Paardenforum Cavaletti

Het is nu 19 dec 2018 02:00

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Doen of laten staan?
BerichtGeplaatst: 07 mei 2017 20:32 

Mijn zoon kan voor zijn vriendin een paard kopen. Een Arabiertje van 20 jaar, een ruin, stokmaat 1.48m. Momenteel is het beestje nog wat onder gewicht maar daar wordt aan gewerkt.
Beestje is (nog) niet gekeurd maar loopt tot nu toe op het harde èn op zand goed. Heeft een goed karakter, is vriendelijk naar iedereen en laat alles toe.
Mijn schoondochter zoekt een vriendelijk, betrouwbaar paard om buitenritten mee te doen.
O ja, de vraagprijs is... ongeveer 250€

Zoon en schoondochter denken ook aan kinderen, dus een paard dat grotendeels op pensioen is, is ideaal.

Maar, ondanks dat het klinkt als het ideale paard... Gooi er gerust wat meningen tegenaan!

Profiel  

Berichttitel: Re: Doen of laten staan?
BerichtGeplaatst: 24 mei 2017 10:36 

Als je er ook niet teveel van wil vragen en het dier is vriendelijk ook voor de kinderen, waarom niet.. Het is echt geen geld. Heel lang zal die niet meer meegaan, maar als je een aantal leuke jaren nog hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 aug 2017 21:45 

Nare update...
Schoondochter deed "halve stal" voor dat ruintje, en betaalde daar dik voor, maar ze moest helaas een operatie ondergaan.
Staleigenaresse heeft het contract nu eenzijdig opgeheven omdat mijn schoondochter niet kon komen na de operatie. Het beestje staat nu te koop voor 500€ maar... is niet te koop voor mijn zoon en schoondochter. Prijs is opeens verdubbeld en bepaalde potentiële kopers worden geweerd. Vreemd!
Tja, wat denk ik er over? Een andere pony daar staat opeens ook te koop. Beestje is veel te mager en kan niet op gewicht gevoerd worden, heeft zomerexceem ondanks dat ze vrijwel tegen de kust zitten...Dus wie gaat er 900€ geven voor een oude pony met zulke problemen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 aug 2017 16:02 

Wat een sneu verhaal. :( Heel vervelende situatie maar je kan er zo weinig mee. Je hebt dit niet in de hand en kan ook de verkoop niet afdwingen. Als er echt sprake is van mishandeling kan je er wat mee, maar anders niet....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 sep 2017 10:37 

Jeetje wat een verhaal over de staleigenaresse en dat het paardje die nu te koop staat veel te mager is en zomereczeem heeft en dat voor 900 euro wil verkopen vind ik echt super veel geld en teveel geld voor het paardje.

Met een halve stal bedoelen jullie toch mee dat je schoondochter de helft betaald van de pensionstal per maand van het paard ? ( heel lang geleden woonde ik voor 13 maanden in Belgie)

Ik vind de staleigenaresse een vreemde vrouw , als je schoondochter na een operatie niet kan rijden en dat de staleigenaresse dan opeens de halve stal contract op zegt dan spoort zij ook niet echt. Als je goed nadenkt weet je toch na een operatie dat er dan hersteltijd voor nodig is ? Of ben ik nu gek ??

Waar staat het Arabiertje van 20 jaar te koop , ook op de stal waar je schoondochter het ruintje huurde voor halve stal? De prijs 250 euro vind ik niet heel veel voor een pony van 20 jaar oud. Dan zal ik zeker de pony laten keuren om het te kopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2017 01:58 

Jansje, halve stal is idd de helft betalen om voor de helft van de tijd "half-eigenaar" te zijn. Voor 130€ per maand mag je wel iets meer zijn, denk ik.
Beestje is ondertussen blijkbaar al naar een handelaar gegaan. Geen koopoptie mogelijk tenzij ik als "vreemde" ga bieden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur