Paardenforum Cavaletti

Het is nu 22 nov 2017 00:50

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 jan 2016 17:39 

Beste iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig om een shetlander, mak te maken. Dit gaat heel erg goed.

Nu zou ik haar graag wat verkeersmak (bomproof) maken.
Ik heb al wel wat gezocht op google maar ik kan het beter aan de kenners hier vragen, vind ik.

Hebben jullie tips?

Ik heb wel eens iets gelezen over een parkour,maar wat moet ik me daarbij voorstellen?
Wat ik gelezen heb is, laten lopen over een zeil, en iets met een paraplu doen. Maar ik wil het met beleid doen,
en niet zodat ze er een trauma of slechte ervaring aan over houdt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2016 20:27 

Hoi TS , welkom hier op Cava.

je kan in de weiland of in een bak een parcour uitzetten met een zeil of zeilen in verschillende kleuren. Daarnaast paraplu´s gebruiken en die aantal mag je natuurlijk zelf weten je kan ze ook achter elkaar aan leggen zodat je kan slalommen of je kan ze tegenover elkaar leggen zodat je er door kan lopen. Vlaggentjes ( verjaardag) kan je ook gebruiken en deze langs he omheining hangen of zelf een lijntje maken met weiland paaltjes. Ik weet niet of je ook een kliko op je weiland kan zetten ? En die eerst staande zetten , dan liggend en dan met de klep open.

Eigenlijk kan je heel veel zelf bedenken om je shetje bomproof te maken. Wat je ook kan doen is om een hulpje erbij te vragen zodat hij/zij je mee kan helpen met geluid maken bijv. de klep van de kliko of een paraplu te open en dicht te doen.

Succes met het trainen van je shetje. Krijgen we dat te horen of te zien als het goed gaat ???

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2016 20:49 

Hallo Jansje40,

Bedankt voor jouw reactie!
Hier kan ik echt wel iets mee hoor.

Ik ben nu nog met haar bezig met wat andere dingetjes en het is de planning dat ze binnen nu en twee
weken bij ons komt te staan. Daar zijn we erg druk mee bezig, hekken plaatsen, en een schuilstalletje bouwen.

Als dat klaar is, en dat zal dus al gauw zijn. Dan komt ze hier en ga ik met die dingen oefenen om haar bom proof te maken.
Er zijn hier in de omgeving best veel kleine kinderen en het zou prettig zijn als ze zich daar rustig bij voelt.

Uiteraard laat ik haar eerst goed wennen, zolang zij aangeeft dat nodig is, aan haar nieuwe omgeving. Ze komt hier uit de buurt
dus dat zal wel goed gaan. We kunnen haar lopend ophalen zelfs.

Ik hou jullie op de hoogte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jan 2016 21:06 

Graag gedaan hoor.

Je kan ook met een ding beginnen en langzamerhand meer uitbreiden tot een hele parcours. Ik gaf ook schrik les en wist in het begin ook niet goed wat ik moest gebruiken , maar je bedenk van alles wat maar eng over kan komen. En het ging ook altijd goed , ook bij de paarden en pony´s die echt broekschijters waren liepen er gewoon door heen alsof zij het al kende.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur