Paardenforum Cavaletti

Het is nu 26 jun 2019 09:55

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 dec 2015 16:56 

Hoi wij hebben een 16 maanden oude (jonge) hengst veulen (Arabier) hier aan huis staan, hij was toen hij hier kwam net 7 maanden.
Nu zijn we 9 maanden verder, en wij hebben de grootste lol met hem samen met nog 2 honden en 3 dwerggeitjes. Wie kan over dezelfde ervaring mee praten, zowel zijn gedrag als zijnde hoe je er zelf mee omgaat. wij hebben heel veel geleerd doordat hij 24 uur door camera,s in de gaten gehouden kan worden, ook als wij met hem bezig zijn en daar hebben we heel veel van geleerd. Want wij weten nu dat wij vaker meer verkeerd met hem omgaan dan hij met ons en sindsdien wij anders zijn gaan opstellen gaat het heel anders tussen hem en ons.

Hij was heel erg schrikachtig, bang en hij had niks geleerd toen hij hier kwam, nu in de 9 maanden dat hij bij ons is accepteert hij onze eigen beesten en ons ook veel en veel meer, hij vertrouwt ons. Dit alles doordat wij als baasjes onze eigen dingen die we verkeerd deden hebben aangepakt na hem toe, maar wie durft te zeggen het ligt vaker niet aan het paardje maar aan de baasjes zelf, wij wel!!!!

Dus wie kan er hier over meepraten, ik wil graag jullie mening erover horen.
Sommige zullen zeggen arm beest helemaal alleen in stal, niets is minder waar. Heeft de geitjes de honden zelfs kip als die buiten staat en hij vind geweldig.

Wat wel zo is wat velen denken en zeggen klopt een beetje. Onze wordt wat 1 kennig, dit vinden wij een minder probleem. Dat lossen we beetje bij beetje ook op door steeds meer vreemden bij hem te laten en went er steeds meer aan. Daarbij als die naar anderen sociaal is, prima toch hij hoef geen vriendje van iedereen te worden en een ieder een voetje geven of kus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 dec 2015 09:24 
Administrator

klinkt als een perfect recept voor een probleempaard of als een slechte grap.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 dec 2015 10:38 

Caroline schreef:

Nee joh, in de Penny loopt het toch ook altijd goed af? Met het winnen van een race of de Olympische Spelen?

Heb je ook een foto van je veulen? Wat is zijn afstamming? Ik hou heel veel van Arabs, dus ik ben erg benieuwd!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2015 21:41 

Caroline schreef:

Probleempaard, weet ik uit ervaring. En als het een slechte grap is, is het een heel slechte...

Ik heb een Shethengst gekocht die 10 jaar zo had gestaan. Nou ja, wel zonder geitjes dan. Ter compensatie van de geitjes kreeg hij regelmatig een pak slaag. Zo had hij toch nog wat interactie met levende wezens.

Een fokker kwam de eerste dag kijken en gaf het advies om hem direct te laten slachten wegens "staatsgevaarlijk en niet meer op te voeden".
Als eerste die ballen eraf laten halen. Daarna nog heel, heel veel werk gehad om hem tot redelijk normaal op te voeden. Hij is nu 24 en ik laat er nog steeds NIEMAND alleen bij. Hij zal nooit te vertrouwen zijn en nooit "normaal" reageren, maar ik heb zoveel uren met hem doorgebracht (in het begin soms 10 uur per dag) dat ik nu meestal op tijd kan reageren. En dat terwijl hij sneller is dan onze hond die als veedrijver gefokt is.
Ik doe hem nooit weg, hij is ook niet verkoopbaar door zijn probleemgedrag, maar ik zal ook nooit meer zo'n project kopen.

Het is voor 75% goed afgelopen, ben ik dan nu 75% Penny? :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2015 22:14 

Ma rekke jij hebt ervaring met paarden en hun gedrag.
Deze persoon is 40 en denkt dat als de pony bij andere paarden komt het dierenmishandeling is en dat hij geen soortgenoten nodig heeft. Ook vind deze persoon dat wij alles uit handen geven omdat onze paarden op een pensionstallers staan bij dus andere paarden. Deze paarden zijn dus allemaal doodongelukkig en zijn alleen gelukkig als ze 24/7 in handen zijn van alleen maar mensen. ( antwoord van deze persoon op bokt).
De toekomst van dit paard in mij n ogen. Staatsgevaarlijk en slacht omdat zij het inzicht missen om een paard op te voeden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2015 22:34 

meisje2000 schreef:
Staatsgevaarlijk en slacht omdat zij het inzicht missen om een paard op te voeden.

Het zal helaas niet de eerste en niet de laatste zijn.
Misschien ipv een ruiterbewijs een paardeneigenaars-bewijs invoeren? Laat maar zien dat je voldoende kennis en vaardigheid hebt om een verantwoordelijke eigenaar te zijn van een paard!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 dec 2015 07:57 

Inderdaad maar denk dat zelfs dean er nog mensen zijn die het verprutsen....
Zeg niet dat ik zelf alle kennis in huis heb maar weet wel wat ik doe en als ik het niet weet vraag ik het aan iemand die het wel weet. Ts weet niet waar die over praat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2016 21:10 

Dit doet me erg sterk terug denken aan het meisje dat 100 minuten non stop met haar Arabier kon galopperen. :lol: En nu in het verhaal ook weer een Arabier. :lol:

Lol met je knol kan je hebben en dat kan hel leuk zijn. Vroeger had ik ook een paard die samen met een geit in de stal stond en dat ging super goed. Zo stonden ze ook samen buiten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur