alinda13 schreef:
De stang zit er neem ik aan wel achter als ze er in staat?
Nee de stang doe ik er nog niet achter.
Reden 1,ik ben alleen bezig en zodra ik naar achter loop loopt zij met mij mee. (Langzaam aan leert ze dat wel dat ik thv haar buik/achterbeen blijf staan,maar dat gaat niet in 1x)
Reden 2,paniek... Nu loopt ze nog rustig achteruit en dat is ook al iets waard. Het geluid van de stangen vind ze vreemd,ben daar nu wel mee aan het oefenen want zodra ze iets hoort in of buiten de trailer iets is het 'hup in de achteruit'maar nog wel rustig achteruit en loopt ze wel weer gelijk erop.
Het is best lastig om dan de juiste beslissing te nemen,wat is goed? Toch die stang erachter en kans op paniek wetend dat zij van voren omhoog komt en dan het halster stuk trekt en wie weet wat ze nog meer verzint.
Of miss dat dat toch wel mee valt? En even paniek maar dat het daarna okay is??? Het is lastig om dan alleen bezig te zijn en de beslissing te nemen. Vandaar dat ik nu echt even op safe speel.
Vanavond kon Willem mee helpen (en die wil er nog geen stang achter hebben,hij vind dat te snel gaan)
en die gaf haar eerst een klein tikje zodra ze ongevraagd achteruit ging en even later een iets duidelijker tik (want ja hij denkt dat ze van suiker zijn)
Toen bleef ze wel rustig staan om door te eten ipv hap nemen,luisteren en hup achteruit.
EetjeLelie,vanavond was even de laatste keer voor deze week. Vanmiddag voor het longeren heeft ze er al aan vast gestaan(buitenkant) en vanavond met voeren er weer in. Nu had ik de truck weer nodig voor andere dingen dus krijgt ze even trailer rust,miss dat een korte pauze ook wel goed is.
Ze is er niet echt bang voor maar het is puur onwetendheid en nog geen ervaring er verder mee.
Grondwerk heb je helemaal gelijk in karin,ze doet dat prima maar in de trailer is het net alsof het maar half doorkomt.
Wandelen langs de weg is geen probleem,ze blijft bij mij.
Grondwerk in de bak aan de longe gaat ook netje's.
Paard laten halthouden,ik loop weg,zij moet blijven staan en daarna na mij toe lopen etc.
Achteruit doet ze ook netje's.
Staanders/muur/hindernis geeft ze helemaal geen bal om,zo koel blijft ze dan..... Ben ik een uur bezig om een heel parcours op te bouwen loopt madam er relaxd door/omheen...

Die dvd kan je die online bestellen bij hun?

The best thing to hold onto in life is each other.