar budget is maar ik geloof dat Epona wel vrij duur is ook. Tenzij je misschien veel zelf wilt doen ..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2013 15:00 

Ik weet niet wat het daar kost. Ze staan wel bijna altijd buiten, ook in de winter. Lessen zijn er ook. Maar ik denk dat de hoeveelheid best meevalt.

@kristien: ik heb trouwens horen waaien dat er pensionpaarden staan in het Grevensmolenhof. Misschien daar eens gaan kijken. Of doe ik u nu veel te hard twijfelen :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2013 15:01 

@goldenlady: heel goed! Maar druk met 2 kindjes , hond, paard en pony :-) sorry voor de off-topic

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2013 16:00 

Grevensmolenhof was inderdaad de beste optie geweest, maar ik heb gebeld en ze nemen momenteel geen nieuwe paarden meer aan. En dat terwijl de stallen niet vol staan, ze willen het bewust zeer kleinschalig houden.
En je doet me niet twijfelen hoor. Wie weet komt er zo een adresje voorbij dat ik helemaal niet kende. Ik denk dat ik toch even een belletje doe naar Epona. Niet geschoten is altijd mis. ;)

Een echt budget heb ik trouwens niet. Al vind ik een normale pensionprijs van 250-300 euro wel al mooi. Daarvoor zou ik toch al iets net moeten vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2013 21:05 

groot gelmen is dat ver van jou daar heb je ook nog een kleinschaligere stal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2013 21:33 

Groot-Gelmen ligt dichterbij dan beide stallen in de openingspost. Waar is daar nog een stal? :D

Edit: Bedoel je Mettecoven Molen. Daar heb ik van gehoord dat dat nogal een "rare" man is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 2 uur