Paardenforum Cavaletti

Het is nu 12 dec 2018 21:20

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 nov 2015 17:15 

Even met de deur in huis vallen : Willow is met brugpensioen. Dat maakt dat ik voorlopig niets heb om mee te rijden (onzin, heb nog een paard van een vriendin om een jaar te trainen en uit te brengen maar jullie snappen me wel). Aangezien de combinatie mennen/rijden toch niet zo eenvoudig lijkt, ben ik me wat aan het oriënteren op een leuk dressuurpaardje voor mij, en dan moet de wederhelft maar - zoals oorspronkelijk gepland - op zoek naar een stel menpony's.

Makkelijk zat, zou je denken... Niet dus. Ofwel ben ik heel veeleisend, dat kan ook... Bij deze dus mijn verlanglijst...
Ik zoek:
- een paard tussen de 3 - 6 jaar
- zadelmak of licht aangereden
- braaf, geen idiote kuren of schrikken van elk blaadje
- veelzijdig: qua wedstrijden is dressuur bij mij het belangrijkste, maar ik wil ook graag af en toe een sprongetje nemen en in het bos gaan wandelen zonder mijn nek te breken
- eenvoudig te laden in trailer (... tja... hoe zou ik daar toch bij komen?)
- niet te groot
- niet achterlijk duur

Ik wil best wat geld geven, daar gaat het niet om, maar ik ga echt geen 20 à 40 000 geven voor een paard. No way.

Om even een discussie op gang te trekken: welk budget denken jullie dat ik voor ogen moet houden?

Leuke paarden mogen ook altijd aangemeld worden. Geen haast bij, ik ben nog een jaar "gedepanneerd" en ga er van uit dat er in die tijd wel iets op mijn pad komt, maar dan moet ik wel m'n ogen open houden...

Shoot!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 nov 2015 18:13 

De eisen die jij stelt vind ik niet heel erg bijzonder, zulke paarden moet je zeker wel kunnen vinden.
Wel zijn het eisen die iedereen stelt, dus leuke paarden die eraan voldoen zullen snel weg zijn. Je moet er net tegen aan lopen, voordat iemand anders dat doet.

Ik denk dat als je 5000-7000 rekent dat je absoluut wel iets moet kunnen vinden.
Daar heb je in het algemeen een leuk en gezond paard voor.

Hoe kom je trouwens bij die 20.000?

Laatst bijgewerkt door ikje op 06 nov 2015 18:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 nov 2015 18:22 

Gelukkig heb ik geen haast - maar ik word er wel wat lastig van, ik hou niet van rondzoeken voor een paard, zo blijkt ;-) De vorige 2 zijn toevallig op mijn pad gekomen toen ik niet echt zoekende was... Tja...

Ik zat ook in de categorie 4000 - 8000 met mijn gedachten, al naargelang in hoeverre het paard al doorgereden is en kwaliteit heeft.

Die 20 000 : de paarden die ik krijg aangeboden ;-) Ik heb aan mijn kennissen en vrienden in dressuurland doorgegeven om de ogen goed open te houden. Helaas rijden zij allemaal "iets" hoger dan ik, en is de beoordeling "normale prijsklasse" eerder subjectief te noemen ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 nov 2015 20:11 

Ik vind het ook een redelijk normaal wensenlijstje en vind dat je in de prijsklasse die je meld dat zeker moet kunnen vinden.
Hoger moeten ze toch al echt potentie of mooi papier (en merrie zijn) hebben.

Ikzelf ben nog erger. Had een gelijkaardige wensenlijst maar ik wil voor een recreatiepaard niet meer dan 3000 betalen.
Heb er eentje gevonden voor 2500, merrie, vol papier, ingereden, veelzijdig en leuk om te zien (vind ik zelf). Wel iets jonger dan gewenst maar ze was braaf en ras maakte voor mij niet veel uit dus ben in de hoek van vluchters en dravers terecht gekomen. Voor mij is het een heel geschikt paard, maar je moet er van houden.

Gesteld dat afgeschreven koerspaarden niet echt jouw wenspaarden zijn denk ik dat je voor jouw budget toch echt wel een leuk normaal paard moet kunnen vinden, al dan niet met papier als dat belangrijk is.

Note: ik heb een jaar gezocht voor ik iets geschikts gevonden had, zeker in de lagere prijsklasse kom je mooie praatjes en sterk af te raden paarden tegen. Maar soms kom je dus een gelukstreffer tegen.

Je kan ook (goed aangeschreven) handelaars of manege-eigenaars je wensenlijstje en budget doorgeven. Die hebben ook hun connecties en weten op 2 tellen of een paard voor jou geschikt zou zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur