Paardenforum Cavaletti

Het is nu 17 jan 2018 16:41

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 dec 2017 12:28 

Het is al even geleden dat ik hier was, en ik kom helaas niet terug met goed nieuws :sniff: Mijn vader is ongeneeslijk ziek en mijn ouders hebben daarom besloten per direct hun huis te verkopen, zodat mijn moeder straks niet met een huis met land etc. en bijbehorende hypotheek achterblijft. Dit betekent dat ik per direct een ander adres moet vinden voor Karel en Floor...en omdat het voor mij momenteel financieel niet haalbaar is om ze te onderhouden terwijl ik ze ergens stal, zullen ze weg moeten :(

Daarom bij deze, te geef voor een goed adres: mijn kleintjes Karel & Floor. Beiden 9 jaar, met papieren, onbeleerd, gedragen zich goed bij de smid. Gewend buiten te staan, met in de winter mogelijkheid tot schuilen. Ze gaan alleen samen weg.

Karel is een minishet vos ruin en sinds dat hij een half jaar oud was bij ons. Een echte goedzak, geschikt als knuffelpony voor kinderen. Helaas is hij al sinds zijn jonge jaren hoefbevangen (zijn moeder was het ook), wat vrij stabiel is mits hij elke 6 weken bekapt wordt. Hij heeft een tijdje bij een lid van hier gestaan en toen ging het beter, dus ik denk dat het ook wat afhankelijk is van de standplaats. Tot nu toe heeft hij er één keer een kuurtje pijnstillers voor gehad, maar volgens de dierenarts en hoefsmid kan hij er op deze manier gewoon oud mee worden zonder al teveel problemen. Dit betekent wel dat hij waarschijnlijk nooit bereden/aangespannen kan worden en ik wil ook dat hij bij iemand terechtkomt die dat kan accepteren.

Floor is een zwarte mini-appaloosa (stamboek) merrie, sinds een paar jaar bij ons en ik heb nog contact met de eerste eigenaar. Zij is wat eenkennig in het begin, maar als ze je eenmaal kent is het goed. Ze is wat pittiger ('typische merrie'), maar ook erg lief. Ik denk dat ze met iets grotere kinderen uiteindelijk prima uit de voeten kan, maar ik zou er niet meteen kleuters bijzetten. Zou eventueel beleerd kunnen worden, of voor de fok. Zij heeft ook af en toe lichte hoefklachten, maar ik denk dat dit te wijten is aan het bijvoeren dat zonder toestemming gebeurd is :rolleyes: lang verhaal kort: ik verwacht bij haar geen klachten meer als ze hier weg is.

Wie oh wie heeft er plaats voor deze twee schatjes? Of eventueel tijdelijk, totdat een ander adres gevonden is? Het gaat allemaal heel snel ineens, het huis is al verkocht en ze moeten voor 11 januari weg :( Een weekje of twee extra moet nog lukken in overleg met de nieuwe bewoners maar dan is de tijd echt op...

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 dec 2017 23:02 

Morgen eens vragen aan de buurman, maar verwacht er niet teveel van. Buurman is 84, heeft nu een "kudde" van een ezel, een mini en mijn Shet.
Ruimte heeft hij genoeg. Schuilstallen heeft hij ook genoeg. Maar om zomaar twee beestjes extra in de kudde op te nemen...
Daar gaat een hoop overleg aan vooraf. En ik mag vooraf heel veel vragen beantwoorden.
Ga er gewoon vanuit dat buurman nee zegt.

We zullen zien wat buurman zegt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 dec 2017 22:12 

Met de buurman gesproken. Uitleg via PB

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur