Paardenforum Cavaletti

Het is nu 15 aug 2018 22:19

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hengstig spuiten merrie
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013 14:12 

Dit jaar willen we een poging wagen Maycka dragend te krijgen. Het probleem is echter dat Maycka totaal niet toont wanneer ze hengstig is. Bij een eerdere poging een aantal jaar geleden kon ze ook makkelijk 'faken' zodra ze in de buurt van een hengst kwam.

Het staat nog niet vast maar we zijn het een en ander aan het uitzoeken. Zijn er misschien mensen die me wat voor- en nadelen kunnen vertellen over het hengstig laten spuiten van een merrie?

Ik las op internet ook het een en ander over homeopatische middeltjes, heeft iemand daar misschien ervaring mee?

HELP haha

In the face.

With a chair.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 apr 2013 12:29 

Bjoet is ook hengstig gespoten omdat we nét te laat waren, we hebben helemaal geen nadelen gemerkt t.o.v. de eerste natuurlijke keer (wat is uitgelopen op een verworpen veulen).

Wel hebben we Bjoet bij de hengstenhouder achtergelaten zodat ze haar konden schouwen en dan meerdere keren insemineren.

Met homeopathie heb ik geen ervaring.

[url=http://www.cavaletti.nl/viewtopic.php?f=21&t=47314&p=787749&hilit=#p787749][b][color=#008000]........[/color][/b][b][color=#BF0000]Ik ben SaskiaB[/color][color=#008000]........[/color][/b] [b](opgefrist profiel)[/b][/url]

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 apr 2013 18:42 

Thanks! Ik zou er ook vanuit gaan dat het goed gaat maar de eigenaresse is toch wat huiverig. Haar eerste veulen is voldragen maar dood geboren, ze is toen niet gespoten.

Ze wordt sowieso weg gebracht naar een stal waar ze haar kunnen insemineren en controleren enzo (met d'r zus, anders flipt dat dier als ze alleen achterblijft haha).

Ik ga haar sowieso een tijdje rijden, dan toont ze het vaak wel beter dan wanneer ze op de weide staat. Laten we het hopen :') duffe merrie.

In the face.

With a chair.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 apr 2013 18:46 

Paloma is ook een keertje hengstig gespoten omdat het toen al vrij laat in het seizoen was. Ging gewoon goed, zonder problemen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur