Paardenforum Cavaletti

Het is nu 12 dec 2018 20:49

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dilemma, klik geen klik
BerichtGeplaatst: 30 okt 2015 12:35 

Zoals de titel het al zegt, jullie weten misschien nog wel dat ik sinds april dit jaar 2 jonge pony's heb gekocht
ze staan nu bij huis, en over de zomermaanden komen ze bij vrienden te lopen in de wei, 5 minuten lopen vanaf mijn huis.
Dus ideaal, zou je denken.

Nou is dat ook wel zo, alleen merk ik dat ik met 1 van de pony's echt een band heb, die kleine man is ook gek op aandacht,
en heel lief tegen mijn dochter van 2, en heeft daar ook geduld voor.

De andere een welshje, kan toch merken dat ik daar minder mee heb, het is een mooi dier, maar er is geen klik!
Ook met mijn dochtertje die het helemaal geweldig vind kan ik merken dat de Welsh er ook minder geduld mee heeft, vaak
gaan de oren dan naar achteren, en loopt ze weg.

Nou ben ik blij dat ze weg loopt, maar wat zouden jullie doen als je aan 1 van de 2 bijna geen lol hebt?
Ik zit er zelf sterk over na te denken om haar toch weg te doen, en een andere pony weer kopen, zodat de kleine man
niet alleen komt te staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 okt 2015 18:04 

Kan gebeuren,kan niemand wat aan doen. Helaas weet je van te voren niet of het gaat klikken ja of de nee en dan is een nieuw tehuis zoeken voor alle partijen het beste.

Lang geleden heb ik ook een paardje verkocht,klik was helemaal weg. De nieuwe eigenaren zijn er nog steeds stapeldol op.
Iedereen blij al is de aanloop naar zo'n keuze toch wel even slikken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2015 03:14 

Iedereen zegt wel dat ze een dier voor altijd aanschaffen, maar soms moet je toegeven dat een dier bij een ander gelukkiger kan zijn.
Je voelt zelf dat die Welsh niet bij jullie past? Zoek rustig aan een nieuw plekje want dat maakt iedereen gelukkiger. Niet alleen jullie, ook de pony.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2015 12:33 

Vraag je zelf af, is deze pony gelukkig bij jou zonder klik of zou de pony gelukkiger zijn bij iemand die wel een klik heeft met de pony. Dan denk ik eerlijk gezegd het laatste. Niet dat de pony ongelukkig is bij jou maar deze voelt jou natuurlijk wel aan. Ik zeg ook altijd dat mijn beesten niet verkocht worden maar als chameur en ik onder het rijden geen klik krijgen gaat hij ook weg. Niet omdat ik dat wil maar omdat ik wil dat hij een baasje heeft die wel een klik met hem heeft. Doe wat goed voelt voor jou en als dat betekent dat de pony een ander plekje krijgt dan is dat goed. Je denkt aan de pony en dat is het belangrijkste

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2015 12:40 

Dank je wel voor jullie reacties, we hebben besloten om het nog aan te kijken en er ook goed over na te denken.
Maar als mijn gevoel zo blijft dan wordt het inderdaad verder zoeken naar een ander maatje voor de kleine shet, en dan
wordt zij verkocht.

Ik had zelf ook nooit verwacht dat ik ooit een pony zou verkopen, en ondanks dat ik het een geweldig ponytje vind om
te zien, en ze gaat heel goed met de kleine man om, maar ja ik moet het ook leuk vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2015 13:50 

Dat is exact de reden waarom ik Luna toen heb verkocht. Zij klikte niet met Lelie en daardoor ook niet met mij. Ze staat nu bij de buren, want met die pony had ze wel een klik.

Goed nadenken wat je wilt. De goede keuze biedt zich vanzelf aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2015 22:04 

Als het niet klikt dan klikt het niet. Maar als ik mij goed begrijp is het een veulen en moet die ook nog een hoop leren. Ook het omgaan met mensen en vooral met kinderen... Ik zou die combinatie ook zelf niet hebben gekozen trouwens, toch een beetje tricky als het echt om de omgang met kinderen gaat. Ik denk dat zoiets dan ook wel tijd kost. Zeker met zo'n jong ding is 'een klik' toch wat moeilijker, ook omdat je er minder mee (kan) doen en ze nog helemaal moeten vormen....

maar lijkt mij verder geen schande een pony naar een goed thuis te doen asl je echt geen klik hebt...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 nov 2015 16:28 

We hebben de knoop door gehakt, en belsloten haar te koop te zetten, en dan in tussentijd rustig rondkijken
naar een andere pony. Dus als iemand nog interesse heeft in een A Welsh?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2015 21:57 

Heb je een foto van je welshje ?

Ik heb het ook met mijn tinkers. Mijn tinker ruin daar heb ik echt een klik mee , met mijn merrie daar is de klik niet zoals bij de ruin. Mijn ruin heeft een super karakter en de merrie is appart. Met het rijden is mijn merrie weer gemakkelijker dan mijn ruin. Daar ben ik een paard weken geleden erg hard vanaf gevallen. Dus ik zat/zit er ook aan te denken om mijn merrie weg te doen. Ze is wel lief en braaf met rijden. Dus dat word nog lastig om een keuze te maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 nov 2015 14:17 

Ik heb zo geen foto op de computer staan, maar dit is een link naar de advertentie
http://link.marktplaats.nl/m984273261 ik heb de prijs bewust laag, zodat we haar hopelijk snel kunnen verkopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 nov 2015 22:24 

Wat een leuke pony ook om voor de kar te zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jan 2016 15:44 

Dubbel.. wij hebben 12 paarden, ik vind de een leuker dan de ander. Denk dat het er ook een beetje aan ligt wat je ermee wilt doen.
Wij hebben King, dat is echt een kreng in de omgang met kids, maar met rijden een echte kinderpony. Wij muilkorven hem altijd met poetsen van de kids, want hij hangt steeds in hun arm en rug (gelukkig wel kleding meestal).
Ik vind King dus geweldig. Zijn heerlijke eigenwijze rotkarakter. Maar King en ik hebben een klik met elkaar. Soms kunnen we zelfs knuffelen. Maar met trailerladen moet er een hoofdstel om, anders rent hij serieus zonder overdrijven het hele terrein met je over. Ik hou ervan.

Hebben we Lola, onze makkelijke schat, bijt niet, slaat niet, knuffelt graag, kunnen kleine kids op, gehandicapten kunnen erop en ervaren ruiters kunnen er heerlijk mee crossen enzo, maar ik heb er niks mee. Terwijl ze alles kan en doet bij ons.

Een heel verhaal, maar miss heb je er wat aan. Miss ook niet haha. Verkopen kan je altijd nog. Maar als jij een paardje hebt om mee te knuffen is het miss beter om afstand te nemen. Succes met nadenken !

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur