Zweten onder winterdek...wat nu?

Alle mogelijke vragen over zadels, hoofdstellen en tuigage van het paard

Re: Zweten onder winterdek...wat nu?

Berichtdoor Goldenlady op 06 nov 2009 18:28

Joemes, 450 al? Wat krijg hij op met de winter ben ik idd ook wel benieuwd naar. Het is idd wel wat guurder en wat kouder, maar niet rond het vriespunt of eronder, dan is het pas echt koud. 15 graden is voor een paard de ideale temperatuur en zoveel zith et daar niet onder.

Scheren lijkt mij idd wel een optie, ook met dat veel zweten van hem. Hij hoeft niet helemaal naakt, maar een klein patroontje helpt hem misschien al een hoop om de meeste warmte kwijt te kunnen :)
Goldenlady

Berichtdoor Yunyah op 08 nov 2009 09:30

Hij is gistermiddag geschoren.
Afbeelding
Yunyah

Berichtdoor shabash op 08 nov 2009 09:46

Daar willen wij wel foto's van natuurlijk.
Afbeelding
shabash

Berichtdoor Memuska op 08 nov 2009 09:58

Dat willen wij inderdaad!
B1+15 B2+16
Memuska

Berichtdoor Yunyah op 09 nov 2009 10:27

Ik heb gevraagd maar hij schaamt zich een beetje voor zijn blote kont ;D
Afbeelding
Yunyah

Berichtdoor EetjeLelie op 09 nov 2009 21:30

Wij willen blote billen zien!!!!!! Daar houd ik altijd zo van!! MMMMM Blote mannenbillen!! :lol: :lol:
Als niets wat er is, blijkt te zijn wat het leek, blijft over de zekerheid dat niets meer zo wordt als het was...
EetjeLelie

Berichtdoor Yunyah op 16 nov 2009 17:18

Nou het is dus maar goed dat we hem geschoren hebben want de afgelopen dagen is de temperatuur een paar graden gestegen...stond hij geschoren en wel klam te wezen onder zijn deken :shock: Volgens mij kun je dat paard nog in de koelkast bewaren zonder dat 'ie afkoelt, allejezus zeg! Dus nu staat 'ie maar weer onder zijn ongevoerde regendek, als het weer koeler wordt maar weer de dikkere proberen. En dan hopen dat de natuur nou eens beslist wat 'ie wil qua temperatuur! :roll:
Afbeelding
Yunyah

Berichtdoor Tikan op 17 nov 2009 13:40

Wat lastig zeg!
Fjorden waar ik kom zijn gedeeltelijk geschoren (borst/buik eruit) en staan zonder deken.
Ze staan in een frisse stal en komen af en toe nog buiten. Maar zelfs nu nog zijn ze soms wat klam van het zweet.
Winterhaar, het weer, dekens, het blijft lastig.
Tikan

Berichtdoor Goldenlady op 18 nov 2009 13:17

Je hebt gewoon een hete fries! Lastig hoor... Dat lijkt mij ook zo moeilijk met dekens, dan weer te warm voor een 200 gram, dan weer te koud voor je 100 gram... Deken op, deken af. Frustrerend hoor! Je doet zo je best, en dan nog staat hij te zweten. Lijk tmij lastig. Ben wat dat betreft wel blij met wintervachtjes. Ook hier de twee dames die klam worden met warmer weer, maar goed, daar kan ik toch niets verder aan veranderen.

MIsschien dat het ook een kwestie is van wennen? OPhouden, en dat hij er uiteindelijk aan went? Of werkt dat niet zo :oops:
Goldenlady

Berichtdoor sharonnie op 25 nov 2009 08:36

Jeetje wat lastig.
Bij ons staan ze onder 200, en toen het afgelopen weekend ook warmer was, stond meneer (Kayim) ook te zweten onder zijn deken.
Trotse mama van Zoë (03-01-2006) en Devin (22-05-2007)
R.I.P Signor.. *15-05-2009*
Whoopi, Kayim, Portos, Lola, Capriole en Job
sharonnie

Berichtdoor Yunyah op 02 dec 2009 10:59

Goldenlady schreef:Je hebt gewoon een hete fries!

Ja, hij zei al vorige week op de poetsplaats..."Ik ben zo heet"...de merrie in de box ernaast draaide ons direct de kont toe.
En arme Gosje had geen idee wat 'ie nu weer verkeerd gedaan had ;D

MIsschien dat het ook een kwestie is van wennen? OPhouden, en dat hij er uiteindelijk aan went? Of werkt dat niet zo :oops:

Ik heb toen het 's nachts kouder werd die 220 grams weer op gedaan en toen ook op gelaten. Twee keer is hij nog wat warm geweest, maar daarna ging het wel. Het is ook niet meer zo warm geweest als eerst. Wat ik wel apart vind is dat hij al overduidelijk meer haar heeft dan toen hij net geschoren was. Dus hij heeft het wel heet, maar ondertussen groeit er toch haar bij. Het wordt me echt wel een raadsel nu hoor! :kweenie: Ik heb hem een paar keer getemperatuurd om te kijken of daar die hitte niet van kwam (koorts) maar dat was niet zo. Maargoed, nu vriest het dus nu heeft hij het vast niet meer heet! nu even opletten dat 'ie het weer niet koud krijgt en nóg meer haar maakt anders mag ik hem nog voor het nieuwe jaar begint opnieuw scheren!
Afbeelding
Yunyah

Vorige

Keer terug naar Harnachement