Paardenforum Cavaletti

Het is nu 12 dec 2018 21:56

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Voor welke pony zou jij kiezen?
De Welsh 0%  0%  [ 0 ]
De haflinger 100%  100%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 1
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 apr 2017 16:55 

Hoi,

Ik zit een beetje met een dilemma en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zal het even uitleggen. Ik doe nu twee paarden. 1 daarvan is een kwpn'er ruin en is van iemand uit mijn familie. Ik doe hem nu twee dagen in de week (gratis) en dat wil ik ook blijven doen. Ik moet nu kiezen tussen deze 2 pony's.

Pony 1, een Welsh Cob:
Dan doe ik nog een Welsh Cob merrie voor twee dagen in de week. Het is een E-pony. Ze staat op een fijne manege met meerdere binnenbakken en een grote springbak etc. Voor haar betaal ik 90 euro in de maand wat mijn ouders en ik best wel veel vinden. Ik hoef geen klusjes te doen. Een vriendin van mij heeft daar een eigen pony en we kunnen vaak samen rijden. Deze pony is makkelijk te rijden (soms wel wat sloom) en makkelijk met springen en in het bos rijden. Ik vind het alleen vervelend aan deze pony dat ze soms zo sloom is en ze doet heel erg boos naar andere paarden. Als er een paard langskomt moet ik haar halster echt goed vasthouden anders kan ze zomaar naar dat paard toerennen en hem bijten enz. :( Thuis moet ik wel een paar klusjes doen om deze pony bij te mogen rijden. De eigenaren zijn alleen niet zo aardig tegen mij. Ze beschuldigen me af en toe van dingen zoals dat ik de hoeven niet uitgekrabd heb en dat het halster weg is en dat soort dingen. En dat is niet zo leuk om te horen :(

Pony 2, een haflinger:
Mijn moeder heeft een collega en haar dochter heeft een haflinger. Haar dochter is iets ouder dan ik. Ze is een paar keer met mij mee geweest toen ik op de pony mocht rijden en toen heeft ze me geholpen en dat was wel heel leuk en gezellig. De haflinger is een D-pony. Zij heeft mij gevraagd of ik haar pony wil bij rijden voor 1 dag in de week. Ik heb er al een paar keer op gereden. Het was wel even wennen omdat het een hele andere pony is dan de Welsh Cob. Deze pony is namelijk soms wat eigenwijs en dat is de Welsh Cob niet. Stel dat ik de haflinger zou gaan doen, hoeven we hier niets voor te betalen. Wel moet ik een paar klusjes doen waaronder de stal uitmesten, drinkbak bijvullen en hooinetten bijvullen. De stal waar deze pony staat heeft 1 buitenbak. Ik ken hier ook nog niemand, maar een andere vriendin van mij gaat hier misschien ook kijken of ze hier een verzorgpony kan krijgen. In de winter kan ik in de bak bij de manege rijden, de manege is naast deze stal.

Ik doe nu dus het eerste paard en de Welsh Cob, maar ik ben gevraagd om de haflinger te doen. Als ik dat zou doen, moet ik de Welsh cob opzeggen. Ik ben nu 4 dagen in de week met paarden bezig en als ik de haflinger zou gaan doen worden het 3 dagen, wat misschien ook wat beter uitkomt qua tijd.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie het verhaal een beetje begrijpen :j

Groetjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 mei 2017 08:42 

IK zou bij de cob blijven.Ik begrijp dat je die al deed en een (verzorg)pony is geen inruilding. KOt misschien wat fel over maar zo bedoel ik het niet. Ook is het voordeel van de cob dat het allemaal bekend is en je hebt meer mogelijkheden qua rijden

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur