Paardenforum Cavaletti

Het is nu 12 dec 2018 20:51

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Paardenbeul
BerichtGeplaatst: 21 mei 2015 17:59 

Ik heb een vraag aan jullie, hoe doen jullie het avonds met de paarden nou die beul weer (nog steeds) actief is?
Hier staan de paarden sinds 2 dagen dag en nacht lekker buiten, maar hij slaat toe op het weiland en stal... dus mijn vraag
wat doen jullie er tegen om het te (proberen) voorkomen.

Want die gestoorde gaat heel het land door, en bij particulieren en maneges.
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat hij/zij nog heeft toegeslagen in Overijssel

Profiel  

Berichttitel: Re: Paardenbeul
BerichtGeplaatst: 21 mei 2015 20:14 

Ik heb mijn paard dag en nacht buiten lopen maar zij staat bij een instelling waar snachts veel mensen wakker zijn ( gehandicaptenzorg)
Maar een fijn gevoel nee snachts op stal kan want onze deuren kunnen op slot maar dat zijn die beesten helemaal niet gewend deze tojd van het jaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 mei 2015 21:53 

Mijn tinkers lopen 24/7 buiten heel het jaar door . Mijn grootste angst is dan ook dat ik mijn merrie ( of mijn ruin ) op een dag gewond in het weiland ziet staan. Al 3 jaar gaat het goed . Het weiland waar mijn tinkers en andere pony's lopen ligt bij een woonwijk en grenst aan een middelbare school en aan de voorkant zit een politie bureau. Afgelopen najaar kreeg ik te horen dat er een weide naast ons een paardje was mishandeld. ( dit was in het begin toen de paarden mishandeling begon.) Tussen het weiland waar de mishandeling plaats vond zit nog geen 20 meter tussen met de parkeer plaats van het politie bureau.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 mei 2015 21:21 

Ook hier in Belgie was het weer raak de laatste tijd. Op korte tijd een paard dood, een paard met een diepe steekwond en een paard dat een oog verloren heeft.

Mijn pony loopt op een achteraf gelegen wei zonder direct toezicht. De weg erheen is afgesloten met een poort en daar staat een camera op gericht.
Hij staat met twee andere pony's en een ezel en ik ben blij dat ze alle vier niet van vreemden houden. Mocht daar een vreemde de wei op gaan dan loopt die een serieus risico op verwondingen.
Eén bijt en steigert, twee schoppen en één bijt en/of schopt (ligt eraan hoe hij benadert wordt).
Ik ben geen "vreemde" maar zelfs ik let enorm op als ik de wei in ga.
Als de smid of VA komt zijn we ook altijd met minstens drie mensen er bij.
In dit geval met de paardenbeul ben ik stiekem blij met een kudde asociaaltjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2015 10:14 

Wij hebben nu sinds we weer hebben gehoord van nieuwe mishandelingen, bij alle paarden de halsters af gedaan...
en voor de rest alles in de gaten houden, en meer kun je er denk ik toch niet aan doen helaas.
En zeker met dit weer komen ze avonds ook niet meer op stal hier, maar heb 2 jaar geen zorgen hierover gehad en nu ik weer
mijn eigen pony's heb wordt je toch wel weer bang, stel dat...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2015 08:39 

Kan je er iets tegen doen? Het is al zo lang aan de gang en iedere keer weer gebeurt het weer en ook op zoveel verschillende plaatsen... :(

Ons weiland ligt gelukkig niet pal langs de weg en dankzij een overvolle oprit van de buurman zie je ze ook niet snel staan.
Halsters hebben ze hier niet om.

Hussy is alleen wel zo sociaal dat hij iedereen knuffelt die in de buurt komt....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2015 22:56 

Vandaag weer een berichtje in de krant over een merrie die met een priem bewerkt is :sniff:
Dat was maar net 20 km van hier. De aanval daarvoor was ruim 30 km van hier.
Het komt nu steeds dichterbij maar ik zou niet weten wat ik er nog meer tegen kan doen. Ben alleen maar heel bang dat het straks een paard is dat ik ken...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2015 20:11 

Mijn paarden staan altijd zonder halster en gelukkig grenst het weiland aan een huizenrij. Ik heb dus redelijke hoop dat het vast meevalt. Ziek is het wel!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2015 08:12 

je kan er zo weinig tegen doen. Op stal zetten is hier geen optie, dat wordt niet geaccepteerd door Wiet :+ Ik hoop dat er bij ons genoeg sociale controle is...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 jun 2015 18:58 

Sociale controle helpt niet echt.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150601_0170 ... p-voorwerp
Een jaarling werd mishandeld terwijl de wei 200 meter van de woning van de eigenaar ligt. De eigenaar werd achteraf gewaarschuwd door de buren.

Ik had een beetje hoop dat de paardenbeul herkent zou worden: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150526_0169 ... aardenbeul

Gister nog even bij Won geweest, doet het zooo goed en voelt zich helemaal happy, en ik hoop bijna dat de paardenbeul daar het weiland in gaat... en doodgeschopt wordt. En dat heb ik hem gezegd ook!!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur