Paardenforum Cavaletti

Het is nu 22 aug 2019 00:06

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 17:20 

Zijn hier mensen die op een pensionstal staan en extra moeten betalen als het paard binnen of buiten gezet word? En zo ja, wat zijn de kosten per keer en per paard?

Bij ons is het ieder voor zich waardoor een soort schema ontstaat dat iedereen een dag voor zijn rekening neemt en dan elkaars paarden buiten zet. Dit jaar is gevraagd of wij het elke doordeweekse dag willen doen omdat de eigenaren naar hun werk moeten, dit heeft natuurlijk een meerprijs, maar ik vraag me af wat een beetje normaal is? Er zijn mensen die €30 per maand betalen, dus ongeveer €1 per dag, maar ik hoor ook van anderen dat €3-5 per paard per dag heel normaal is, aangezien ik ee dan eerder voor op moet staan, door weer en wind met die paarden moet lopen, voeren ed, terwijl het eigenlijk hun eigen zaak is om dat te doen.

Graag jullie advies...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 18:25 

Bij ons is het ook ieder voor zich en wij hebben dus groepjes die het voor elkaar doen. Ik vind 3 tot 5 per paard best veel geld. Als je dat bij je stalgeld op telt komt er een mooi bedrag bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 19:56 

Bij ons wordt daar niets voor gerekend, als de staleigenaar er niet is doet 1 (of meerdere) van de pensionklanten het wel. Vaak degene die het dichtstebij woont of tijd vrij kan maken.

3-5 € vind ik ook veel.
Als het onder pensionklanten onderling te regelen is, is het toch meer een dienst-wederdienst gebeuren?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 20:10 

Ja dat is dus het probleem, niemand van de pensionklanten kan zelf door de weeks, dus moet er iemand zijn die het voor ze doet... En dat hoeft imo niet voor niks, maar de juiste prijs bepalen vind ik lastig

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 20:29 

Hier is het in principe ook ieder voor zich, maar je kan het ook door de stalhouders laten doen. Echt een prut bedrag van 0.50 per keer. Dus 1 euro per dag als je buiten en binnen laat zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 20:53 

Bij ons worden daar geen extra kosten voor berekend, dat zit bij de prijs van volpension in (175 euro). De stalhouder zet dus elke dag de paarden buiten en weer binnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 21:22 

Kijk er raar van op dat je daar apart voor moet betalen, dacht ook altijd dat zoiets bij stalgeld in zat?
Zelf heb ik nooit op pensionstal/manege gestaan, maar heb vriendinnen er hier ook nooit over gehoord, ligt dat aan de regio??

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 aug 2014 21:36 

Ik weet dat dat meestal er bij in zit, eerder kostte het bij ons 250 per maand, dat was incl buiten zetten en uitmesten, nu kost het 150 en moet men zelf uitmesten en buiten zetten.
En nu willen we dus nog steeds zelfs laten uitmesten maar wel het buiten zetten op werkdagen bij de prijs in doen, en ik vind het lastig de prijs daarvoor te bepalen. Dacht zelf aan 190 per maand, dan kost het ongeveer 2 per dag. En dan in de zomer als ze snachts buiten kunnen blijven is het weer 150.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 aug 2014 10:58 

Bij ons wordt het ook gedaan, en mocht de staleigenaar niet kunnen dan regelen we dat even onderling.
Op zich wat Ingrid ook aangeeft, 50 cent per keer, dus een euro per dag vind ik redelijk. Doe je dat keer 5 paarden bijvoorbeeld dan heb je 5 euro.

#09-10-2016 kleine wonder Finn#

Afbeelding Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2014 14:07 

Hier in de randstad ken ik een paar stallen waar dat als extra aangeboden word voor 30 euro per maand extra op het stalgeld.

Als een staleigenaar gevraagd word dit te doen en een 'normale in verhouding staande pensionprijs vraagt' dan vind ik het wel normaal dat je als eigenaar iets extra moet betalen als je ook wilt dat je paard binnen en buiten gezet word.
Dit is voor een staleigenaar gewoon extra werk ( die moet een deken om, die moet beenbeschermers op etc)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2014 15:25 

Dekens en beenbescherming wordt hier niet gedaan hoor, dat is ook niet te doen als er veel paarden staan. Het is gewoon buiten en binnen zetten, dekens moet je zelf voor zorgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 sep 2014 15:23 

Hier met dekens ook hetzelfde, doen ze ook niet, zou niet te doen zijn.
Voor Monty wordt er een uitzondering gemaakt dat hij altijd ' 3-delig' pak over zijn hoofd moet. (vliegenmasker, graaskorf en halster) en aan zijn voetjes nog springschoenen.
Maar dit is ook wel echt de max.

#09-10-2016 kleine wonder Finn#

Afbeelding Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 sep 2014 21:11 

Hier worden dekens etc wel gedaan, maar daar moet je wel ook voor betalen. Ik vind dat een fijne optie dat dat mogelijk is. Echt erom te springen staan ze natuurlijk niet, als ze bij alles op en af moeten doen blijven ze bezig, maar de optie is er wel. Nu ook met vliegenmaskers, wordt ook op en af gedaan, echt toppie :) Elke extra dienst wat je afneemt moet je per stuk voor betalen, maar dat heb ik er voor over en is ook niet de hoofdprijs. Wij hebben een bord in stal hangen waar je per dag kan aanvinken wat je gedaan wilt hebben.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur