Paardenforum Cavaletti

Het is nu 22 nov 2017 01:02

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 dec 2015 11:02 

Zoals jullie gelezen hebben bij het dagboek staat mijn nieuwe vriendje thuis.
Voorlopig staat hij apart van de anderen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat dat zo blijft.

Ik vraag me af hoe ik dit het best kan aanpakken. Voorlopig kunnen ze over het hek met elkaar snuffelen, met Margriet gaat dat prima, maar dat zwarte monster van mij is een ander verhaal :lol: Soms kan hij leuk staan snuffelen met Bas, maar dan plots haalt hij uit over het hek: oren in de nek en bijten. Dat probeert hij in de stal ook te doen. Bas is er overigens niet van onder de indruk, die zet een stapje opzij of achteruit om dan daarna terug te gaan snuffelen met Willow.

De bedoeling is dat ze sowieso nog een paar dagen apart blijven. Bas is nog maar pas gecastreerd, al lijkt hij er niet te veel last van te hebben, maar ik wil hem toch even de tijd geven om te wennen. Daarna zouden de anderen bij in het stuk weiland moeten waar Bas nu in staat (winterwei).

Maar dan? De anderen er gewoon bij? Eerst Margriet er alleen bij?
Willow gaat sowieso aanvallen en jagen, dat geef ik op een briefje. En ze zullen het ook gewoon moeten "uitvechten". Ik vermoed dat Bas niet echt gaat reageren, maar als Willow hem blijft opjagen... da's ook niet de bedoeling.

Help...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2015 18:45 

Klinkt bekend :+ Dit topic toen gezien? viewtopic.php?f=8&t=79943

Witje stond -zo uit het hoofd- een paar dagen naast Fem en Hus toen ik de draad ertussen uit haalde.

Voordeel was dat het zomer was dus ik kon de paarden veel ruimte geven en een stukje nieuw gras wat toch ook weer voor afleiding zorgde.

Je kan soms dat gemiep niet tegen gaan,Fem is heel bazig en uit dat ook en dan kan je laten wennen zoveel als je wilt maar ze moeten het toch zelf ''uitvechten''
Veel ruimte geven,tegelijk doen,miss een voerbeurt overslaan en in het land/paddock meerdere bultjes hooi geven zodat ze zich eerst op het eten concentreren maar de kans is groot dat ze toch even gaan miepen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2015 22:48 

Laat Bas eerst volledig genezen en laat hem afkicken van de hormonen. Jammer dat het winter wordt anders had je aan Margriet een goede graadmeter qua hormonen.
Er zal heus wel wat opschudding zijn en Willow zal heus wel jagen en aanvallen. Maar als de hormonen bij Bas op orde zijn zullen ze allemaal snel genoeg hun plaats kennen.
Margriet is dan de grote dame, Willow lijkt wel de grote meneer maar Bas is de beschermeling van Margriet.

Dat is wat ik denk dat er gebeurt.
Hou Willow en Bas even uit elkaar als Margriet er niet bij is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur