Help, ik wordt opgelicht en niemand die iets doet!!!

Voor een verslag van wat je hebt meegemaakt met je paard, bijvoorbeeld ook wedstrijdverslagen

Help, ik wordt opgelicht en niemand die iets doet!!!

Berichtdoor paardegek op 07 maart 2010 18:41

Het paardje had hij voor zijn dochter gekocht.Maar zijn dochter keek er niet meer
naar om en dat vonden ze wel heel zonde voor het beestje,en hij zag dit als zijn kans om dat een beetje goed te maken.
Paardje zou 17jaar zijn , super braaf,altijd netjes ingeent, gekeurd en super gezond.
Met zadeltje en hoofdstel erbij.Ik hoef er maar 1600,00euro voor te hebben.
En over het geld hoef je je geen zorgen te maken, want dat mag je afbetalen.
Het zou een criollo zijn.En ik hoefde me nergens zorgen om te maken , want hun zouden hem
naar de plek brengen waar ik naar toe zou willen.
Eigenlijk heb ik er niet echt over nagedacht,want hij was wel op de hoogte hoe gek ik
met alle dieren ben.Dus eigenlijk voor ik het wist , was ik
de trotse eigenaar van een 17jarige criollo.Had 500,00 euro aanbetaald en voor de rest van het
geld , dat mocht ik afbetalen in november en mei.Noverber had ik het geld nog niet dus dat
werdt 1januari de rest zou ik betalen in mei(nog 600euro)
Op drie oktober had ik paardje gekocht en 7ockt is ze verhuisd naar haar nieuwe pension stal.
Het was helemaal super,eindelijk was mijn droomwens uitgekomen,een eigen paard.
Ze heeft maar 1maand op dat pensionstal gestaan,want na 5 dagen regen was de buiten bak niet meer
gangbaar met nina en zag het niet vrolijk in.Dat zou weinig rijden worden de komende maanden.
Toen kreeg de familie uit het niets een manege,en kwam meneer met zijn mooie verhalen
en mooie belooftes over de manege en zei;' kom bij ons staan, dan heb je altijd een binnenbak
waar je altijdkunt rijden.Plus als jij ons helpt op de manege met stallen uitmesten en mijn
kinderen eens mee uitschool neemt,krijg je korting en ik tank je auto vol waneer die leeg is.'
Dus 7 november ben ik vehuist naar de Manege .
Na een stuk of 8 keer de stallen te hebben uitgemest met alle ruzies van dien hield ik het wel voor
gezien met helpen .(ik heb n.l. geen zin dat als ik hard werk,ook nog eens uitgescholden
wordt voor mongool en dat meerdere keren)
Wel hielp ik nog met paardjes verzorgen en opzadelen als er les was.
Op den duur nam ik elke dag de kindjes mee uit school en dat geheel tegen mijn zin in.
Twee keer heb ik een tank diesel gekregen , daarna niet meer.
Ik heb gezegd dat ik er geen zin in had om elke dag na school hun kinderen op te vangen,
en naar de manege te brengen.Ik kreeg er gewoon geen goed gevoel van,want mijn zoontje wou
graag als tie uit school komt even rustig zitten en lekker buiten spelen.Maar dat kon nooit meer.
Dus nadat ik er wat van had gezegd(na veel moeite,want durfde eigenlijk niet)nam ik ze alleen
op de woensdag mee als ik naar les ging.Ook was het altijd wel zo dat er aan me gevraagd werd
" zou je eens wat voor me willen doen "door hem.Wat me heel erg tegen ging staan,voor
van alles en nog wat was het.Ook altijd dat eeuwige gezeur over zijn vrouw en dat dankzij hem
het huishouden draaiende bleef, de keren dat hij weer
eens aan het janken was,.En nog de manier
hoe mensen behandelt werden , net als mij als ze maar voor het karretje konden.Niks was hem te gek omdat
voor elkaar te krijgen.Het was gewoon te gek voor woorden wat ik daar gezien heb.als je alles bij
elkaar optelt had ik het helemaal gehad op de manege.Kwam altijd gestrest thuis.
Dus de moed verzamelt om mijn stalling per 26januari op te zeggen,wat me voldoende tijd leek.
aangezien ik per 7november kwam.Was dat bijna twee weken op voorhand.want op 7februari zou ik daar 3 maanden
staan.Opeens kwam hij met een opzeg temijn aanzetten terwijl daar nooit over gepraat is of iets van een
contract heb moeten onder tekenen of wat er op leek.(Overerigens net als bij een andere pension klant.)
En ook kon ik hun niet opeens met een manege paard minder laten draaien,ze mochten mijn paardje van mij gebruiken
voor de les.Had ik zelf aangeboden.Niet dat ze elke dag gebruikt werdt.want zoveel lesuren hadden ze niet.
Dus toen ik zei dat ik geen opzeg termijn had,en hij zei van wel, bleef ik tegen mijn zin in nog een maand.
3 februari was er weer een ruzie waar niet alleen ik deze keer , maar ook mijn kinderen werden voor mongool uit
gescholden.Terwel we heel hard ons best deden om 4 losgebroken pony terug te halen,de kindjes stonden
tot hun knieen in de modder in een boerenakker en maar schreeuwen.Toen knapte er bij mij iets en ben ik eens
even lekker uit mijn dak gegaan.
Kortom groote ruzie want ze zijn niet gewend aan tegenspraak.Ik kan niet woordelijk herhalen wat er allemaal
gezegd is,maar het was zo er dat mijn bangheid voor hem heeft plaats gemaakt voor pure afschuw tegen deze man.
Want wat dacht ik allemaal wel , ze hadden me altijd hun handen boven het hoofd
gehouden en goed geweest.
En nou ging ik zo doen.Ik zei weet je ik kom morgen mijn paard ophalen dan ben ik van jullie af , want hier
kan ik allemaal niks mee en wil er ook niks mee.Ben klaar met jullie.Hij bleef maar doorgaan dat ik hem gevraagd heb
wat moet je nou jongetje ,denk je nou echt dat ik bang voor je ben.
Zijn vrouw probeerde het een beetje te sussen,maar ben gewoon naar de stal gegaan naar mijn paardje.Heb haar een dikke knuffel
gegeven en gezegd dat ik haar morgen kwam redden.
Zo lekker naar huis gegaan om even bij te komen.De volgende dag kwam hij mij beetje intimideren aan mijn eigen voordeur
dat ik medeplichtig zou zijn met bepaalde zaken en of ik nou echt dacht dat ik geloofd zou worden.Heb hem nogmaals verteld
van de pure afschuw die ik tegen had en dat hij niet te vertouwen was.ook heb ik hem vriendelijk verzocht bij mijn huis
opte zouten en snel ook omdat ik anders de politie zou bellen.Toen schuurde hij weg met zijn mercedis schreeuwend;"
jij kan het wel schudden met je paardje".
Ben s'middags langs geweest bij het buro om mijn verhaal te doen, dat ik mijn paard niet meekreeg.
Bleek hij zelf ook naar het buro geweest te zijn,dat ik moeilijk aan het doen was en mijn paard pas meekreeg
als ik al mijn schuld zou hebben voldaan.Dit figuur was ik nog 600,00 euro verschuldig voor mijn paardje,wat ik
ook graag wou betalen,want aan zulke figuren wil ik geen geld schuldig zijn.De agente op het buro belde met hem
en vroeg hem ;"dus als mevrouw die 600,00euro betaald kan zij zonder problemen haar paard op komen
halen.Tot drie keer toe moest ze het vragen , maar telkens praatte hij er overheen.Na de vierde keer met ongeduld te vragen
kwam zijn hoge woordt eruit.Ik moest inderdaadt nog 600,00euro voor mijn paardje betalen,maar ik had ook nog
achterstallige stal huur van 235,00euro.De agente vroeg dat was het,toen zei hij voor de rest moet ik even in de boekhouding kijken.
Later die week kreeg ik een brief in de bus of ik eventjes 1494,00euro wou komen betalen.

Volgens kenners is mijn paardje geen criollo en loopt ze onzuiver.

paar weken later ben ik er achter gekomen dat ze mjin paardje gewoon bij de slacht hebben weggehaald.Uit duitsland.
Ze hebben haar daar gekocht voor 300,00euro.De laatste eigennaar van mijn paardje is helemaal geschokt dat ze nog leeft en al helemaal dat ze verkocht is als zijnde rijpaardje.

sorry voor mijn lange verhaal maar ik ben raaddeloos,niemand die iets doet .Ik heb haar nou gewoon al 5 weken niet gezien.Weet dus helemaal niet hoe het met haar gaat.Wacht op een aangetekende brief van hun met de preciese rekening met datums enz.Die komt ook maar niet.Wacht tot mjin advokaat wat doet , maar die wacht weer op een toevoeging voor mij.De politie zegt ja mevrouw u moet een cilviele procedure starten
.
EN ONDERTUSSE GEBEURD ER DUS NIKS!!!!!

heeft er iemand alsjeblieft tips voor me??? :(
paardegek

Re: Help, ik wordt opgelicht en niemand die iets doet!!!

Berichtdoor EetjeLelie op 07 maart 2010 20:06

Nou inderdaad een heel lang verhaal!
Wat ik ga zeggen ga je vast niet leuk vinden, maar wil het toch kwijt.

Het was beter geweest als je je paard had laten keuren. Dan was je er achter gekomen dat het paardje niet goed liep en had je hem niet gekocht.
Wat ik ook niet snap is dat je geen geld hebt om het paardje te kopen terwijl dat niet de meeste kosten zijn van een paard houden.
En ik was na de eerste keer dat iemand mij uitscheld gelijk weggegaan daar bij die manege. En waarom heb je JOUW paard daar niet al weggehaald???
Als niets wat er is, blijkt te zijn wat het leek, blijft over de zekerheid dat niets meer zo wordt als het was...
EetjeLelie

Berichtdoor Hester op 07 maart 2010 22:33

Lang verhaal... warrig en lichtelijk wazig...

Mijn (ook niet leuke) mening: geld lenen kost geld...
Dus ook een paard op afbetaling en dan zeker met van die rare voorwaarden als kinderen halen etc. lijkt me een rare manier van doen. Als je het paardje had laten keuren, waarbij ze ook een chip zoek had je een hoop ellende bespaard kunnen worden.

Je meldt iets over een advocaat, ik denk dat die het wel het beste zal weten.
Afbeelding
Hester

Berichtdoor paardegek op 08 maart 2010 09:03

Over dat geld dat zit wel goed,ik heb gewoon liever iets achter de hand.Dus had haar kunnen betalen , maar koos er voor in 3 keer te doen.Want moest nou ook voor haar verzorging betalen.krijg haar gewoon niet mee.Dus wat kan ik dan doen??
Heb haar nou al 5 weken niet gezien , ze wordt gewoon gebruikt door hun in de manege lessen.Wat volgens haar laatste eigennaar zeer zeker niet kan , want die had haar voor de slacht oplaten halen.En hun hebben haar aan mij verkocht zijnde super gezond enz.Natuurlijk verkochten ze haar aan mij en niet aan iemand die er verstand van heeft.Ze is mijn eerste paardje en eerlijk gezegd wist ik allemaal niet hoe het werkte,wat volgens mij niet inhoudt dat ze je dan gewoon wel mogen oplichten!!! :( Dus zeg nou niet dat dit een goede les is geweest,want ik wil maar 1 ding en dat is mijn paardje daar weghebben.En dan kijken wat de dierenarts ervan zegt.Hoe ze er aan toe is.En vandaaruit verder kijken.
paardegek

Berichtdoor kawa op 08 maart 2010 09:34

Heb je stalschuld of niet? dat is me niet duidelijk.

Ik zou zeggen ga er heen, betaal het stalgeld als dat nog moest, betaal de 600 euro en neem je paard mee.
Zorg dat je iemand bij hebt die kan bevestigen dat je hebt betaald.
Laat je verder niet intimideren, gewoon naar de stal en eruit halen.

Dat hij kreupel is, dat hij van de slacht komt of wat ook, dat is jou probleem. Je had hem gewoon moeten laten keuren. Dat is nu leergeld wat je betaald.
kawa

Berichtdoor Goldenlady op 08 maart 2010 09:42

En bhet paard zijn probleem. Paard dat niet goed is, maar wel lekker in de lessen wordt gegooid vind ik not done. Of loopt hij niet kreupel? Maar dan nog.

Ik begrijp niet zo goed waarom je 600 aan hem moet betalen, of heb je het paard bij hem weg en van hem gekocht? Jammer dat je niets hebt vast gelegd in contracten, rare voorwaarden als 'meehelpen' etc zijn erg vaag. Als ik dat zo hoor heb je je lekker laten gebruiken met het stallen mesten, mee helpen, paard uitlenen en toch nog flink stalgeld betalen (al dan niet nu pas achteraf).

Ik begrijp niet zo goed waarm je JOUWN paard daar niet weg kunt halen, behalve dan als hij de vorige eigenaar was en je hem nog moet afbetalen. Mooie manier hoor, op afbetaling een paard kopen, maar zonder keuring en zonder contracten waar dit in is vast gelegd vind ik dat eigenlijk niet zo slim. Een harde les.....

Ik weet niet wat je zou moeten doen, met een advocaat naast je zal het hopelijk opgelost wordne.
Goldenlady

Berichtdoor Kristien op 08 maart 2010 14:40

Arm paard, arm arm paard
~Toen ik de mens leerde kennen, leerde ik de dieren liefhebben~
*Paloma, mi estrella en el cielo*
Afbeelding
Kristien

Berichtdoor sharonnie op 08 maart 2010 15:56

Eetjelelie, dat is natuurlijk allemaal achteraf, ik denk dat de TS zich nu ook wel nog een keer iets bedenkt voor ze weer in zoiets terecht komt.

Ik denk ook dat je gewoon moet afwachten, met de advocaat enzo, zou het ook niet weten..
Succes en sterkte !
Trotse mama van Zoë (03-01-2006) en Devin (22-05-2007)
R.I.P Signor.. *15-05-2009*
Whoopi, Kayim, Portos, Lola, Capriole en Job
sharonnie

Berichtdoor nburgmeijer op 08 maart 2010 16:22

Jeetje wat een verhaal. Waarom haal je je paard daar niet gewoon weg?
Oké, je hebt hem nog niet helemaal afbetaald, maar voor het grootste deel is hij toch van jou?
Ik zou me geen minuut bedenken en hem ophalen!
nburgmeijer

Berichtdoor Mona-Lisa op 08 maart 2010 16:59

Hoe komt hij op het bedrag van €1494,-?
Heeft hij daar bewijzen voor en kan hij het aantonen?
Als dit echt het bedrag is wat jij hem verschuldigd bent zal ik het gelijk betalen en het paard ophalen.

Als ik in jou schoenen had gestaan had hij allang een andere plek gehad.
Desnoods was ik hem komen halen met 20 man sterk!
Staat het paard trouwens wel op jou naam, heb je daar papieren van?
Want als dit niet het geval is, dan kan het maar zo zijn dat hij allang verkocht is.
Dan kan hij er alles mee doen wat hij maar wil.
Mooi dat je een advokaat in handen hebt genomen,
maar houd er wel rekening mee dat zo'n zaak een half jaar tot een jaar (of meer) kan gaan duren.
Moet er niet aan denken dat mijn paard zolang nog gebruikt ging worden in de lessen.
Dus als je bewijs van eigendom hebt zeg ik heel rap ophalen dat paard.
"imagination is more important then knowledge
knowledge is limited imagination encircles the world"

A Einstein
Mona-Lisa

Berichtdoor paardegek op 08 maart 2010 23:01

Hoe komt hij op het bedrag van €1494,-?

Ze zeggen 4 maanden achterstaan van stalhuur :( .maar heb die 3 maanden dat ik er bijna stond altijd netjes betaald.
Ze hadden geen bankrekening,dus alles gewoon contant.
Heb helemaal nooit een contract of wat dan ook getekend. ik heb haar duitse paspoort in bezit en de laatste eigennaar op
dat paspoort was helemaal geschokt dat ze nog in leven is.

Heeft hij daar bewijzen voor en kan hij het aantonen?

Geen idee of hij bewijzen heeft,ik denk van niet want heb nooit iets of wat dan ook moeten tekenen,Of gekregen.
Maar ze hebben gedreigt dat ze nina gingen verkopen,en dat van mijn rekening zouden halen.
Natuurlijk zijn ze daar niet gerechtigd toe en heb dat ook tegen ze gezegd.
Toen vroeg ik gelijk om de preciese rekening met datums enz...Maar ze blijven gewoon in gebreken.
Ik weet dat het met een pensionklant voor mij ook het zelfde is gebeurd.Ze hebben zelfs zijn auto
in bezit nou.Ik weet alleen dat hun ook opeens z;on hoge schuld hadden.Die mensen hebben pas sinds 4 maanden
die manege.

Er klopt helemaal niks van en deze mensen deinzen er niet voor terug om geweld te gebruiken.
Dus hoe ga ik dan mijn nina daar redden dan???? :( :( :( :(
paardegek

Berichtdoor nburgmeijer op 09 maart 2010 08:31

Je schrijft dat je alles contant hebt betaald. Dus zij hebben net zo weinig bewijs als dat jij hebt dat je betaald hebt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat zij wel kunnen zeggen dat je een huurachterstand hebt, maar dat kunnen ze niet bewijzen.
Jij hebt een paspoort. Hoewel een duits paspoort denk ik niet geldig is, maar goed...zij hebben niks. Zoals ik het lees kun jij beter aantonen dat je de eigenaar bent dan zij.
En een auto in beslag nemen van een andere stalhuurder???? Sorry, maar ook een auto staat op naam.
Ik zou niet alleen gaan, maar ik zou er zeker met een paar mensen en trailer heen gaan om mijn paard daar weg te halen.
nburgmeijer

Berichtdoor Mona-Lisa op 09 maart 2010 08:34

Ja zonder schriftelijke bewijzen kan je natuurlijk weinig hard maken,
ook al wordt een mondelinge afspraak ook als rechtsgeldig gezien.
Toch trek jij waarschijnlijk aan het kortste eind ben ik bang.
Enigste optie die ik zie is het paard gewoon ophalen, en zoals ik al eerder zei...
met een paar man sterk.
Dan zullen ze je minder snel tegen houden dan dat je daar alleen heen gaat.
ben eigenlijk wel benieuwd om welke manege het gaat maar dat mag miss wel niet gemeld worden hier

A Einstein
Mona-Lisa

Berichtdoor kawa op 10 maart 2010 09:21

Betaal wat je echt nog moet betalen. wat is afgesproken. Dan heb je zelf ook een goed gevoel. En dan hup dat paard mee.
Er staat niets op papier, dus laat hem maar dreigen, jij kunt niets bewijzen, maar hij dus ook niet.
Jij weet hoe het verhaal zit, handel gewoon naar wat afgesproken is, dan kun je zelf met opgeheven hoofd altijd vertellen hoe het zat. Hij komt zichzelf nog wel eens tegen.
Maar ik liet het paard daar geen dag langer meer staan.
kawa

Berichtdoor Tikan op 10 maart 2010 09:34

Ja, heel erg lastig. Ik heb tot nu toe nog niet gereageerd, maar ik dacht laat ik het nu toch maar eens doen.
Om te beginnen heb ik het serieus met je te doen en ook met jouw paard.
Iedereen hier adviseert je om het restbedrag te betalen en je paard op te halen, maar ik geloof dat ik het zou laten rusten. Je hebt dan straks een hoop geld betaald terwijl je nu al weet dat je paard waarschijnlijk "slachtrijp" is en dat je er in de toekomst misschien weinig lol van zult hebben. Misschien rijden ze haar wel helemaal kapot in die maanden dat ze lessen moet lopen. En wat moet je dan? Dan heb je uiteindelijk je paard na een hoop gedoe en je kan er niets mee. Wat voor toekomst krijgt je paard dan? Alsnog naar de slacht?
Ik schrijf het misschien wel heel erg cru, maar is het voor jou niet beter als je je hierbij neerlegt, het geld in je zak houdt en het beste hoopt voor het paard?
Tikan

Berichtdoor Yunyah op 10 maart 2010 10:30

paardegek schreef:Hoe komt hij op het bedrag van €1494,-?

Ze zeggen 4 maanden achterstaan van stalhuur :( .maar heb die 3 maanden dat ik er bijna stond altijd netjes betaald.
Ze hadden geen bankrekening,dus alles gewoon contant.

Ik denk aan de hand van het verhaal (en zeker dit hierboven...'ze hadden geen bankrekening'...kom op zeg, hoe denk je dat ze aan een manege komen!? Die vallen niet uit de lucht...) dat het al vooraf de opzet was om je te naaien. Deze meneer weet waarschijnlijk dat jij iemand bent die geen verstand heeft van juridische zaken en zag in jou mogelijk een ideaal slachtoffer om lekker af te persen. Uit je verhaal maak ik op dat je niet het enige slachtoffer bent en dat hij je bedreigt als je actie onderneemt geeft ook wel aan dat hij behoorlijk fout zit.

Mijn advies: Ga naar die advocaat!! En wel zo snel mogelijk. Wees overal eerlijk over, ook als je je nu beseft dat je fouten gemaakt hebt. Iedereen maakt fouten, maar als je je best doet valt zoiets als dit op te lossen. Informeer ook vooral naar wie nu rechtmatig de zeggenschap heeft over het paard. Ben jij dat, neem dan een paar sterke mannen mee en haal dat arme paard daar zo snel mogelijk weg. Want dat is wel het grootste slachtoffer van die hele gebeuren...
Afbeelding
Yunyah

Berichtdoor Goldenlady op 10 maart 2010 11:56

Geen bankrekening :? Kom op, dat geloof je toch niet? Daar ben je best naief in geweest.... Helaas, te goed van vertrouwen en daar op meerdere manieren mee uitgemolken. er staat niets op papier, geen koop contract (paspoort i geen bewijs van eigendom), geen contracten van stalling, paard kopen op afbetaling zonder contract etc etc. Een harde les helaas.

Maar goed, jij niets op papir, maar HIJ ook niet. hand in hand met een advocaat en als de wiedeweerga dat paard daar weg halen. DIE is nog het meest de dupe en dat is het hele rotte in dit verhaal... Bah :( Jezelf een schop onder de kont geven, met een aantal andere mensen die kant op gaan, betalen en paard meenemen. Dat zou ik doen, want dat dier wordt nu lekker door (kapot?) gereden.
Goldenlady

Berichtdoor kawa op 10 maart 2010 14:56

Tikan schreef:Ja, heel erg lastig. Ik heb tot nu toe nog niet gereageerd, maar ik dacht laat ik het nu toch maar eens doen.
Om te beginnen heb ik het serieus met je te doen en ook met jouw paard.
Iedereen hier adviseert je om het restbedrag te betalen en je paard op te halen, maar ik geloof dat ik het zou laten rusten. Je hebt dan straks een hoop geld betaald terwijl je nu al weet dat je paard waarschijnlijk "slachtrijp" is en dat je er in de toekomst misschien weinig lol van zult hebben. Misschien rijden ze haar wel helemaal kapot in die maanden dat ze lessen moet lopen. En wat moet je dan? Dan heb je uiteindelijk je paard na een hoop gedoe en je kan er niets mee. Wat voor toekomst krijgt je paard dan? Alsnog naar de slacht?
Ik schrijf het misschien wel heel erg cru, maar is het voor jou niet beter als je je hierbij neerlegt, het geld in je zak houdt en het beste hoopt voor het paard?

De dierenliefde straalt van het bericht af... ;(
Is geld belangeijker dan het welzijn?

Ik zou het paard terug willen, leergeld betalen voor mijn domme fout dat ik niet heb laten keuren, en dan het paard zelf naar de slacht brengen. Weten dat hij echt dood is en niet weer de handel in gaat.
Dat ben je een paard verplicht als eigenaar.
kawa

Berichtdoor Mona-Lisa op 10 maart 2010 15:07

Ik heb eens even gekeken op de website van deze manege...
Hebben ze een heel hoofdstuk gemaakt.
Hoofdstuk luid: PAARDVRIENDELIJKE MANEGE

even een klein stukje uit dit hoofdstuk...

"Deze manegepaarden komen vaak binnen via een handelaar. Een manege heeft vaak
meerdere handelaren waar mee wordt samengewerkt. Een voorbeeld uit eigen ervaring:
een paard loopt al een tijdje kreupel en kan dus niet meer functioneren in de les
(in plaats van 'loopt al een tijdje kreupel' kan je ook 'is al een tijdje heel erg stout tijdens
het rijden' lezen, dit is inwisselbaar). De handelaar wordt gebeld en het paard gaat zonder
informatie (en maar zelden met paspoort) de trailer op. Eerst moet natuurlijk het paard
wat de handelaar heeft mee gebracht, zonder informatie (en ook vaak zonder paspoort),
van de trailer af. Dit paard wordt getest en als het niet al te wild is in de manege gezet.
Deze gang van zaken illustreert dat een manege eigenaar zelden de
achtergrond kent van een manegepaard. Het kan bijvoorbeeld een afgekeurd
paard zijn dat is door verhandeld. Een paard wordt aldus gebruikt als een
productiemiddel : als hij niet meer zijn werk kan doen wordt hij verder
verhandeld. Hierbij wordt geen rekening gehouden met óf het paard überhaupt
nog kan werken.
"

Hoe kan je glashard zulke dingen plaatsen op je website terwijl je zelf exact de zelfde dingen doet? :?
Schiet mij maar lek.

A Einstein
Mona-Lisa

Berichtdoor Tikan op 10 maart 2010 16:19

kawa schreef:De dierenliefde straalt van het bericht af... ;(

Nee, geld is niet belangrijker dan het welzijn! Maar dan moet je wel genoeg geld hebben om dieren mee te kunnen redden! Realistisch gezien is dat gewoon niet altijd mogelijk. Natuurlijk is dat paard daar slecht af en is de topicstarter zwaar gedupeerd, maar niet iedereen is in staat om zo'n paard daar weg te halen, een advocaat in te schakelen, mensen op te trommelen die je ondersteunen en bijstaan. En dan heb ik het nog niet over de dierenartskosten om het paard goed na te laten kijken of het inderdaad rijp is voor de slacht en het verdriet en emoties die overal bij komen kijken.
Tikan

Berichtdoor paardegek op 10 maart 2010 17:46

tja ,vandaag heb ik haar al 5 weken niet gezien.
De tijd kruipt voorbij.
Vandaag 4,5 week geleden naar mijn advokaat geweest.
Die nog steeds moet wachten voor mijn toevoeging.
Maar het welzijn van mijn lieve NiNa staat toch zeker wel voorop.
De gedachten als blijkt dat ze straks echt nog alleen maar
goed genoeg is voor de slacht maakt me misselijk.De gedachten
dat ze daar dan nog zoveel weken zonder mij liefde en aandacht
heeft moeten en nog zal staan doen me zeer.
De gedachten stel dat ze alleen maar goed is voor de slacht,
heb ik helemaal geen tijd meer kunnen doorbrengen met mjin nina.
De lessen die ze nou moet lopen daarso ,zo triest.
Het maakt me zo Boos , en nee ik ken geen sterke
mannen die even mee willen om haar op tehalen.

anders had ik haar al terug,tuurlijk.Afbeelding

AfbeeldingNINA MIS JE ZO!!!
paardegek

Berichtdoor kawa op 10 maart 2010 18:40

Tikan schreef:
kawa schreef:De dierenliefde straalt van het bericht af... ;(

Nee, geld is niet belangrijker dan het welzijn! Maar dan moet je wel genoeg geld hebben om dieren mee te kunnen redden! Realistisch gezien is dat gewoon niet altijd mogelijk. Natuurlijk is dat paard daar slecht af en is de topicstarter zwaar gedupeerd, maar niet iedereen is in staat om zo'n paard daar weg te halen, een advocaat in te schakelen, mensen op te trommelen die je ondersteunen en bijstaan. En dan heb ik het nog niet over de dierenartskosten om het paard goed na te laten kijken of het inderdaad rijp is voor de slacht en het verdriet en emoties die overal bij komen kijken.

Ik schakelde al helemaal geen advocaat in.
Mijn paard.
Ik lade die op en ging, en betaalde in wat er afgesproken was (al koop ik al geen paarden in delen)
Knappe vent die mij tegen houd. Want als hij mij tegen gaat houden en dan hangt deze dame direct met de politie aan de telefoon.
Je laat je toch niet van de wijs brengen door zo'n hufter?
Trailer aankoppelen en gaan
kawa

Berichtdoor Sorayaaa op 10 maart 2010 19:03

heb een tijd getwijfeld of ik zou reageren.. maar hoe langer ik mee lees hoe aparter ik het verhaal vind..
als MIJN paard daar op die manege had gestaan dan was ik dat beest gaan halen, net zoals kawa zegt , ik zouu zeggen.. "hier heb je je geld." had hem lekker zijn geld gegeven.. me paard gepakt en was weer weg gegaan.. waar wacht je toch op? voor dat deze zaak rond is ben je bijna half jaar verder?

en wat betreft "sterke mannen" daar gaat het toch ook niet om? het gaat er om dat e riemand mee is.. en dat je niet alleen staat.. neem je ouders mee.. neem je vrienden mee.. weet ik het..
Kevin; my one and only. B+11 L1+0
Sorayaaa

Berichtdoor paardegek op 10 maart 2010 19:05

Niet dat het een troost is,maar al vele mensen zijn door hun opgelicht.
We zijn dan ook bezig met een groepje gedupeerde om deze lui te doen laten
stoppen.Hierover zeker later meer , maar kan daar ik nu over vertellen.
De politie doet niks , ook al blijven hun ingebreken met de preciese rekening.
De politie zegt gewoon "u moet een civiele procedure starten".
Ik weet het ook allemaal niet meer,maar durf daar dus gewoonweg niet
naartoe,om mijn nina daar zomaar weg te halen.
paardegek

Berichtdoor paardegek op 10 maart 2010 19:10

Maar ik ga toch niet zomaar even mijn eigen oplaten lichten voor 900,00 euro, zo rijk ben ik nou ook weer niet.
Dus als ik er voor kies om mijn eigen wel op te laten lichten , dan krijg ik haar wel mee hoor!!!
Maar volgens mij werkt het niet zo hoor.Ben niet van plan om hun portemenee te spekken. :(
Zouden jullie dat wel doen??
paardegek

Volgende

Keer terug naar Het Dagboek