Paardenforum Cavaletti

Het is nu 22 nov 2017 00:47

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 18:56 

heey :o
ik weet niet waar ik het moet plaatsen dus doe ik het bij paardengedrag, sorry als het fout staat

mijn paard gaat echt heel moeilijk op de trailer.. we hebben al geprobeerd om hem te lokken met eten maar dat helpt niet.. nu gebruiken wij de longe maar nog duurt het 10-15min..
dus ik wil er wat werk van maken om hem makkelijker de trailer op te laten gaan zonder dat getrek en gesleur.. op de trailer zelf staat hij wel heel rustig! hij verzet haast geen voet.. en hij heeft ook een hooinet om van te knabbelen tijdens de reis :D

maar ik heb 2 vraagjes:
-waarom zou hij niet op de trailer willen?
-hoe moet ik het aanpakken om hem sneller de trailer op te laten gaan?

alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jan 2016 13:13 

Zelf goed stevig doorlopen als Hij de trailer op moet. En vooral zelf niet achterom kijken, Of hij gaat stoppen met mee lopen
Die van mij lopen makkelijk de trailer op,
Doordat ik zelf denk je gaat de trailer in :D ,Dit voelen ze ook aan. Omdat ik zelf zorg dat ik ontspannen blijf, Zorg ervoor dat je zelf niet Gespannen Bent of raakt.
Zelf niet gaan denken van het lukt niet, Want paarden voelen heel snel aan of er iets spannends gaat gebeuren.
Mochten mijn paarden een keer niet op de trailer willen gaan, Dan gebruik ik een dubbele Longeerlijn om de achterhand heen.
Een Bezem gebruiken helpt ook goed. veeg dan zacht over de grond heen en weer, Dit moet je wel samen met iemand doen .
Beloning geven kan ook met je stem. snoepjes geven als hij helemaal op de trailer staat kun je wel doen, van te voren lokken met snoep zou niet mijn voorkeur hebben.
success met oefenen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jan 2016 21:34 

Vooral zelf kalm blijven en gewoon doorlopen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Ik heb ooit, onder tijdsdruk, een pony opgehaald. Trailer moest om 13.00 uur schoongemaakt terug zijn! Als je de trailer pas om 10.00 uur op kan halen, dan een half uur heen en drie kwartier terug, kwartiertje schoonmaken. Daar was geen tijd voor "gezeik".
We hebben zelfs een tussenstop gemaakt om ponybeest een kwartiertje in de tuin te zetten zodat de kinders de pony even konden aaien.
Ponybeest had nog nooit op een trailer gestaan maar is er die ochtend twee keer zonder sputteren opgelopen.
Wist ik veel dat hij dat ècht niet kende? (veel geleerd achteraf)
Er was mij gezegd dat hij het kende, dus ik vond dat meneer gewoon met mij de trailer op kon lopen. En dat deed hij dan ook.

Mensen maken dingen vaak veel te moeilijk omdat ze overal over gaan nadenken.
"Waarom zou hij niet op de trailer willen?" en "hoe moet ik het aanpakken om hem sneller de trailer op te laten gaan?"

Doe het nou gewoon eens, zonder nadenken en zonder aarzelen! Dat maakt het voor een paard ook veel makkelijker want dan kan het paard steunen op dat mens dat alles beter kent en beter weet.
Er zullen best paarden zijn die moeilijk te laden zijn, maar ik denk dat meer dan de helft daarvan "lastig" is omdat de eigenaar zelf onzeker is.
Maar als ik, met alleen mijn boerenverstand, een pony die nog nooit van zijn leven een trailer gezien heeft, daar twee keer op één ochtend in kan zetten....

Werk aan je zelfvertrouwen en dan komt het wel goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jan 2016 15:49 

Hengstenbitje. Ideaal.

http://www.staltmensink.jouwweb.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 18:58 

iemand die ik ken zocht nog een paard dat moeilijk laad voor haar demo op fhe! ik heb mijn paard direct aangeboden en ik mag meedoen :D dus nog eff wachten en daarna gaat mijn paard perfect laden! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jan 2016 20:25 

Zorg dan wel dat niet alleen je paard maar ook jij mag meedoen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jan 2016 00:01 

jha hoor ik doe ook mee! :) ik mag alle oefeningen met hem doen alleen legt die andere uit wat ik moet doen enz :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 sep 2016 17:50 

Hoi :)

Tja dat is wel een moeilijke situatie :?
Misschien houd hij/zij er niet van om in de trailer te zitten?
Of is hij/zij al vaak in de trailer geweest?
Voor de rest weet ik eigelijk niet echt iets.

Groetjes van,
Esther

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur