Paardenforum Cavaletti

Het is nu 26 jun 2019 09:58

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 nov 2012 09:47 

Toch heeft het meer met het karakter van het paard te maken, dan dat je er als jaarling veel mee doet denk ik. Troef heeft drie jaar lang in het land gestaan, er is niet mee gewandeld en ze stond ook niet aan een drukke weg. Toch is het een superbraaf paard, waar ik prima buitenritjes mee kan maken! Het enige wat ze nog wel altijd een beetje eng vindt zijn trekkers, maar verder is ze verkeersmak.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 nov 2012 10:55 

Mijn veulen was in het begin een drama, ze was echt heel bang.
Halster om ging ook heel moeilijk. Ze is tot 5 maanden ook niet veel in de hand geweest.
Nu dat ze thuis staat en moeders weg is (verkocht) is het een heel ander paardje geworden. Ze is heel erg aanhankelijk. Komt ook gelijk aangelopen.
1x per week gaat er een borsteltje over. Ze krijgt elke dag wat aandacht en een aai. Als ze over drie jaar nog zo is dan wordt het weer appeltje eitje met beleren.

De moeder had ook zo'n superkarakter, paps ook (kon alleen niet tegen te veel druk). Mijn haflinger is ook vaak braaf maar die heeft een duidelijke mening.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 nov 2012 20:00 

Rainbow heeft een paniekerige moeder en een coole vader en (helaas) heeft hij het paniekerige mee gekregen van z'n moeder.
Rainbow is altijd veel in handen geweest en ook in een kleine kudde opgegroeid maar toch merk ik dat hij lang niet zo relaxd en cool is al bv Femke.
Femke reageert ook heel anders op nieuwe situatie's dan Rainbow want die is bijna niet te houden.

Opvoeding is 1 maar karakter speelt ook een belangrijke rol.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 maart 2013 08:37 

Ik heb mijn merrie nu bijna 13 jaar en vanaf dat ze geboren is.
Ik had haar op een manege staan en het land waar ze stond lag op ong 10 minuten wandelen van de stal af.
Ik moest dus wel met haar wandelen als ik haar op stal moest hebben voor dingen.
Zij was destijds ook nergens bang voor, er kon een brulbrommer naast haar rijden het deed haar niets.
Ze was ook braaf met vaststaan en voetjes geven en liep ook netjes mee aan het halster.

Nu is ze bijna 13 en echt niet lief tijdens het buiten rijden.
Ze is op haar manier overal bang voor trekkers (terwijl ze niet bang is voor trekkers als er op het er naast haar een staat te brommen, autos brommers noem maar op ze word hyper en wil weg.
Het zegt dus helemaal niets.
Maar teveel doen kun je inderdaad, en of de veulens en of jaarlingen daar makkelijker van worden nee dat hoeft niet persee.
Ze kunnen overprikkeld raken en dan niets meer willen of wat er al gezegd werd een aversie voor werken krijgen.

Lekker poetsen ja natuurlijk dat kan wel maar zou nog echt geen vhd met hem of haar doen.
Lekker paard laten en zo veel mogelijk met andere paarden laten....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 maart 2013 11:27 

Oud topic

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 2 uur