Paardenforum Cavaletti

Het is nu 18 dec 2017 12:33

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 jul 2016 23:57 

Hoii,
Ik ben al een tijd geleden lid geworden, maar heb nog nooit iets geplaatst.
Ik heb inmiddels al 5 jaar een Friese merrie. Helaas weet ik helemaal niks over haar verleden, of haar moeder. In al die jaren heb ik al op heel wat plaatsen naar haar gevraagd en heel veel uren gezocht op internet. Ik ben nog steeds helemaal niks wijzer. De fokker lijkt van de aardbol verdwenen en haar moeder lijkt ook niet te bestaan.

Ik wil ontzettend graag meer over haar weten. Misschien heeft iemand veulen foto's of foto's van jonge jaren.(Misschien zelfs van de moeder?) De reden van verkoop, hoe ze was vroeger enz. Ik heb haar gekocht als 9jarige, als dressuur/recreatie paard en ze zou ingespannen zijn geweest. In de buurt van een menwagen gaat ze echter volledig door het lint, wat voor ons geen enkel probleem is aangezien we toch niet Mennen. Ze lijkt geen dressuur te kennen, maar neigt veel meer naar Western. Komt best goed uit aangezien ik ook bitloos ben begonnen en met natural horsemanship probeer te werken. Toch blijft het raden, is ze Western beleerd en door een blessure verkocht geworden? (haar rechterbeen lijkt soms niet zo soepel te bewegen, 99/100 keer heeft ze nergens last van dus ook geen enkel probleem) was het de zomereczeem? Haar pittige karakter? heeft ze ooit een veulen gehad en is dat niet goed gegaan waardoor ze niet als fokmerrie kon dienen? Enz

Meer info
Naam: Hettie van 't Fortjenshof
Geslacht: merrie
vader: Adel 357
moeder: Reina van 't Fortjenshof
Geboren: 05-05-2002
1.62 schofthoogte
heeft zomereczeem (kan ook later ontwikkelt zijn)
komt uit Belgiƫ
Volledig zwart, in de zon een rode gloed en in de winter kleurt de vacht wat bruiner

Is er iemand die haar herkend of meer info heeft? Ik wil haar niet verkopen, wil alleen meer info om haar beter te begrijpen. Elk beetje informatie wordt gewaardeerd!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur