Paardenforum Cavaletti

Het is nu 23 okt 2018 05:06

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 jan 2011 15:43 

Dit jaar word Kelly 3 en dat betekent dat het beleren er eigenlijk aan komt,normaal gesproken begin ik in het najaar van dat ze 2 zijn al te longeren maar door alle drukte thuis ''loop ik wat achter''met haar.

Ondanks dat ze bijna 3 is vind ik haar klein,onvolwassen,baby achtig en misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar ik zie mij er nog niet op rijden aan het einde van dit jaar.
Wat is jullie mening?
Grote kans is wel aanwezig dat ik wel ga longeren maar nog niet ga rijden dit jaar aangezien ze zo iel,baby is.

Denken jullie dat ze nog veel zal groeien? Haar vader was ong 164 en platebont rijpaard en moeders een echte haflinger.

Femke is ong 158... (nog nooit gemeten)

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jan 2011 19:51 

ze zal; niet meer echt de hoogte in gaan, denk ik. Maar ze komt op mij ook nog wat jong en onaf over. Klein niet, maar het jonge, dat ben ik wel een beetje met je eens. Als ik haar tegen zou komen zou ik haar eerder op 2 jaar schatten dan (bijna) 3. MIsschien een idee om haar nog een half jaartje ofzo extra te geven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jan 2011 21:37 

*eh..* Ik heb dan toch wel iets andere mening geloof ik. Durf bijna niet te schrijven :wink: .
Ik vind haar juist niet een babylook hebben, ook qua bouw vind ik haar niet heel ielig. Je moet je natuurlijk ook bedenken dat alle spieren nog getraind moeten worden.
Maar misschien ben ik de enigste met deze mening, dan zou ik zeker nog wachten met beleren ;).

#09-10-2016 kleine wonder Finn#

Afbeelding Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jan 2011 22:13 
ik vindt het wel mee vallen .
De spieropbouw moet nog komen .
Maar je kan natuurlijk altijd nu beginnen met stem hulpen en longeren ,en dan over een maand of 5 ,6 gaan inrijden .

BerichtGeplaatst: 07 jan 2011 22:44 

Ze moet nog 3 worden..... Niets mis mee om een jaartje later te beginnen hoor! Je kan toch ook dit jaar gewoon beginnen met longeren en volgend jaar inrijden?
Ik vind haar niet baby-achtig eruit zien, maar wel jeugdig.
Geen haast hebben spaart doorgaans de paarden wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jan 2011 13:30 

Ik vind haar nog wel echt baby! Ze lijkt op die eerste foto ook nog behoorlijk overbouwd, maar ze staat ook niet helemaal goed!
Ik heb het idee dat ze inderdaad nog het beste een jaartje kan groeien en dat je lekker rustig aan gaat longeren ofzo. Maar nee ik zie je er nog niet opzitten eind van dit jaar...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jan 2011 13:42 

Ik kijk idd ook altijd naar de overbouwdheid en Kelly is nog duidelijk overbouwd.
Ik zou jouw gevoel dus volgen en er dit jaar nog niet opkruipen. Wel kan je al beginnen met trainingsoefeningetjes aan de longe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 18:53 

@Mir2,gewoon je mening geven hoor,ik bijt niet :D Kelly miss wel maar dan is ze op zoek naar wat lekkers :lol:
@Tikan,juist doordat ik haar vanaf veulen heb,zie ik haar nog ontzettend als veulenlook dus na jou reactie te hebben gelezen zit ik nog meer naar Kelly te kijken om van die babylook af te komen,in haar gedrag is ze ook nog erg jeugdig. Ze kan zo lekker piepen en gillen als ze een bok wil maken,eigenlijk een groot kind is ze nog.

En wat de meeste ook zeggen ga ik ook volgen,aankomende zomer lekker wat longeren.
Eerst een klein hoofdstelletje zoeken en een vzh zadel want als ik de andere zadels erop gooi dan blijft er geen Kelly meer over! :rofl:
Volgend jaar maar eens kijken of ze dan echt ingereden kan worden.
Hopelijk groeit ze nog wat door anders word het waarschijnlijk inrijden en dan verkopen omdat ze te klein blijft voor mij....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 19:21 

Rainbow schreef:
Hopelijk groeit ze nog wat door anders word het waarschijnlijk inrijden en dan verkopen omdat ze te klein blijft voor mij....

Ik denk dat ze wel nog wat door gaat groeien, ze is nog zo overbouwd. De 1.60m zou ze toch nog zeer zeker moeten halen.
Welke maat had je in gedachten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 19:49 

Ongeveer de grootte van Femke. Alleen haar moeder is niet zo groot en ik ben bang dat ze meer van moeders dan van vaders qua hoogte heeft... Ze heeft nu nog'n jaar om te volgroeien en uit te bouwen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 23:01 

maaike79 schreef:
ze zal; niet meer echt de hoogte in gaan, denk ik.

Een paard groeit nog tot zijn zesde jaar.
Er zal nog wel wat bijkomen, ik denk dat ze de 1,60 nog wel zal halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 22:46 

Ik zou ook een een jaar wachten met erop gaan :ja: Ik vind haar nog erg jong en iel tonen, vooral als mams een hafje is, zal ze toch nog wat breder en misschien groter kunnen worden! Ik zou beginnen met longeren en misschien slepen in de bak voor de spieren? En dan kijken hoe ze eruit ziet aan het einde van de zomer.

Wish hebben we ook nog 1,5 jaar langer laten staan, dat was ook zo'n puppy en die is in die tijd nog 8cm gegroeid en flink uitgezwaard.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 10:17 

Hier nog eentje die het paardje nog een jaar zou laten staan. ofwel alleen het zadel erop en als die dat accepteert weer lekker de wei op en volgend jaar beginnen met het echte inrijden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 10:33 

ikje schreef:
maaike79 schreef:
ze zal; niet meer echt de hoogte in gaan, denk ik.

Een paard groeit nog tot zijn zesde jaar.
Er zal nog wel wat bijkomen, ik denk dat ze de 1,60 nog wel zal halen.

ze is nu 1.58, de 1.60 is dus wel haalbaar, maar dat vind ik dus niet meer "echt de hoogte in". Ik denk niet dat je op veel meer moet hopen dan dat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 11:23 

Femke is ong 158 hoog :wink: Dit om een indruk te geven van hoog ze nu is.

Ze is nog wel een stukje kleiner als Femke en ik ben bang dat dat zo blijft.....

Dit jaar wat longeren en zadeltje erop denk dat dat echt al genoeg is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 11:53 

Dat denk ik ook Daan!
Ik zou in ieder geval nog een jaartje wachten met erop klimmen :ja:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jan 2011 12:03 

Tikan schreef:
Ze moet nog 3 worden..... Niets mis mee om een jaartje later te beginnen hoor! Je kan toch ook dit jaar gewoon beginnen met longeren en volgend jaar inrijden?
Ik vind haar niet baby-achtig eruit zien, maar wel jeugdig.
Geen haast hebben spaart doorgaans de paarden wel.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 jan 2011 15:28 

Ik zou van de zomer/najaar pas beginnen met longeren. Zoals de rest ook zegt ze is nog wat overbouwd. Dat betekend toch dat ze er nog niet helemaal is. Sommige paarden hebben nu eenmaal 3,5 a4 jaar nodig om daar te komen waar een ander paard misschien al met 2,5 of 3 is. Niets mis mee. Ik heb er ook 1 op stal. Als je kalm aan doet en vooral naar je paard luisterd komt alles goed!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2011 15:13 

Ik vind haar ook nog wat kleuter hoor, zo op het eerste gezicht! Wat Kristien ook al zegt: ze staat nog overbouwd, dus waarschijnlijk is het toch nog een beetje te vroeg om haar te beleren. Persoonlijk zou ik haar ook al wel wat laten wennen aan de longe en dergelijke.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jan 2011 23:10 

Jento wordt er in mei 4. Ik heb met hem nog bijna niks gedaan. een keertje of 5 heb ik hem al gelongeerd (met heel veel tussentijd) gewoon om eens te kijken hoe hij erop reageerde, maar verder niks. Bedoeling is om hem vanaf volgende week rustig aan te beginnen longeren, zondaig dat hij dat goed kent tegen dat hij effectief 4 is. Ik stap niet op hem voor zijn 4e verjaardag gepaseerd is. Ook hij is best lang kleuter gebleven (zowel qua gedrag als qua uiterlijk) en ik had me eigenlijk ook zowiezo al voorgenomen om pas op zijn 4e te beginnen. Tonka is wel op haar 3e begonnen destijds, en ik heb ondervonden dat dat haar niet zoveel goed gedaan heeft, vandaar.

*slaap zacht... je hebt het verdiend..*
*weet dat je in mijn hart ...altijd blijft voortbestaan*

profiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 mei 2011 11:30 

Ik denk dat je over halfjaartje beste kan beginnen met longeren etc. (zadeltjes) en daarna zo rustig verder werken ze ziet er idd nog wat 2 jarig uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 mei 2011 14:13 
Moderator

Oud topic -> Slotje

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur