Paardenforum Cavaletti

Het is nu 16 sep 2019 05:57

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 okt 2014 18:11 

Ik zou graag een nieuw dressuurzadel kopen. Het probleem is dat ik niet altijd op hetzelfde paard rijd (Meestal wel, maar soms moet ik een ander paard inrijden of met een paard van mijn vriendin rijden als ze op kot zit. ze heeft namelijk alleen een springzadel en dit vind ik niet zo aangenaam)

Mijn vraag is nu: welke maat van zadel moet ik komen?

Er hebben mensen mij verteld dat als ik een standaard dressuurzadel koop dat ik dit op alle paarden waar ik op rij kan gebruiken.

weet er iemand welke maat ik dan het beste koop zodat het op veel paarden past? Eventueel een merk waar je tevreden over bent?

BEDANKT!! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 okt 2014 18:16 

Hoe groot je zadel moet zijn ligt eraan hoe groot jouw billen zijn.
En niet ieder zadel past op ieder paard.
Je kan een winteczadel redelijk passend maken op veel paarden door de bomen te verwisselen maar dat betekent dan niet dat het zadel dan op ieder paard goed ligt. Het ene paard heeft wel een flinke schoft en de andere bijvoorbeeld bijna niks. De ene heeft een brede rug en de andere bijvoorbeeld weer een korte rug. Dus een zadel kopen voor meerdere paarden raad ik je af.

Bent u toe aan een heerlijke vakantie vlak aan zee? Zie hieronder de link van deze prachtige en zeer luxe vakantiewoning!!!! .

http://www.vakantiewoningouddorpaanzee.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 okt 2014 18:30 

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb al een dressuurzadel van Kieffer voor mijn eigen paard en had gehoopt een of ander 'basismodel' te kunnen kopen voor de andere paarden. Of een merk dat op veel paarden past. Want ik heb het voordeel dat de paarden waar ik mee rijd ongeveer hetzelfde gebouwd zijn. Maar inderdaad ieder paard is anders.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2014 11:48 

De maat van het zadel (inch) hangt idd van je eigen kont af.

En er is geen zadel wat goed zit op alle paarden,zie het als op maat gemaakte schoenen voor jezelf alleen jij loopt daar perfect in.
Je moeder die miss wel dezelfde schoenmaat heeft zal het niet fijn vinden omdat haar voeten net iets anders zijn dan die van jou en ga zo maar de hele familie bij langs.

Met paarden idem dito,wat goed past op het ene paard kan compleet verkeerd zitten op het andere paard ook al lijkt het dat ze dezelfde bouw hebben.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur