naar om en dat vonden ze wel heel zonde voor het beestje,en hij zag dit als zijn kans om dat een beetje goed te maken.
Paardje zou 17jaar zijn , super braaf,altijd netjes ingeent, gekeurd en super gezond.
Met zadeltje en hoofdstel erbij.Ik hoef er maar 1600,00euro voor te hebben.
En over het geld hoef je je geen zorgen te maken, want dat mag je afbetalen.
Het zou een criollo zijn.En ik hoefde me nergens zorgen om te maken , want hun zouden hem
naar de plek brengen waar ik naar toe zou willen.
Eigenlijk heb ik er niet echt over nagedacht,want hij was wel op de hoogte hoe gek ik
met alle dieren ben.Dus eigenlijk voor ik het wist , was ik
de trotse eigenaar van een 17jarige criollo.Had 500,00 euro aanbetaald en voor de rest van het
geld , dat mocht ik afbetalen in november en mei.Noverber had ik het geld nog niet dus dat
werdt 1januari de rest zou ik betalen in mei(nog 600euro)
Op drie oktober had ik paardje gekocht en 7ockt is ze verhuisd naar haar nieuwe pension stal.
Het was helemaal super,eindelijk was mijn droomwens uitgekomen,een eigen paard.
Ze heeft maar 1maand op dat pensionstal gestaan,want na 5 dagen regen was de buiten bak niet meer
gangbaar met nina en zag het niet vrolijk in.Dat zou weinig rijden worden de komende maanden.
Toen kreeg de familie uit het niets een manege,en kwam meneer met zijn mooie verhalen
en mooie belooftes over de manege en zei;' kom bij ons staan, dan heb je altijd een binnenbak
waar je altijdkunt rijden.Plus als jij ons helpt op de manege met stallen uitmesten en mijn
kinderen eens mee uitschool neemt,krijg je korting en ik tank je auto vol waneer die leeg is.'
Dus 7 november ben ik vehuist naar de Manege .
Na een stuk of 8 keer de stallen te hebben uitgemest met alle ruzies van dien hield ik het wel voor
gezien met helpen .(ik heb n.l. geen zin dat als ik hard werk,ook nog eens uitgescholden
wordt voor mongool en dat meerdere keren)
Wel hielp ik nog met paardjes verzorgen en opzadelen als er les was.
Op den duur nam ik elke dag de kindjes mee uit school en dat geheel tegen mijn zin in.
Twee keer heb ik een tank diesel gekregen , daarna niet meer.
Ik heb gezegd dat ik er geen zin in had om elke dag na school hun kinderen op te vangen,
en naar de manege te brengen.Ik kreeg er gewoon geen goed gevoel van,want mijn zoontje wou
graag als tie uit school komt even rustig zitten en lekker buiten spelen.Maar dat kon nooit meer.
Dus nadat ik er wat van had gezegd(na veel moeite,want durfde eigenlijk niet)nam ik ze alleen
op de woensdag mee als ik naar les ging.Ook was het altijd wel zo dat er aan me gevraagd werd
" zou je eens wat voor me willen doen "door hem.Wat me heel erg tegen ging staan,voor
van alles en nog wat was het.Ook altijd dat eeuwige gezeur over zijn vrouw en dat dankzij hem
het huishouden draaiende bleef, de keren dat hij weer
eens aan het janken was,.En nog de manier
hoe mensen behandelt werden , net als mij als ze maar voor het karretje konden.Niks was hem te gek omdat
voor elkaar te krijgen.Het was gewoon te gek voor woorden wat ik daar gezien heb.als je alles bij
elkaar optelt had ik het helemaal gehad op de manege.Kwam altijd gestrest thuis.
Dus de moed verzamelt om mijn stalling per 26januari op te zeggen,wat me voldoende tijd leek.
aangezien ik per 7november kwam.Was dat bijna twee weken op voorhand.want op 7februari zou ik daar 3 maanden
staan.Opeens kwam hij met een opzeg temijn aanzetten terwijl daar nooit over gepraat is of iets van een
contract heb moeten onder tekenen of wat er op leek.(Overerigens net als bij een andere pension klant.)
En ook kon ik hun niet opeens met een manege paard minder laten draaien,ze mochten mijn paardje van mij gebruiken
voor de les.Had ik zelf aangeboden.Niet dat ze elke dag gebruikt werdt.want zoveel lesuren hadden ze niet.
Dus toen ik zei dat ik geen opzeg termijn had,en hij zei van wel, bleef ik tegen mijn zin in nog een maand.
3 februari was er weer een ruzie waar niet alleen ik deze keer , maar ook mijn kinderen werden voor mongool uit
gescholden.Terwel we heel hard ons best deden om 4 losgebroken pony terug te halen,de kindjes stonden
tot hun knieen in de modder in een boerenakker en maar schreeuwen.Toen knapte er bij mij iets en ben ik eens
even lekker uit mijn dak gegaan.
Kortom groote ruzie want ze zijn niet gewend aan tegenspraak.Ik kan niet woordelijk herhalen wat er allemaal
gezegd is,maar het was zo er dat mijn bangheid voor hem heeft plaats gemaakt voor pure afschuw tegen deze man.
Want wat dacht ik allemaal wel , ze hadden me altijd hun handen boven het hoofd
gehouden en goed geweest.
En nou ging ik zo doen.Ik zei weet je ik kom morgen mijn paard ophalen dan ben ik van jullie af , want hier
kan ik allemaal niks mee en wil er ook niks mee.Ben klaar met jullie.Hij bleef maar doorgaan dat ik hem gevraagd heb
wat moet je nou jongetje ,denk je nou echt dat ik bang voor je ben.
Zijn vrouw probeerde het een beetje te sussen,maar ben gewoon naar de stal gegaan naar mijn paardje.Heb haar een dikke knuffel
gegeven en gezegd dat ik haar morgen kwam redden.
Zo lekker naar huis gegaan om even bij te komen.De volgende dag kwam hij mij beetje intimideren aan mijn eigen voordeur
dat ik medeplichtig zou zijn met bepaalde zaken en of ik nou echt dacht dat ik geloofd zou worden.Heb hem nogmaals verteld
van de pure afschuw die ik tegen had en dat hij niet te vertouwen was.ook heb ik hem vriendelijk verzocht bij mijn huis
opte zouten en snel ook omdat ik anders de politie zou bellen.Toen schuurde hij weg met zijn mercedis schreeuwend;"
jij kan het wel schudden met je paardje".
Ben s'middags langs geweest bij het buro om mijn verhaal te doen, dat ik mijn paard niet meekreeg.
Bleek hij zelf ook naar het buro geweest te zijn,dat ik moeilijk aan het doen was en mijn paard pas meekreeg
als ik al mijn schuld zou hebben voldaan.Dit figuur was ik nog 600,00 euro verschuldig voor mijn paardje,wat ik
ook graag wou betalen,want aan zulke figuren wil ik geen geld schuldig zijn.De agente op het buro belde met hem
en vroeg hem ;"dus als mevrouw die 600,00euro betaald kan zij zonder problemen haar paard op komen
halen.Tot drie keer toe moest ze het vragen , maar telkens praatte hij er overheen.Na de vierde keer met ongeduld te vragen
kwam zijn hoge woordt eruit.Ik moest inderdaadt nog 600,00euro voor mijn paardje betalen,maar ik had ook nog
achterstallige stal huur van 235,00euro.De agente vroeg dat was het,toen zei hij voor de rest moet ik even in de boekhouding kijken.
Later die week kreeg ik een brief in de bus of ik eventjes 1494,00euro wou komen betalen.
Volgens kenners is mijn paardje geen criollo en loopt ze onzuiver.
paar weken later ben ik er achter gekomen dat ze mjin paardje gewoon bij de slacht hebben weggehaald.Uit duitsland.
Ze hebben haar daar gekocht voor 300,00euro.De laatste eigennaar van mijn paardje is helemaal geschokt dat ze nog leeft en al helemaal dat ze verkocht is als zijnde rijpaardje.
sorry voor mijn lange verhaal maar ik ben raaddeloos,niemand die iets doet .Ik heb haar nou gewoon al 5 weken niet gezien.Weet dus helemaal niet hoe het met haar gaat.Wacht op een aangetekende brief van hun met de preciese rekening met datums enz.Die komt ook maar niet.Wacht tot mjin advokaat wat doet , maar die wacht weer op een toevoeging voor mij.De politie zegt ja mevrouw u moet een cilviele procedure starten
.
EN ONDERTUSSE GEBEURD ER DUS NIKS!!!!!
heeft er iemand alsjeblieft tips voor me???

NINA MIS JE ZO!!!